ضرورت وجود پرداخت با ارز دیجیتال در سایت فروشگاهی

ضرورت وجود پرداخت با ارز دیجیتال در سایت فروشگاهی

این روزها هیاهوی ارز دیجیتال و بلاکچین به دورترین نقاط جهان نیز رسیده است. سرمایه گذاری سرمایه داران مطرح دنیا سبب افزایش قیمت و محبوبیت ارز دیجیتال در میان افراد در تمامی کشورها شده است. ظهور کیف پول های دیجیتالی راه را برای پرداخت های راحت تر و فوری باز کرده و بسیاری از بیزینس های بزرگ دنیا داد و ستد با ارز دیجیتال را پذیرفته اند و حالا زمان آن رسیده بیزینس‌های کوچک نیز با این تحول همگام شوند.

اگر شما یک بیزینس دارید و به صورت آنلاین به مشتریان خود خدمات ارائه می‌کنید باید بدانید که استفاده از ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت می تواند رضایت مشتریان شما را ارتقا بخشد و با ارائه گزینه های بیشتر در نحوه پرداخت، بازار هدف مشتریان شما را گسترش می‌دهد. برای شروع، در اینجا چند دلیل برای ضرورت پیاده سازی این سرویس در سایت های فروشگاهی آورده شده است.

ارز دیجیتال چیست؟

تکنولوژی ارز دیجیتال معروف ترین و محبوب ترین دستاورد بلاکچین است. ارز دیجیتال ارزی است که با پروتکل‌ های مشخص رمز نگاری می‌شوند و هدف از بنیان گذاری این سیستم کاهش تقلب و جعل ارز است. رمز ارزها یکی از زیر مجموعه های ارز دیجیتال هستند که توسط هیچ بانک یا دولتی کنترل نمی‌شود بلکه بیشتر از روش‌های رمزگذاری برای تنظیم، تولید و بهره بردن از آن، استفاده می‌شود.

هر معامله ای که اتفاق می افتد توسط کاربران در شبکه تأیید می‌شود و به طور کلی این تراکنش ها برای جلوگیری از صرف چندین بار ارز توسط یک کاربر، به ثبت عمومی تبدیل می‌شوند. نکته کلیدی در استفاده از ارز دیجیتال این است که بدانید هر ارز منحصر به فرد است و برخی از ارزها امنیت و حفظ حریم خصوصی بیشتری نسبت به بقیه دارند.

نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال در سایت فروشگاهی

تجارت الکترونیکی و ارز دیجیتال کاملاً مکمل یکدیگر هستند و هر دو مورد علاقه کاربرانی هستند که به صورت آنلاین نیازهای خود را برطرف می‌کنند. شما به عنوان صاحب یک بیزینس آنلاین، بهتر است به پرداخت با ارز دیجیتال به عنوان یک ضرورت برای ارتقا کسب و کار خود نگاه کنید. چرا که این مورد یک پیشنهاد و گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال یک روش سریع و راحت برای پرداخت کالاها و خدمات هستند.

با ارز رمزنگاری شده نیازی به مراجعه به بانک، برداشت پول یا حتی وارد کردن شماره کارت اعتباری در هنگام پرداخت نیست. همان تقاضایی که دنیای بیزینس آنلاین را برانگیخته است، پرداخت دیجیتال است و اگر به روش صحیح انجام شود، می‌تواند یک مزیت رقابتی بزرگ برای سایت فروشگاهی شما باشد.

ارز دیجیتال

مزایای وجود پرداخت با ارز دیجیتال در سایت فروشگاهی

بازار گسترده تر

پذیرش ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت به شما امکان دسترسی به بازار کاملاً جدیدی از مصرف کنندگان را می‌دهد که از طرفداران ارز دیجیتال هستند. با توجه به گزینه پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال این امکان را به شما می‌دهد که در بازارهای گسترده تری فرو رفته و نظر مصرف کنندگان در سراسر جهان را جلب کنید.

معاملات سریع

برخلاف سیستم‌های کارت اعتباری که پردازش آن‌ها و انتقال وجوه چند روز به طول می‌انجامد، ارز دیجیتال بلافاصله پردازش می‌شود و به کسب و کار شما دسترسی فوری به وجوه می‌دهد. سرعت انجام معاملات رضایت خریدار و فروشنده را به همراه دارد.

هزینه کم

یکی دیگر از مزایای ارائه ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت، کارمزد پایین مربوط به هر معامله است. این هزینه‌ها بسته به این که ارز رمزنگاری شده را با کیف پول شخصی خود یا از طریق ارائه دهنده شخص ثالثی مانند Coinbase بپردازید، متفاوت است. اما بازهم کارمزدی به مراتب کمتر از هزینه خدمات مانند ارائه دهندگان کارت PayPal یا کارت اعتباری خواهند داشت.

امنیت بیشتر

پس از انجام معامله با ارز دیجیتال، برگشت آن دشوار است، مگر اینکه رضایت فروشنده را داشته باشید. این امر به دارندگان سایت فروشگاهی در تجارت الکترونیکی امنیت بیشتری می‌بخشد، زیرا هیچ نیروی میانی مانند بانک وجود ندارد که بتواند بدون رضایت شما وجوه را از حساب شما برداشت کند.

دوره پرداخت‌های سنتی به پایان رسیده است

پرداخت های آنلاین سنتی مملو از واسطه ها، دوره های طولانی انتظار و هزینه های بالا است. حتی اگر این موارد را کنار بگذاریم، بزرگترین اشکال در پرداخت با کارت های اعتباری نحوه عملکرد آن‌ها است.

کارت اعتباری یک معامله pull است، بدین معنی که شما از داده های خاصی که دارنده کارت اعتباری ارائه کرده است برای برداشت از خط اعتباری خود استفاده می کنید ، به جای اینکه مستقیماً مبلغ را به شما پرداخت کنند. از آنجا که این یک معامله یک طرفه است، کاربر می‌تواند معامله را مورد اختلاف قرار دهد و منجر به هزینه برگشتی شود که می تواند سود شما را به ضرر تبدیل کند. بعضی اوقات حتی اگر کاربر ابتدا با خرید موافقت کرده باشد اما بعداً نظر خود را تغییر داده باشد ، این اتفاق می افتد.

در هنگام پرداخت با ارزهای دیجیتال، معامله به جای کشیده شدن تحت فشار قرار می گیرد. به این معنی که مشتری تصمیم می گیرد چه مقدار پول ارسال کند و کسب و کار اعلام می‌کند که چه مقدار برای معامله را قبول می کند. این توافق نامه متقابل مانع بازگشت هزینه می‌شود، زیرا هر دو طرف قبل از وقوع باید با این معامله برگشت ناپذیر موافقت کنند.

از دیگر مزایای حذف کارت اعتباری از معاملات این است که نیاز به داده‌های حساس کاربران از بین می‌رود.

در نهایت

پبش بینی این موضوع که حجم کل معاملات ارزهای دیجیتال به راحتی به 20 میلیارد دلار برسد ساده است و دور از ذهن نیست و جهان در تلاش است تا راه هایی را برای صرف این پول در خارج از مبادلات ایجاد کند. در حالی که روش‌های مصرف ارزهای دیجیتال مطمئناً با فروشگاه های فیزیکی، سایت ها و مواردی از این دست در حال رشد است.

اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، آینده نگرانه است که بیزینس خود را برای کاوش در این مسیر پردرآمد آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × 2 =