مسئولیت اجتماعی شرکت نرم افزاری نوژن

وظایف و نقش‌های اجتماعی نوژن را بیشتر بشناسید

مسئولیت اجتماعی گروه نوژن با آگاهی از وظایف شرکت نسبت به جامعه، با نگاهی مسئولیت پذیر، آینده‌نگر و با تاکید بر هم‌نوع دوستی، در بخش‌های محیط زیست، سلامت، خیریه و منابع انسانی تدوین شده است. نوژن نیز به سهم خود، در راستای استراتژی و توانایی خود بر بستر توسعه پایدار، ثبات در ارائه خدمات و محصولات، برنامه‌ریزی استراتژیک و انسجام و یکپارچگی، احساس مسئولیت نسبت به محیط زیست و انجام امور خیریه را در شمول خط مشی خود می‌داند.

مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) چیست؟

مسئولیت اجتماعی یک چارچوب و محدوده اخلاقی است که در آن وظایف مختلفی که تمامی آن‌ها دارای منافع برای جامعه هستند، بر عهده فرد، سازمان و یا نهادی خاص گذاشته می‌شود. این مفهوم به صورت دقیق تر به معنای انجام وظایف فردی به وسیله تک تک افراد جامعه است که انجام این وظایف باعث می‌شود تا تعادل مناسبی بین اکوسیستم و اقتصاد جامعه برقرار شود. استفاده از لفظ «وظیفه» نشان می‌دهد که هر فرد یا شرکت باید به این وظایف واقف بوده و نقش خود را در حفظ این تعادل به صورت مشخص پذیرفته و ایفا کند.

منابع انسانی

مسئولیت اجتماعی نوژن
      • آموزش منابع انسانی (کارآموزی)

در نوژن معتقدیم منابع انسانی متخصص مهمترین رکن پیشرفت و سرمایه‌ای با ارزش برای شرکت است. از این رو سیاست گروه نوژن بر مبنای آموزش و گسترش دانش کسب شده در شرکت است و هر یک از اعضاء تیم نوژن خود را موظف به انتقال دانش و تجربه به اعضاء جوان‌تر می‌داند. بر این اساس جذب کارآموز در کلیه حوزه‌ها در دستور کار نوژن می‌باشد.

      • انتقال دانش و تجربه در اکوسیستم فناوری

عقیده‌ی ما بر این است که رشد و انتقال دانش در اکوسیستم فناوری ایران نه تنها موجب افشای اسرار تکنیکی نبوده بلکه خود زمینه‌ساز رشد است. مهمترین جنبه‌ی این تبادل فناوری، رشد گروه نوژن در کنار اکوسیستم فناوری است.

      • آموزش مستمر اعضاء

اعضاء تیم نوژن فرصت رشد و آموزش مستمر در جریان اشتغال در شرکت را دارا هستند تا با ارتقاء سطح دانش و معلومات خود، همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا، رشد نمایند. این رشد زمینه‌ساز ارتقاء سطح خدمات نوژن در کلیه فرآیندها نیز هست. همچنین شرکت تقبل بخشی یا کل هزینه شرکت در کارگاه‌ها و یا دوره‌های آموزشی را نیز بر عهده خواهد گرفت.

      • شایسته‌سالاری در جذب

مهمترین پارامتر در جذب نیروی انسانی، «شایستگی» فرد در حیطه وظایف خود بوده و سعی می‌شود این مهم دارای بیشترین وزن در انتخاب افراد در فرآیند‌های جذب و استخدام باشد. تعریف شایستگی دامنه گسترده‌ای از تخصص تا تعهد و رفتار حرفه‌ای دارد.

      • نظام حقوق و دستمزد شفاف

امور مالی نیز بخشی از مسئولیت اجتماعی است و در این جهت «نظام حقوق و دستمزد شفاف» نوژن تدوین شده است تا در تکمیل شایسته سالاری، شفافیت و نظام‌مندی را در محاسبه حق‌الزحمه کلیه همکاران در کلیه بخش‌ها موجب شود.

رعایت حقوق مصرف کننده

مسئولیت اجتماعی نوژن
  • پایش سطح کیفی خدمات

کلیه خدمات ارائه شده در شرکت به صورت دوره‌ای مورد پایش قرار گرفته و بهبود می‌یابند. این بهبود مستمر مشتمل بر روال‌ها، فرآیند‌ها، شیوه‌های مدیریتی و تخصص افراد حاضر می‌باشد.

      • پاسخگویی متعهدانه

خط مشی کلیه واحد‌های متعامل با مشتریان در نوژن، پاسخگویی متعهدانه در چارچوب انتقال دانش و اطلاعات است که لازمه‌ی آن درک صحیح از مسئله و پذیرش خطا یا اشتباه در صورت بروز و یا اعلام عدم آگاهی در مورد مسئله است.

      • پایبندی به اخلاق حرفه‌ای

فرای کسب منفعت،‌ در کلیه ارتباطات نوژن سعی می‌شود تا اخلاق حرفه‌ای سرلوحه قرار گیرد و بهترین پیشنهاد به مالکین کسب و کار در کسوت یک مشاور ارائه گردد. ایجاب اخلاق حرفه‌ای صداقت، صراحت و دقت در ارائه مشاوره به افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها است. 

      • تنظیم SLA برای کلیه خدمات

کلیه خدمات ارائه شده در نوژن دارای SLA (توافقنامه سطح خدمات) بوده و کلیه همراهان نوژن می‌توانند نسبت به کیفیت خدمات دریافتی بر مبنای توافقنامه فوق اطمینان حاصل نمایند.

محیط زیست

مسئولیت اجتماعی نوژن
      • درختکاری (هدیه به زمین)

در طرح «هدیه به زمین» به نامگاه‌ هر یک از پروژه‌های توسعه‌ یافته در شرکت نوژن طی هر یک از چرخه‌های عمر محصول (توسعه | گسترش | پشتیبانی)، یک اصله نهال کاشته می‌شود و شناسنامه آن به همراهان نوژن تقدیم خواهد شد.

      • کاهش مصرف کاغذ

در راستای حفظ محیط زیست، در مکاتبات و مستند‌سازی روال‌ها و فرآیند‌ها در نوژن سعی می‌شود که تا حد امکان مصرف کاغذ به حداقل رسیده و از نسخ الکترونیکی استفاده گردد.

فعالیت‌های خیریه و غیرانتفاعی

مسئولیت اجتماعی نوژن
  • توسعه اپلیکیشن هماتا

همزمان با زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۶، تیم‌های فنی نوژن در مدت زمانی کمتر از ۱ هفته اقدام به توسعه اپلیکیشن «هماتا» جهت جمع آوری کمک‌های مردمی (کالا و وجوه نقد) با قابلیت تخصیص به موسسات خیریه و افراد تحت پوشش کردند.

      • اهداء نقدی و کالایی

با توجه به سیاست‌های شرکت،‌ فعالیت‌های خیریه به صورت رسمی اعلام نخواهد شد.