طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار، چطور و چگونه؟

توضیح فرایند و نکات مهم در طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار‌ها

طراحی اپلیکیشن احتمالا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای کارآفرینان چالش ذهنی بسیاری به وجود می‌آورد. آیا نیاز به اپلیکیشن موبایل هست؟ چطور اپ موبایل را توسعه دهیم؟ هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل چقدر می‌شود؟ فرایند توسعه را به چه کسی بسپاریم؟ از خدمات شرکت نرم افزاری استفاده کنیم یا یک تیم برای توسعه اپ جمع کنیم؟ همه سوالاتی مهم هستند که پاسخ آن‌ها در سرنوشت کسب و کار تاثیر بسیاری دارد.
شکی نیست که اپلیکیشن موبایل می تواند برای کسب و کار مزایای زیادی داشته باشد ولی فرایند توسعه آن بسیار پیچیده است و در صورتی که کسب و کار با استراتژی مناسب و برنامه‌ریزی وارد این مسیر نشود، نمی‌تواند از مزایای بسیار ان بهره ببرد.

چرا باید برای کسب و کار خود اپلیکیشن طراحی کنید؟ (بررسی چند مورد از مهم‌ترین دلایل)

این روزها تصور کسب و کاری که یک پلتفرم تحت وب ندارد بسیار مشکل است. رقابت در بازار بسیار مشکل شده است و بسیاری از کسب و کار‌ها برای گرفتن کمی سهم بیشتر و بقا به دنبال هر راهی هستند. دیگر در شرایطی نیستیم که طراحی یک پلتفرم آنلاین مزیت محسوب شود بلکه داشتن درگاهی آنلاین یک الزام برای هر کسب و کار است.

از سوی دیگر اپلیکیشن موبایل برای بسیاری از کسب و کار‌ها الزام نیست، چرا که فعالیت آن‌ها و نیاز‌هایشان با یک وبسایت جامع نیز پاسخ‌گو خواهد بود. پس در این حالت اپلیکیشن نه‌تنها به نفع‌شان نخواهد بود بلکه در بلند مدت ممکن است هزینه‌های آن برای کسب و کار ضرر هم باشد. ولی بسیاری از کسب و کار ها هستند که برای ارائه خدماتی انحصاری به کاربران نیاز به طراحی اپلیکیشن موبایل دارند. در ادامه چند مورد کوتاه از دلایل اصلی داشتن اپلیکیشن موبایل برای این کسب و کار‌ها را بررسی می‌کنیم.

بهبود و به‌روز رسانی تصویر کسب و کار

داشتن یک اپلیکیشن موبایل با کیفیت و استاندارد روش بسیار هوشمندانه‌ای برای نشان دادن به روز‌بودن کسب و کارتان است. به نوعی این اپلیکیشن می تواند به شما اعتباری دو‌چندان در نگاه کاربران به خصوص در مقایسه با سایر رقبا بدهد.

از سوی دیگر امکانات بیشتری که یک اپلیکیشن موبایل می‌تواند به کسب و کارتان هنگام تعامل با کاربران ارائه بدهد منجر به ایجاد تجربه‌ای User-friendly، در دسترس و خوشایند برای کاربرانتان خواهد بود. که همگی نکات مثبتی در دید کاربر هستند.

افزایش وفاداری و سفارشی کردن تجربه کاربران

در اپلیکیشن قابلیت اتوماسیون کردن بسیاری از فرایند‌ها را دارید، مانند پروموشن‌هایی که بر روی محصولات و خدمات به کاربرانتان ارائه می دهید. از سوی دیگر اپلیکیشن می‌تواند نیازمندی‌ها و رفتار کاربران را تحلیل کند و بر همان اساس پیشنهادهای شخصی‌سازی شده به هریک از کاربران ارائه دهد. همین تجربه سفارشی شده برای کاربران منجر به افزایش وفاداری نیز می‌شود.

بهبود تعامل و ارتباط با کاربران

تعامل و استفاده از اپلیکیشن به عنوان کانال ارتباطی با مشتریان بیشتر به حیطه فعالیت کسب و کار وابسته است. ولی به طور کلی اپلیکیشن راهکاری یکپارچه و بسیار کاربردی برای ایجاد یک کانال تعاملی اختصاصی با کاربر است که می تواند در ان بر اساس نیاز کاربر، تجربه‌ای سفارشی شده برایش ایجاد کرد.

ارزیابی و تحلیل رفتار و تعاملات مشتریان/کاربران

همانطور که در موارد پیشین نیز ذکر شد، امکان تحلیل و ردیابی رفتار کاربران در اپلیکیشن به صورت بسیار دقیقی قابل انجام است. با تحلیل این دیتا کسب و کار‌ میتواند به الگو‌های رفتاری کاربر دست پیدا کند که اطلاعاتی بسیار ارزشمند در مسیر فعالیت کسب و کار است.

نیازمندی‌های اصلی در مسیر طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار

بسیاری از کسب و کارها با این باور که طراحی اپلیکیشن صرفا یک فرایند برنامه‌نویسی است خود را در یک هزارتوی بی‌پایان از سردرگمی، سوالات بی انتها، تصمیمات دشوار و انتخاب‌های متعدد حبس می‌کنند. واقعیت این‌جاست که فرایند طراحی اپلیکیشن موبایل، یک فرایند چندمرحله‌ای و چند جزئی است که به چند تخصص مجزا برای پیاده سازی نیازمند است.

از تحلیل گر کسب و کار و مهندسین کنترل کیفیت گرفته تا طراح UI/UX، طراحی محصول، مدیر پروژه و برنامه‌نویسانی با تخصص های متفاوت که باید با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.
مراحلی که در این بخش ذکر شده تنها بخشی از فرایند توسعه اپلیکیشن موبایل است که بسیاری از آن پیش از آغاز توسعه و برنامه‌نویسی باید انجام شوند و برخی نیز حتی در حین فرایند توسعه نیز ادامه خواهند یافت.

۱- برنامه‌ریزی و استراتژی

در این مرحله شما در کنار تحلیل‌گر کسب و کار، استراتژیست، مشاور کسب و کار یا مشاور نرم افزاری و یا مدیر محصول کسب و کارتان الزامات پروژه نرم افزاری را مشخص می‌کنید.

زمانی که تمامی سوالات و مسائل پاسخ داده شد، وارد مرحله برنامه ریزی مرحله به مرحله برای محصول می شوید. اهمیت این مرحله در این است که باید به شرکت نرم افزاری یک دید درونی و جامع و شامل از محصول، دستورالعمل‌ها و فرایند‌های دقیق آن و این که چطور و چگونه این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدهید.

۲- تحقیقات بازار

قبل از شروع توسعه اپلیکیشن موبایل یا هر سامانه آنلاین دیگری کسب و کار ملزم به بررسی بازار است. در این بررسی میزان تقاضای کاربران احتمالی شناسایی شده، نیازمندی‌های آن‌ها بررسی می‌شود و گروه مخاطبی سامانه انتخاب می‌شوند.

بررسی های عمیق و دقیق در این مرحله می‌توانند به کسب و کار شما کنند تا علاوه بر شناخت کاربران نهایی، به شناسایی نقاط قوت و ضعف رقبا نیز بپردازید، روند‌های بازار را بشناسید و این امکان را پیدا کند تا نیازها و درخواست‌هایی را پیش‌بینی کنید که در آینده بر سودآوری کسب و کار شما تاثیر گذار خواهد بود.

تحقیقات بازار

۳- RFP این جا شکل گرفته است

در نتیجه دو مرحله قبلی شما در این مرحله یک مستند نیازمندی و یا فرم RFP کامل را می‌توانید تدوین کنید

فرم درخواست پروپوزال یا Request for Proposal یا RFP مستندی جامع است که نیازمندی‌های شرکت درخواست کننده خدمات، اطلاعات شرکت درخواست کننده و خواسته‌های آن شرکت را شامل می‌شود

چرا فرم RFP  مهم است؟

اجزای پروژه در فرم RFP
در فرم RFP اجزای بسیاری وجود دارند که هریک به شرکت نرم افزاری و یا تیم نرم افزاری شناخت بهتری از نیاز شما و نیاز محصولتان را می‌دهند. یکی از این بخش‌ها اجزای پروژه است که نمونه‌ای از آن را در تصویر می‌بینید.

سایر اجزای این فرم شامل معرفی کسب و کار، نیازمندی‌های فنی و غیر فنی، رقبا، زمان‌بندی و هزینه پروژه می‌شوند.

دسترسی به فرم RFP رایگان و آنلاین نوژن : بعد از تکمیل این فرم کارشناسان ما به همراه تیم فنی نیازمندی شما را بررسی کرده و با شما در تماس خواهند بود.

۴- طراحی

هر سامانه آنلاین مانند هر برندی، ویژگی‌های طراحی منحصر به فرد خود را باید داشته باشد. از سوی دیگر ویژگی‌هایی که در طراحی عناصر یک اپلیکیشن یا سایت به کار می‌روند باید تمرکز ویژه‌ای بر بهبود تجربه کاربر در تعامل با سامانه داشته باشند. به عنوان مثال در طراحی یک اپلیکیشن موبایل علاوه بر توجه به عامل زیبایی ظاهری و چشم نواز بودن، عناصر تعاملی دیزاین مانند دکمه‌ها باید از نظر بصری در میان سایر عناصر غیر تعاملی برجسته شوند.

طراحی UI و UXاهمیت بحث دیزاین استاندارد برای سامانه آنلاین از ظرفیت کلمات این مقاله خارج است ولی به طور کلی به خاطر داشته باشید که طراحی UI و UX پروژه نرم افزاری خود را به افرادی قابل بسپارید، در بسیاری از موارد زمانی که قصد برون سپاری طراحی اپلیکیشن موبایل خود را دارید با توجه به نیازمندی های پایه اپلیکیشن، شرکت نرم افزاری مقصد به شما نیازمندی های طراحی را ارائه می‌دهد و در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را به یک تیم طراح تخصصی بسپارید و یا بسیاری از شرکت‌های نرم افزاری خود افرادی متخصص برای بر عهده گرفتن این بخش از پروژه را دارند که می‌توانند در کنار شما و با استناد به هویت برند شما، طراحی مناسبی برای سامانه تان ارائه دهند.

در صورتی که علاقه دارید بیشتر در مورد بحث دیزاین سامانه‌ها و نیازمندی های آن ها مطالعه کنید مقالات زیر از بلاگ نوژن به این موضوع پرداخته اند.

هویت بصری: ردپای دیجیتال و ایجاد هویت آنلاین

ترند طراحی

تجربه کاربری و اهمیت آن در مسیر طراحی اپلیکیشن یا محصول آنلاین

مهم‌ترین اصول طراحی UI: کنترل Interface

طراحی رابط کاربری یا UI

۵- توسعه و تست

مرحله توسعه درواقع یک فرایند چند مرحله‌ای است که فازهای اجرایی آن به صورت موازی و در سیکل‌های تکرارشونده اجرا می‌شوند.

در این فاز، بر اساس مدلسازی و برنامه زمان بندی، اسپرینت ها در قالب تسک به تیم فنی ارائه می‌شود. تیم های درگیر توسعه Back-end و Front-end به صورت موازی فرایند توسعه خود را پیش می‌برند و در زمان بندی های مشخص، اسپرینت ها و سپس ریلیز ها تحویل می‌شود.
بدین صورت که توسعه دهندگان سامانه آنلاین شروع به توسعه و طراحی فیچر مد نظر می‌کنند.  این مرحله بسته به پلتفرم، بک اند یا فرانت اند بودن، و با در نظر گرفتن تکنولوژی توسعه انجام می‌شود.

در مدل توسعه مبتنی یا تکرار، در انتهای هر فاز یک ریلیز از سامانه به کارفرما ارائه. می‌شود، بدین ترتیب نه‌تنها تست سامانه با سرعت بیشتری انجام می‌شود بلکه کارفرما امکان توانایی لانچ مرحله به مرحله پلتفرم خود را هم خواهد داشت.

۶- پشتیبانی و نگهداری سیستم

پروژه نرم افزاری با پایان یافتن فرایند توسعه تمام نمی‌شود. تدوین و پیاده سازی یک برنامه منسجم و هدفمند در فاز پشتیبانی و گسترش یکی از ضروری ترین مراحل اجرای پروژه نرم افزاری و بعد از توسعه کامل پروژه است.

از مقاله پشتیبانی سامانه آنلاین

قرارداد‌های پشتیبانی و نگهداری سیستم یک ضرورت غیر قابل انکار برای پروژه‌های نرم افزاری هستند.

درصورتی که قصد برون سپاری پروژه حود را دارید در حین عقد قرارداد توسعه اپلیکیشن، حتما و حتما بر قرارداد پشتیبانی تاکید داشته باشید و سیاست‌های شرکت در خصوص پشتیبانی و نگهداری از پروژه بعد از اتمام فرایند‌ها را بپرسید.

همچنین در بسیاری از شرکت‌ها من‌جمله شرکت نرم افزاری نوژن، هنگام عقد قرارداد توسعه سامانه آنلاین، در خصوص گسترش پذیری بعد از سامانه نیز با کارفرما صحبت می‌شود.

در خصوص پشتیبانی و گسترش پذیری مطالعه صفحات زیر را پیشنهاد می‌کنم

پشتیبانی و گسترش پذیری پس از اجرا

گسترش پذیری و سامانه گسترش پذیر به چه معناست؟

انواع رویکرد‌های طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل

در میان انواع رویکردها احتمالا نام اپلیکیشن های بومی یا هایبریدی را زیاد شنیده باشید. از سویی بسیاری از کسب و کار‌ها منابع مالی لازم برای توسعه یک اپ بومی اختصاصی که برای اندروید و iOS پیاده سازی شود را ندارند و از سوی دیگر بسیاری از کسب و کار ها به دلیل شناوری مورد نیاز و همچنین انعطاف پذیری ساختاری که کسب و کار به ان نیاز دارند به دنبال راهکارهایی هستند که فرایند توسعه را همزمان برای هر دو سیستم عامل پیش ببرد. در این بخش چند مورد از این رویکردها را معرفی می‌کنیم

توسعه بومی

اپلیکیشن‌های بومی یا Native، نرم افزاری‌هایی هستند که به صورت انحصاری برای هر پلتفرم توسعه داده می‌شوند. به این معنا که فرایند توسعه اپلیکیشن برای اندروید و iOS متفاوت است. برای اپلیکیشن‌های اندرویدی عموما از زبان‌های جاوا و یا کاتلین Kotlin استفاده می‌شود و برای اپلیکیشن‌های iOS، از زبان‌های Swift یا Objective C

توسعه اپ های native مهارت برنامه نویسی بالا و زمان می‌طلبد به همین دلیل توسعه این اپلیکیشن‌ها معمولا گران‌تر است. ولی داشتن اپ بومی به کسب و کارها یک پلتفرم قابل اطمینان برای تعامل با کاربران می‌دهد و آن‌ها معمولا اعتماد بیشتری به این قبیل کسب وکار‌ها دارند.

از مقاله پلتفرم‌های آنلاین، اپلیکیشن موبایل

کراس پلتفرم و اپلیکیشن های هایبریدی

این دو رویکرد زمان ورود به بازار را در مقایسه با توسعه بومی بسیار کوتاه‌تر می کند. این مدل توسعه یک راهکار همه‌جانبه برای اجرای یک اپلیکیشن بر روی چندین پلتفرم هستند.

در اپلیکیشن‌های کراس پلتفرم، از کد بومی برای ارتباط اپلیکیشن با UI دستگاه موبایل استفاده می‌شود. بخش اصلی کد این اپلیکیشن‌ها با استفاده از زامارین، React Native و یا PhoneGap توسعه داده می‌شود. فلاتر یکی از فریم‌ورک‌های بیشتر شناخته شده برای توسعه اپلیکیشن‌های کراس پلتفرم است.

هایبرید در مقابل نیتیواز مزایای این مدل توسعه، داشتن پلتفرمی Open Source، هزینه کم‌تر، تایم توسعه کمتر و قابلیت سفارشی سازی می‌باشد.
اپلیکیشن‌های هیبریدی، محتوای اپلیکیشن را به صورت web-view نمایش می دهند و مانند اپلیکیشن‌های بومی نیاز به نصب دارند. به دلیل این که این اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند بر روی پلتفرم‌های iOS و اندروید اجرا شوند، زمان توسعه را کاهش می‌دهند. ولی این روش نسبت به سایر روش‌های توسعه اپلیکیشن‌هایی با طراحی نسبتا ضعیف‌تر را ارائه می دهد و این اپلیکیشن‌ها معمولا مشکلاتی در عملکرد و یا فیچر‌های سفارشی نیز دارند.

کدام رویکرد مناسب شماست؟

بدون دانستن الزامات پروژه نمی توان گفت از چه رویکرد توسعه ای استفاده کنیم. اگر بودجه کمی دارید و نیاز به راه اندازی سریع محصول دارید، یک اپلیکیشن کراس پلتفرم یا هایبرید ممکن است انتخاب شما باشد. با این حال، اگر قصد دارید ویژگی های سفارشی پیچیده و طراحی پیچیده را توسعه دهید، باید به سمت توسعه بومی بروید.

در نهایت بهتر است که در کنار تیم فنی تمامی نیازمندی‌های خود را بررسی کنید و بهترین رویکرد توسعه را انتخاب کنید.

ویژگی‌ها و امکانات کلی اپلیکیشن‌ها

زمانی که برای طراحی اپلیکیشن موبایل به یک شرکت نرم افزاری مراجعه می کنید و یا درخواست خود را با تیم in-house کسب و کارتان مطرح می‌کنید، باید مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و یا Feature‌ها که نحوه عملکرد آن‌ها را نیز مشخص کرده‌اید آماده داشته باشید. در بسیاری موارد، شرکت نرم افزاری متخصصان و تحلیل گران کسب و کار و یا مدیر محصول هایی دارد که در این فرایند شما را یاری می دهند ولی در نهایت به عنوان صاحب کسب و کار شما باید از کلیات عملکرد اپلیکیشن تان اطلاع داشته باشید.

در ادامه لیستی از مهم ترین Feature‌هایی که در چند صنعت خاص نیاز هستند را نام برده‌ایم.

فروشگاه اینترنتی

۱- ثبت‌نام/ احراز هویت
۲- صفحه خانه
۳- کاتالوگ محصولات
۴- صفحه اختصاصی هر محصول
۵- سبد خرید
۶- درگاه پرداخت
۷- پشتیبانی فنی
۸- نظرات و رتبه دهی

سلامت و پزشکی

۱-ثبت نام کاربر
۲- ثبت نام و ورود پزشکان/ متخصصان
۳- جستجوی پیشرفته بر اساس نام پزشک، بیماری، تخصص
۴- تماس ویدیویی
۵- چت متنی
۶- مدیریت نوبت‌ها
۷- سیستم پرداخت
۸- سیستم رتبه دهی
۹- نوتیفیکشن

تماشای آنلاین، VoD و Streaming

۱- ثبت نام و احراز هویت
۲- شخصی سازی پروفایل کاربری
۳- استریم آنلاین مدیا
۴- جستجوی پیشرفته
۵- پیشنهاد‌دهی هوشمند Recommender System

آموزش آنلاین

۱- احراز هویت و پروفایل کاربری
۲- جستجوی هوشمند
۳- داشبورد اختصاصی کاربر
۴- صفحه اختصاصی درس
۵- ورود و ثبت نام مدرس
۶- اضافه کردن درس و آپلود محتوای آموزشی
۷- نوتیفیکیشن‌ها
۸- درگاه پرداخت

دلیوری و لجستیک (غذای آنلاین)

۱- ثبت‌نام/ احراز هویت
۲- منو
۳- جزئیات منو
۴- چت متنی
۵- لوکیشن جغرافیایی
۶- سبد خرید
۷- پرداخت

چطور اپلیکیشن را توسعه دهیم؟

زمانی که تمام نیازمندی‌های خود را بررسی کردید، مدل کسب و کار خود را منطبق بر رویکرد آنلاین بازطراحی کردید و لیستی از فیچر‌های اپلیکیشن و نحوه عملکرد آن را در قالب یک فرم RFP تدوین کردید به مرحله دشوار انتخاب چگونگی توسعه می‌رسید.
انتخاب بین توسعه درون-سازمانی توسط یک تیم فنی اختصاصی و برون سپاری پروژه نرم افزاری به شرکت نرم افزاری و یا برون سپاری آن به یک تیم فریلنسر برای بسیاری از کسب و کار ها چالشی بزرگ است.

به طور کلی کسب و کار‌ها با این ۳ راه برای توسعه سامانه آنلاین خود رو‌به‌رو هستند

۱- برون سپاری
۲- توسعه درون سازمانی
۳- استخدام توسعه‌دهندگان فریلنسر

پیشتر در بلاگ نوژن در مورد انتخاب بین این سه رویکرد صحبت کردیم

در یکی از مقالات به این مسئله پرداختیم که در رویکرد توسعه درون‌سازمانی نباید اهمیت چند‌تخصصی بودن تیم توسعه فراموش شود. چرا که زیرساخت توسعه سامانه آنلاین زیربنای موفقیت آن است و برای اطمینان حاصل کردن از آینده‌ای روشن برای سیستم توسعه داده شده، انتخاب استاندارد‌های لازم در ابتدای کار ضروری است.

نکته مهم، چند تخصصی بودن تیم فنی برای پاسخگویی به تمام نیاز های سیستم در حال طراحی است چرا که اضافه کردن تخصصی جدید در هر قدم از مسیر پروژه به معنای نیاز به مرور کردن تمام بخش های از پیش طراحی شده خواهد بود. در بعضی از شرکت ها با توجه به ماهیت مدل کسب و کار، این مسئله می‌تواند فرصت محسوب شود. در حالی که در سایر شرکت ها، سربار هزینه اضافه و یا حتی ضرر مالی و زمانی ایجاد می‌شود.

از مقاله شرکت نرم افزاری یا فریلنسر، انتخاب شما کدام است؟

از سوی دیگر هنگام مراجعه به فریلنسر ها با وجود مزایای بسیار این رویکرد، توجه به اعتبار فریلنسر و مسائل حقوقی برای کسب و کار بسیار مهم است. البته این چالش هنگام عقد قرارداد با شرکت‌های نرم افزاری هم بسیار مهم است. به همین دلیل در تنظیم قرارداد‌ها و گرفتن ضمانت‌های لازم باید با مشاوره و همچنین درایت کامل در جلسات حضور پیدا کنید.

برون سپاری فرایند پرچالشی است، مزایا و معایب بسیاری دارد که در نهایت برای انتخاب این مسیر باید به استراتژی‌های کسب و کار خودتان مراجعه کنید و بعد از بررسی تمام گزینه‌های موجود انتخابی هوشمندانه انجام دهید.

برای آنکه بتوانید یک تصمیم آگاهانه و هوشمندانه در این باره اتخاذ کنید، توقعات و انتظارات خود از برون سپاری را مشخص کنید و مهم‌ترین معیارها برای انتخاب تأمین‌کنندگان برون سپاری موردنظرتان را شناسایی نمایید.

اجرای این فرآیند، پیش از انتخاب تأمین‌کننده، حقیقتاً مهم و ضروری است. زیرا آن‌ها بی‌شک ایده‌های شخصی خودشان را برای شرکت شما پیاده‌سازی می‌کنند و بهترین‌ها و مناسب‌ترین‌ها را برحسب توانمندی‌ها و نقاط قوت خود برای شرکتتان انتخاب می‌نمایند.

از مقاله برون سپاری پروژه نرم افزاری و استفاده از خدمات یک شرکت نرم افزاری

در نهایت اگر مسیرهای فریلنسر و یا شرکت نرم افزاری را انتخاب کردید علاوه بر ارزیابی کامل طرف مقابل به پروپوزال ارائه شده توسط آن‌ها نیز با دقت زیادی توجه کنید. برای دریافت پروپوزال مناسب طبیعتا داشتن یک فرم RFP اصولی ضروری است پس این هم نکته مهمی برای توجه است که آیا شرکت نرم افزاری مقابل و یا فریلنسر از شما RFP یا مستند نیازمندی درخواست کرده اند و یا صرفا با شنیدن نام اپلیکیشنی که میخواهید به سراغ نوشتن پروپوزال نوشته اند.

شاید شما گفته باشید یک اپلیکیشن خدمات انلاین می‌خواهید، بدون داشتن فرم RFP و نیازمندی های دقیق شما شاید پیش فرض یک فریلنسر اپلیکیشنی مانند استاد کار باشد و پیش فرض شرکت دیگر اپلیکیشن مانند آچاره. در صورتی که شما خدماتی کاملا متفاوت با رویکرد ارائه کاملا متفاوتی مد نظرتان بود.

پس پروپوزال های نهایی را منصفانه و با لنز آینده نگر بررسی کنید.

بهای توسعه اختصاصی سامانه‌ها لزوما در تمامی شرکت‌ها یکسان نیست و هیچ‌گاه کیفیت نباید فدای مباحث مالی شود، همانقدر که خلاقیت را نمی‌توان فدای کمبود بودجه کرد.

از مقاله برون‌سپاری در کسب و کار

می‌توانید طراحی اپلیکیشن موبایل کسب و کارتان را به شرکت نوژن بسپارید

ما یک شرکت نرم افزاری چند تخصصی واقع در شهر تهران هستیم و با تجربه خاصی که در توسعه پلتفرم‌های چندسویه داریم، علاوه بر خدمات نرم افزاری، خدمات مشاوره و نظارت نرم افزاری را نیز به کسب و کار‌ها ارائه می‌دهیم.

فلسفه نوژن بر توسعه اخلاق‌مدار و اصولی سامانه‌های آنلاین است و در چند سال گذشته این باور را سرلوحه تمامی فرایند‌های خود قرار دادیم و افتخار می‌کنیم به تمامی پروژه‌هایی که در آن‌ها سهیم بودیم.

در صورتی که در مورد هر بخشی از فرایند طراحی اپلیکیشن موبایل نیاز به مشاوره و کارشناسی دارید با همکاران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

1 × دو =