اتوماسیون فروش بازاریابی شبکه ای

اتوماسیون بازایابی شبکه‌ ای چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

اتوماسیون بازاریابی شبکه ای یا نرم افزار MLM راهکاری کارآمد و موثر برای شرکت‌هایی است که در این حوزه فعالیت دارند. بازاریابی شبکه‌ای روشی موثر در فروش است که پیچیدگی‌های منحصر به خود را دارد.  پیچیدگی در این حد را کسانی که کسب و کارهای نتورک مارکتینگ محور دارند، بیشتر درک می‌کنند. به هر حال، مدیریت همزمان عملکرد صدها نفر، یعنی مشتریان، توزیع کنندگان، بازاریاب‌ها و … کار ساده‌ای نیست. نرم افزار بازاریابی چند سطحی برای کمک به تسهیل فرآیند موجود است. این نرم افزار به عنوان نرم افزار بازاریابی MLM  شناخته می‌شود و برای هر شرکتی با استراتژی بازاریابی شبکه ای ضروری است. اتوماسیون فروش بازاریابی شبکه‌ای راهکاری برای آنلاین شدن بازاریابی چند سطحی است که قبلا به صورت سنتی اداره می‌شدند.

نرم افزار بازاریابی چند سطحی چیست؟

نرم افزار بازاریابی چند سطحی یا نرم افزار نتورک مارکتینگ برای کمک اجرا و به مدیریت کسب و کارهای بازاریابی چند سطحی و استفاده می‌شود. این نرم افزار برای کسانی که چنین مشاغلی را راه اندازی می‌کنند، طراحی شده است و به مدیریت بخش‌های مختلف از موجودی تا توزیع گرفته تا بازاریابی و موارد دیگر کمک می‌کند. نرم افزارنام برده شده با خودکار سازی فرآیند محاسبه پورسانت بازاریابان، امکان گزارش گیری متعدد و امکانات جانبی دیگر توجیه اقتصادی مناسبی برای استفاده دارد.

البته که شما می‌توانید بدون استفاده از چنین نرم‌افزاری یک کسب ‌وکار بازاریابی چند سطحی را راه‌اندازی کنید، اما این فرآیند بسیار چالش‌برانگیزتر است. به دلیل ماهیت سلسله مراتبی و در حال گسترش شبکه های بازاریابی چند سطحی، ردیابی و پیگیری آن‌ها می تواند دشوار باشد. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد بسیاری از اجزای بیزینس را با دقت ردیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که از مقررات تعیین شده توسط سازمان‌های قانون گذار در خصوص نتورک مارکتینگ تبعیت می‌کنید.

نرم افزار mlm

آشنایی با قابلیت‌های نرم افزار اتوماسیون  بازاریابی شبکه‌ای

نرم افزار بازاریابی چند سطحی (MLM)  فقط برای انجام یک کار طراحی نشده است. این نرم افزار مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد که در هر جنبه‌ای از  پیاده‌سازی یک بیزینس بازاریابی چند سطحی کمک می‌کند. در ادامه به جزئیات می‌پردازیم:

فروش:

اتوماسیون بازاریابی شبکه‌ ای فرآیند طولانی‌ای را در مدیریت فروش انجام می‌دهد و در همه چیز از صدور صورتحساب گرفته تا سفارشات محصول تا ردیابی فروش و موارد دیگر کمک می‌کند. از سوی دیگر، بخش فروش این اتوماسیون به ردیابی عملکرد بازاریاب موازی با ردیابی میزان مطلوبیت (یا فروش) کالای مورد نیز می‌پردازد. به طور کلی فروش در این اتوماسیون مفهومی گسترده است ولی اگر خلاصه بگوییم، شرکت (در این‌جا اتوماسیون در اختیار مدیریت شرکت) نحوه کار بازاریاب‌ یا عامل فروش را بر اساس دیتای ثبت شده توسط آن‌ها در پنل مربوطه بررسی می‌کند و بر آن اساس تصمیم میگیرد که بازاریاب چه میزان کمیسیونی دریافت و یا به چه سطحی ارتقا پیدا کند.

مدیریت مشتری و توزیع کننده

یکی دیگر از قابلیت‌های نرم افزار نتورک مارکتینگ مدیریت مشتری و توزیع کننده است. این نرم افزار می‌تواند در همه چیز از ذخیره و دسترسی به اطلاعات تماس گرفته تا تهیه گزارش‌های فروش و شاخص‌ها و معیارهای کلیدی عملکرد کمک کند. این امر ارتباط داشتن شرکت با مصرف کننده نهایی بسیار مؤثر است و به شرکت مذکور اجازه می‌دهد مشتریان گذشته را حفظ کرده و فروش آینده را تضمین کند.

بازاریابی

یک نرم‌افزار هوشمند اتوماسیون بازاریابی شبکه ای می‌تواند به شما کمک کند تا با انواع سیستم‌های بازاریابی، از جمله کمپین‌های ایمیل، کمپین‌های قطره‌ای، کمپین‌های SEO، اپلیکیشن‌های کاربردی موبایل و غیره یکپارچه شوید. این نه تنها به دستیابی به مشتریان کمک می کند، بلکه به کسانی که علاقه مند به پیوستن به شرکت بازاریابی شبکه‌ ای شما هستند نیز کمک می‌کند.

حسابداری

همه کسب و کارها باید محاسبات دقیقی از خرید و فروش خود داشته باشند. اتوماسیون بازاریابی شبکه ای، حسابداری دقیقی را از طرق مختلف ارائه می‌دهد. نه تنها به داشتن لیستی از هزینه‌ها، فروش محصولات و ردیابی موجودی کمک می‌کند، بلکه در مالیات بر فروش، گزارش مالیات بر درآمد و پرداخت به توزیع‌کنندگان شما نیز کمک می‌کند. با انجام این کار، کمک می‌کند تا از طریق وقوع هر تراکنش، روی پول شرکت نظارت شود. گزارشات مالی به دست آمده از یک اتوماسیون یکپارچه بازاریابی نقش مهمی در تدوین استراتژی‌های اینده شرکت دارند.

مزایای نرم افزار بازاریابی چند سطحی
دسترسی آسان

یکی از بهترین ویژگی‌های نرم افزار یکپارچه MLM این است که از هر زمان و جایی که به اینترنت متصل شوید، قابل دسترسی است. بنابراین، چه در محل کار، خرید مواد غذایی، یا استراحت در ساحل باشید، نرم افزار بازاریابی شبکه‌ ای، کنترل کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته که این مسئله به طراحی مناسب و واکنش‌گرای اتوماسیون برای دیوایس‌های مختلف وابسته است.

ادغام و یکپارچه سازی

حتی اگر کسب و کار شما به طور کامل و درست هندل می‌شود و در حال حاضر بر روی یک برنامه حسابداری مدیریت شود باز هم برای شرکت‌های حسابداری نیاز است که از یک نرم افزار بازاریابی چند سطحی استفاده کند. حال آیا امکان انتقال اطلاعات وجود دارد؟ بله

اتوماسیون بازاریابی شبکه ای امکان یکپارچه سازی نرم افزارها را فراهم می‌کند و انتقال داده‌های موجود را از سیستم‌های نرم افزاری دیگر برای کاربران آسان می‌کند.دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، درست از همان جایی که کار را رها کردید ادامه پیدا می‌کند.

امنیت

وقتی صحبت از نرم افزارهای کسب و کار می‌شود، امنیت نرم افزار همیشه یک نگرانی بزرگ است. طبیعی است که هر شرکت نگران داده‌های خود باشد.

نرم افزارهای بازاریابی چند سطحی معمولا با اولویت امنیت طراحی می‌شوند. به طور معمول حاوی چندین خط حفاظتی، از جمله فایروال‌ها و رمزگذاری داده‌ها هستند. بنابراین، در اصل، هنگام استفاده از نرم افزار MLM، می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعات کسب و کار شما در در جای مطمئنی نگهداری می‌شود.

سهولت استفاده

مانند بسیاری از نرم افزارهای امروزی، اتوماسیون بازاریابی چند سطحی به گونه‌ای طراحی شده است که تا حد امکان کاربر پسند باشد. این نرم افزار با داشتن رابط‌های کاربری که هم زیبا و هم گویا هستند، حتی برای تازه کارترین افراد نیز قابل استفاده است.

بازاریابی چند سطحی
چرا نرم افزار MLM در تجارت بازاریابی شبکه‌ای مهم است؟
  • این نرم افزارها به شما امکان می‌دهد پروفایل کاربری خود را چه به عنوان فروشنده، چه به عنوان خریدار یا حتی بازاریاب مدیریت کنید و اطلاعات به روز در مورد کمیسیون و غرامت دریافت کنید.
  • این نرم افزارها با توجه به فیچرهایی که ارائه می‌کنند به عملکردهایی مانند استخدام، بازاریابی، فروش محصول و ارتباط از طریق ابزارها و غیره کمک می‌کنند.
  • با ساده‌سازی جریان تماس و برقراری ارتباط مؤثر با نیروی فروش و نمایندگان برندهای پایین‌رده، کسب‌وکار MLM به سطح بالاتری ارتقا می‌یابد.
  • به مدیران در زمینه تدارکات، چک لیست‌ها و ارتباطات فروشنده کمک می‌کند.

 

در نهایت:

بنابراین، صرف نظر از تجربه یا مهارت شما در زمینه بازایابی، این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های بازاریابی شبکه ای خود را بهینه کنید. نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود را شناسایی کنید و اشتباهات بیزینس خود را شناسایی کنید. نیروهای وفادار خود را بیابید و مزایای بودن در کنار شما را به آن‌ها با مدیریت درست و اصولی نشان دهید. در حالی که این نرم افزار همه کارها را برای شما انجام نمی دهد، اما در طول مسیر پر فراز و نشیب بیزینس به عنوان یک دستیار مفید عمل می‌کند. به همین دلیل، به مدیران بازاریابی چند سطحی توصیه می شود از این نرم افزارها استفاده کند. در اینجا به طور مفصل درباره اتوماسیون بازاریابی چند سطحی در شرکت آرمان پردازان نوژن توضیح داده‌ایم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

15 + هفت =