ترند ها و تکنولوژی طراحی سایت در سال 2020

تکنولوژی های طراحی سایت، سال به سال با ترندی جدید در صنعت معرفی می‌شوند. افزایش محبوبیت یک تکنولوژی بستگی به نیاز بازار در آن سال و یا ترند بودن آن بر اساس سلایق کاربران دارد.

طراحی سایت مهم ترین گام در به روز شدن هر کسب و کاری است. هر کسب و کاری برای ایجاد اعتبار مد نظر برای تجارت خود نیاز به نوعی درگاه آنلاین دارد. این پورتال می‌تواند اپلیکیشن، وبسایت و وب اپلیکیشن باشد. در طی سال های گذشته روند پیشرفت تکنولوژی و فناوری باعث شده است که طراحی و توسعه سایت ها ساده تر و در عین حال، بهینه و کاربردی تر انجام شود.

هرسال فناوری ها و تکنولوژی های جدیدی در این صنعت معرفی می‌شود. و مشاغل برای پیشی گرفتن در رقابت تنگاتنگ کسب و کار های آنلاین، باید بر روی توسعه سفارشی و به کارگیری تکنولوژی های هوشمند سازی تمرکز داشته باشند.

طبق آمار millforbusiness ، حدود 1.3 میلیارد وب سایت در جهان وجود دارد که به طور میانگین 15% این سایت ها فعال هستند. این اعداد همچنان در حال رشد هستند و روزانه سایت های جدیدی وارد دنیای اینترنت می شود.

موضوع مهمی که مورد توجه توسعه دهندگان وبسایت برای طراحی یک سایت متمایز قرار گرفته است، استفاده از تکنولوژی های جدید برای استفاده بهینه از فضا و بهبود عملکرد سایت می باشد. در این مقاله برخی از برترین تکنولوژی های طراحی سایت را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرده ایم.

بهترین تکنولوژی ها در سال 2020 برای توسعه وبسایت

فناوری  Blockchain

مفهوم بلاک چین اولین بار در رابطه با ارزهای دیجیتال به وجود آمد. از این فناوری برای ذخیره اطلاعات کاربران در رابطه با دارای های آن ها استفاده می شد. به طور کلی، بلاک چین پلتفرمی است که امکان جابه جایی و ذخیره اطلاعات را با امنیت بالا برای کاربران فراهم می کند.

استفاده از ارزهای دیجیتال طی یک دهه گذشته بطور قابل توجهی مرسوم شد و سیستم های پرداخت عمدتا تصمیم به پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال گرفتند. شاید به نظر برسد که فناوری blockchain صرفا در زمینه بیت کوین فعالیت دارد، اما اینطور نیست. این فناوری صنعت را متحول می کند. به عنوان مثال زمانی که اسپاتیفای Blockchain Mediachain Labs را راه اندازی کرد، هدفش استفاده از داده های کاربران در قالب پیشنهاد موزیک و به طور کلی سینک کردن این داده ها با علایق و رفتار کاربران است.

در سال 2019 بیش از 34 میلیون کیف پول blockchain در سطح جهان استفاده می شد. فناوری Blockchain همچنین برای تجارت نیاز به پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری، تنظیم قانونی و زیرساخت ها دارد

بنابراین امسال فناوری های وب در حال ظهور، احتمالاً این جنبه ها را پوشش می دهند. عملیات Blockchain باید ایمن باشد، در مقابل حملات هکرها و خطاهای فنی محافظت شود. بانک های بزرگ در نظر دارند الگوریتم هایی را برای محافظت از داده های ارزشمند کاربران ایجاد کنند. تجارت بر پایه رمزها و ارزهای معمول را نیز با این فناوری ایمن تر کنند.

اگر دنیای blockchain برای مردم قابل اعتماد تر و در دسترس تر باشد، باعث ایجاد تغییرات انقلابی در نحوه پرداخت مالیات، تعامل با خدمات دولتی خواهد شد.

تعداد کاربران کیف پول Blockchain در سراسر جهان در طی سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. پس منطقی است که توسعه دهندگان از این فناوری در سایت های خود که درگاه پرداخت دارند استفاده کنند.

فناوری بلاک چین

پلتفرم های پراگراسیو یا  PWA

PWA یا وب اپلیکیشن، وب سایتهایی هستند که مانند برنامه های بومی تلفن همراه عمل می کنند. با استفاده از فناوری های نوظهور می توانند به بهترین های هر دو جهان دست یابند: دسترسی گسترده به وب سایت و دسترسی به برنامه تلفن همراه.

اپلیکیشن پراگرسیو یا PWA از کجا آمد

بسیاری از برندهای بزرگ مانند اوبر، توییتر و پینترست وبسایت های خود را به وب اپلیکیشن تغییر داده اند و افزایش قابل توجهی در جذب کاربر تجربه کرده اند.

PWA به واسطه‌ی ویژگی های مفید بسیاری که دارد از اپلیکیشن ها پیشی می گیرد و روش استفاده از وب را تغییر می دهد. نه تنها سرعت بارگیری PWA ها زیاد است، بلکه به کاربران اجازه می دهند تا از تمام عملکردهای یک اپلیکیشن به صورت آفلاین استفاده کنند.

PWA ها وب سایت هایی هستند که مانند یک اپلیکیشن به نظر می رسند .این بدان معنی است که کاربران می توانند بدون بارگیری برنامه تلفن همراه، به تمام اطلاعات و قابلیت ها دسترسی پیدا کنند. این نوع پلتفرم فضای توسعه را شتاب می بخشد زیرا می تواند به صورت آفلاین نیز مورد استفاده قرار گیرد و همگام سازی محتوا را با چندین دستگاه انجام می دهد.

 هوش مصنوعی (AI) و  Chatbots

گارتنر پیش بینی کرده است که  در سال 2020 بیش از 85٪ از تعامل مشتری بدون دخالت انسان انجام شود.

هوش مصنوعی هوش انسانی را تقلید می کند. عملکردهایی مانند یادگیری ، جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و اتوماسیون چند کاره را تقویت می کند. بسیاری از سازمان ها هوش مصنوعی را در استراتژی تحول دیجیتالی خود گنجانیده اند. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که فناوری هوش مصنوعی مانند chatbots در سال 2020 رواج بیشتری پیدا کند.

Chatbots کارهای پشتیبانی مشتری را بطور چشمگیری مرتفع می کند و می توانید به ربات ها برای کمک اعتماد کنید. ربات ها یک روش کارآمد برای تقویت ارتباط با مشتری شما با سازماندهی تاریخچه سفارش و سوالات مربوط به خدمات مشتری هستند.

استفاده از Chatbots  در طراحی وبسایت منجر به موفقیتهای بزرگ تر و جدیدتری می شوند و می توانند با اولویت قرار دادن نیازهای مشتریان، به ایجاد شهرت تجاری شما کمک کنند.

هوش مصنوعی چیست؟

تاثیر هوش مصنوعی بر آینده کسب و کارها چیست؟

آیا هوش مصنوعی در آستانه تغییر بیزینس ها برای همیشه است؟

برخی مزایای اصلی استفاده از چت بات ها که زیر شاخه‌ی هوش مصنوعی هستند شامل موارد زیر است:
  • ارائه رضایت بیشتر مشتری
  • کاهش خطاهای انسانی
  • صرفه جویی در وقت، پول و تلاش
  • تمرکز بر روی تجربه کاربر

Chatbots از سال 2017 به وجود آمده اند و تا امروز به صورت مستمر در حال پیشرفت هستند.

در حال حاضر، ما می توانیم ببینیم که چت بات ها، دستیاران مجازی (مانند آمازون و الکسا) و روبات های صوتی چگونه به مشاغل کوچک و همچنین شرکت های بزرگ برای تعامل و تحول اجتماعی کمک کرده اند. به طور معمول و در حال حاضر، یک chatbot با یک شخص واقعی ارتباط برقرار می کند. اما برخی می گویند برنامه هایی در حال توسعه هستند که در آن دو chatbot قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر خواهند بود.

شما قطعاً باید چت بات ها و سایر ویژگی های هوش مصنوعی را در پروژه های خود برای سال 2020 ادغام کنید. برندهایی مانند Starbucks که سال ها پیش استفاده از هوش مصنوعی را در بیزینس خود وارد کرده اند، اکنون مزد خود را از نظر ثروت، شهرت برند و کیفیت محصول گرفته اند.

فناوری چت بات

WebAssembly

هنگام تهیه یک اپلیکیشن یا طراحی وبسایت به هر زبانی، عملکرد هرگز نباید به خطر بیفتد. جاوا اسکریپت (زبان برنامه نویسی در اندروید) محاسبات بزرگ را کند می کند، که به طور مستقیم بر عملکرد کاربر تأثیر می گذارد. به همین دلیل بسیاری از بازی های مشهور و برنامه های قدرتمند فقط به عنوان یک برنامه دسک تاپ در دسترس هستند.

WebAssemble یا WASM به طور خلاصه، یک قالب باینری کوچک و سریع است که نوید عملکرد سریعتری  برای برنامه های وب را می دهد.

WASM به عنوان هدف تلفیقی برای هر زبان طراحی شده است،که JavaScript  نیز یکی از آنهاست. اگرچه بسیاری از توسعه دهندگان فکر می کنند WebAssemble در تلاش است که جایگزین جاوا اسکریپت شود اما بهتر است که به  WASMبه عنوان بهترین دوست جاواسکریپت فکر کنید.

توسعه دهندگان هنگام نوشتن برنامه های سمت مشتری برای وب و ایجاد برنامه های وب با سرعت بالا به زبان دلخواه خود از Web Assembly استفاده می کنند. بازی ها، موسیقی، پخش، ویرایش فیلم و برنامه های CAD نمونه های موفق استفاده از این پلتفرم است. شاید این نسل بعدی جاوا اسکریپت باشدکه در سال 2020 تماشا خواهد کرد.

Single Page

Single Page یک برنامه تحت وب است که با به روزرسانی صفحه فعلی به جای بارگذاری کل صفحات جدید از یک سرور، با کاربر در تعامل است. این روش از قطع ارتباط کاربر بین صفحات متوالی جلوگیری می کند. SPA با هر دستگاهی سازگار است. این برنامه ها به زمان انتظار اضافی نیاز ندارند و صفحات وب را در مرورگر کاربر با سرعت بالا ارائه می دهند.

Google ،Gmail و GitHub بهترین نمونه برنامه های تک صفحه ای هستند.

برنامه های تک صفحه ای محبوب هستند زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز را در یک صفحه نمایش می دهند. کاربران امروزی زمانی برای جستجو برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود را ندارند، بنابراین Single Page ها مناسب ترین برنامه برای این دسته از مردم هستند..

Push Notifications

امروزه مشتریان با اپلیکیشن ها و سایت های تجاری بیشتر از گذشته در تعامل هستند. وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه که دارای Push Notifications هستند ضمن اینکه از مزایای بازاریابی آنلاین استفاده می کنند، با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار می کنند. Push Notifications یکی از راه حل های قدرتمند برای اطلاع رسانی دقیق و به موقع برای محصولات و آفرهای جدید است. اما شرکت ها نباید از آنها بیش از حد استفاده کنند. شما باید سعی کنید با توجه به تخفیف های ویژه، رویدادها، فعالیت های مشتری محور با نوتیفیکیشن، اطلاعات مشتریان را نسبت به بیزینس خود به روز کنید.

Push Notifications ارتباط مستقیمی بین شما و مشتریان ایجاد می کنند. عمده دلایل استفاده از آن ها عبارتند از:
  • هدف قرار دادن یک پایگاه کاربری خاص بر اساس سن، جنسیت، مکان و سابقه خرید
  • جلوگیری از فیلترهای اسپم برای به دست آوردن پیام شما
  • برند خود را در ذهن مشتری ماندگار می کنید.
  • بیزینس خود را بدون اینکه مشتری هزینه ای متحمل شود، بازاریابی می کنید.
آیا می توان پوش نوتیفیکیشن را به عنوان یک پیشرفت کوتاه مدت توسعه در نظر گرفت یا اینکه آنها روند جدیدی در طراحی وب هستند؟

در سال 2020، پوش نوتیفیکیشن ها  نه تنها در اپلیکیشن های  تلفن همراه بلکه در طراحی وبسایت نیز ظاهر می شوند. علاوه بر این، آنها به به یکی از ابزارهای قدرتمند برای جلب توجه کاربران، وفادار کردن کاربران تبدیل می شوند.

فیس بوک، سیستم عامل های خبری جهانی،  Google Mail و سایر فعالان بازارهای بزرگ در حال حاضر این فناوری را در برنامه های وب خود پیاده سازی کرده اند.. سال آینده می توان انتظار استفاده پوش نوتیفیکیشن توسط بیزینس های کوچک و متوسط ​​را داشت. در عین حال، نوتیفیکیشن های فوری احتمالاً جایگزین برخی از انواع ارتباط با مشتری مانند ارسال ایمیل می شوند.

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)

AR و VR از مفاهیم علمی تخیلی گذشته فاصله زیادی دارند. با محبوبی  Google Earth، رشد چشمگیر و آگاهی از فناوری های AR و VR پیش بینی می شد.

واقعیت مجازی VR و واقعیت افزوده AR چیست؟

این فناوری ها محصولات خود را به روش های خاص خود، قابل استفاده برای کاربران می کنند. از سال 2017 تا 2018 ، هر دو AR و VR از محدودیت برنامه های تلفن همراه عبور کردند. تخمین زده می شود که حجم بازار جمعی آنها تا سال 2021 حدود 215 میلیارد دلار باشد.

بهره وری این فناوری ها بسیار شگفت انگیز است و می توان به بیزینس هایی که از این فناوری استفاده کرده اند عبارتند از: Alibaba’s WayRay و DriveAR و Nvidia’s DriveAR.

طراحی وبسایت

 رابط کاربری متحرک (UI)

کاربران وب به دنبال چیزهای ساده اما زیبا با جذابیت بصری هستند. حرکت UI شامل همه موارد در مورد ایجاد عناصر مختلف در صفحه است. عناصر مشترک عبارتند از نمودارهای متحرک، نشانگرها، گرافیکهای پس زمینه و هدرهای جذاب.

نه تنها حرکت UI برای رویکردهای طراحی رابط کاربری اهمیت دارد بلکه کل UI را نیز هدایت می کند. در حین توسعه و طراحی وبسایت سفارشی، قابلیت محاسبات دستگاه را برای اجرای یکنواخت انیمیشن های پیچیده افزایش می دهد. همچنین می تواند بین یک طراحی کامل و وب سایت حداقلی تفاوت قایل شود و یک رابط زیبا و مفید را پشت سر بگذارد. این تفاوت مطمئناً باعث افزایش نرخ تبدیل در وب سایت ها و حفظ وجه تمایز می شود.

پسوندهای مرورگر

برنامه افزودنی مرورگر یک ماژول نرم افزاری کوچک برای شخصی سازی یک مرورگر وب است که بر روی فن آوری های وب مانند HTML، JavaScript و CSS ساخته شده اند. این برنامه ها به  کاربران این قابلیت را می دهند که عملکرد و رفتار Chrome را متناسب با نیازها یا ترجیحات شخصی خود تنظیم کنند. یک برنامه افزودنی قادر است یک هدف واحد را که بصورت محدود تعریف شده و درک آن آسان است، انجام دهد. یک برنامه افزودنی واحد می تواند شامل چندین مؤلفه و طیف وسیعی از کارکردها باشد، تا زمانی که همه چیز به یک هدف مشترک کمک کند. برنامه های افزودنی ابزار و نوآوری را ارائه می دهند، که جز عناصر اصلی در دنیای بازاریابی دیجیتال هستند.

امنیت سایبری

تهدیدات سایبری، هک وب سایت و سرقت اطلاعات، خطراتی وحشتناک است که در سایه پیشرفت فناوری و پیشرفت علمی در کمین است. در گزارش سرمایه گذاری های فضای مجازی اظهار شده است که احتمال می رود جرایم سایبری تا سال 2021 هزینه 6 تریلیون دلار در سال را در جهان داشته باشد که دو برابر هزینه آن در سال 2015 است.

امنیت سایبری یا امنیت اطلاعات، یک سیستم محافظت از رایانه در برابر سرقت، اختلال در سرویس یا هدایت اشتباه است. مجرمان سایبری به دنبال سایت های آسیب پذیر هستند.

با توجه به این نکته، شرکت ها باید ضمن محافظت از اطلاعات محرمانه، سرورها و پایگاه های داده خود، سیستم امنیتی خود را تقویت کنند.

برنامه های کاربردی و معماری سیستم های بدون سرور

اخیراً الگوریتم های بدون سرور به عنوان یک مدل ابری ساخته شده و از طریق فروشندگان عمده مانند AWS پشتیبانی می شوند. طبق این مفهوم، سرورهای معمولی می توانند با ابرهایی جایگزین شوند که مصرف منابع دستگاه را مدیریت می کنند. فناوری بدون سرور سبب جلوگیری از اضافه بار سیستم، از بین رفتن داده ها یا توسعه پرهزینه است. روندهای وب فعلی مربوط به معماری برنامه های سرور، به کاهش بودجه های  توسعه و پشتیبانی مداوم، تقویت نرم افزارها و انعطاف پذیرتر کردن آن ها و حفظ محیط اینترنت پایدار کمک می کند. این فناوری مبتنی بر عملکرد به عنوان سرویس FaaS استفاده شده است.

ارائه دهندگان خدمات محاسبات ابری خصوصی به شرکای خود فرصتی می دهند بدون ایجاد زیرساخت محصول توسط خودشان، فیچرهای مورد نظر برنامه خود را ایجاد، اجرا و مدیریت کنند.

آینده توسعه و طراحی وبسایت چیست؟

در سال 2020 پیش بینی می شود که فناوری بدون سرور به طور فعال برای چت بات ها، برنامه های IoT، محصولاتی که به درخواست های پشتیبان پیچیده و API ها نیاز دارند، استفاده شود. متداول ترین کارهایی که می توانند بدون سرور انجام شوند، بارگیری فایل های پشتیبان، تحویل اطلاع رسانی است. AWS (AWS Lambda) ، Google Cloud (عملکردهای Google) و Microsoft Azure (توابع آزور) همچنان عمده ارائه دهندگان خدمات ابری سال 2020 هستند.

همه این روندها در سال 2020 به ویژه موارد استفاده از هوش مصنوعی و استفاده از blockchain ادامه خواهد یافت. در کل، سال 2020 زمان جالب دیگری برای فناوری های جدید در دنیای توسعه و طراحی وبسایت سفارشی خواهد بود. اگر می خواهید در سال 2020 یک مزیت رقابتی داشته باشید، از تکنولوژی های یاد شده در طراحی وبسایت خود استفاده کنید. چرا که طبق شعار ما، مزیت هر سامانه، ایجاد تمایز آن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

9 + هفت =