فیچرهای لازم برای توسعه اپلیکیشن تناسب اندام

 توسعه اپلیکیشن تناسب اندام و الزامات آن

اپلیکیشن‌های تناسب اندام در حال حاضر جز محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها با تعداد نصب بالا هستند. با توجه به رشد سوشال مدیا و به اشتراک گذاری تصاویر توسط افراد، توجه به زندگی سالم و موج تناسب اندام طرفدارهای زیادی پیدا کرده است. از سوی دیگر در اوایل شیوع کووید، مردم دیگر نتوانستند مانند قبل به باشگاه‌ها مراجعه کنند و دسترسی به سالن‌های ورزشی و آموزش و تمرین حضوری سخت و کم شد. به این ترتیب اپلیکیشن‌های تناسب اندام جز لاینفک و اصلی گوشی‌های هوشمند شد. برای مثال اپلیکیشن MyFitnessPal  را در نظر بگیرید. این اپلیکیشن در سال 2020 بیش از 1.4 میلیون دلار درآمد داشته است و در مسیر تبدیل شدن به پردرآمدترین اپلیکیشن تناسب اندام در تمام دوران است. همین موضوع دلیل خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه توسعه اپلیکیشن تناسب اندام است. اما این دلیل به تنهایی کافی نیست و باید مزیت رقابتی ایجاد شود. با ما همراه باشید تا روند توسعه اپلیکیشن تناسب اندام را با هم یاد بگیریم.

خلاصه تحولات بازار اپلیکیشن تناسب اندام

COVID-19  تقریباً بر همه مشاغل از جمله صنعت ورزش و تناسب اندام تأثیر گذاشته است. همانطور که در بالا به آن اشاره شد، این ویروس منجر به رشد بی سابقه‌ای در استفاده از اپلیکیشن تناسب اندام شده است.

طبق آمار، بین سه ماهه اول و دوم سال 2020، دانلود اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام در سراسر جهان 46 درصد رشد داشته است.

اندازه تخمینی بازار این اپلیکیشن چقدر است؟

بازار جهانی اپلیکیشن های تناسب اندام به لطف همه گیری COVID-19 در حال رونق است:

این بازار حدود 3.5 میلیارد دلار در سال 2020 بود که انتظار می‌رود تا سال 2026 به حدود 14 میلیارد دلار برسد.

دسته بندی اپلیکیشن‌های تناسب اندام:

اپلیکیشن‌های تمرین

این پلتفرم‌ها انواع تمرین، برنامه‌ها و راهنماهای تمرین را در خود جا داده‌اند. معمولا این اپلیکیشن‌ها، دستورالعمل‌های خود را به صورت صوتی یا تصویری به کاربران خود ارائه می‌کنند. اینجاست که ما برای یافتن تمرین‌ها، برنامه‌های تمرینی و راهنمای تمرین به سراغ این اپلیکیشن می‌رویم. نقطه عطف این اپلیکیشن‌ها، همان ارائه دستورالعمل‌های تصویری یا صوتی برای تکمیل مجموعه‌ای از تمرینات است.

اپلیکیشن‌های پیگیری فعالیت‌های ورزشی

اپلیکیشن‌های پیگیری با ابزارهای پوشیدنی یا حسگرهای تلفن همراه همگام می‌شوند و همه فعالیت‌های فیزیکی ممکن مانند قدم‌ها، سرعت (هنگام دویدن) و غیره را کنترل می‌کنند. هدف آن‌ها این است: داده‌های فعالیت ورزشی شما را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند.

اپلیکیشن ورزشی

اپلیکیشن‌های برنامه ریزی غذایی و رژیم (تغذیه ای)

اپلیکیشن‌های برنامه ریزی غذایی به ما کمک می کند کالری های سوزانده شده را بشماریم و وعده های غذایی سالم را پیدا کنیم.

اپلیکیشن‌های تناسب اندام با تغییر سبک زندگی

همه اپلیکیشن‌های مدیتیشن، نظارت بر خواب، تمرین و یوگا را در این دسته قرار می‌دهیم.

فیچرهای الزامی که در زمان توسهه اپلیکیشن تناسب اندام باید از آن‌ها استفاده کنید:

علاوه بر ایجاد پروفایل کاربری و یکسری امکانات مشترک در تمامی اپلیکیشن‌های خدماتی، بهتر است اپلیکیشن تناسب اندام این امکانات را داشته باشد:

  • پروفایل‌هایی با امتیازات و دستاوردهای کسب شده
  • عکس‌های قبل و بعد کاربران برای ایجاد انگیزه (مردم عاشق رقابت یا مقایسه خود با دیگران هستند،به آنها این فرصت را بدهید.)
  • ترجیحات غذایی
  • تمرینات صوتی و تصویری
  • تقویم برنامه ریزی برای کمک به برنامه ریزی بهتر تمرینات

از آن‌جایی که هر کاربر فیزیک متقاوتی دارد، تمرینات باید بر اساس سطح سختی قابل تنظیم باشند. باید در ابتدای ثبت نام از کاربران بخواهیم اگر دچار بیماری زمینه‌‌ای هستند به ما اطلاع دهند تا شرایط خاص آن‌ها برای ارائه تمرینات در نظر گرفته شود. همچنین زمانی که توسعه اپلیکیشن تناسب اندام را آغاز می‌کنیم، برنامه تمرین و تقویم تمرین باید جز فیچرهای اصلی آن باشند.

فیچرهایی جهت بهبود عملکرد اپلیکیشن تناسب اندام
  • ارائه متا داده کافی برای همه تمرینات (حداقل زمان و تجهیزات)
  • امکان جلو و عقب کردن ویدئو تمرینات
  • موتور تبدیل متن به صوت که از چند زبان پشتیبانی کند. مانند API تبدیل متن به گفتار Google
  • نقشه‌ها و مسیرها

*برای دویدن، دوچرخه‌سواری و سایر برنامه‌های تناسب اندام نظارت بر فعالیت، نمایش نقشه با پوشش مسیریابی ضروری است. کاربران ممکن است لزوماً از این ویژگی در حین اجرا استفاده نکنند، اما این چیزی است که پس از تکمیل آموزش بررسی می‌کنند و وجود آن ضروریست.

  • اپلیکیشن تناسب اندام

 

  • اگر اپلیکیشن  شما بتواند موارد زیر را اجرا کند، شما مزیت رقابتی را حفظ کرده‌اید:
  • به طور خودکار نشانگرهای نقشه را برای هدف‌های مختلف در طول تمرین تنظیم کند.
  • قسمت‌هایی از مسیر را که کاربر می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد را برجسته کند.
  • آمارهای کلیدی مانند سرعت و مسافت را بدون اتلاف وقت ارائه کند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که همواره بر این باوریم که فاز گسترش و بهینه سازی اپلیکیشن مهم‌تر از استارت اولیه پروژه است. در همین راستا مواردی که می‌توان در فاز گسترش به اپلیکیشن اضافه کرد را در ادامه عنوان می‌کنیم.

  • شرایط هوا یا پیش بینی آب و هوا
  • ارسال نوتیفیکیشن انگیزشی
  • اندازه گیری آب مصرف شده در روز
  • اضافه کردن محتوای آموزشی بهینه شده برای کاربران
  • امکان مشاوره آنلاین صوتی و تصویری با مربیان
  • ارائه پکیج غذای سالم و رژیمی در صورت عدم توانایی کاربر برای آماده کردن موارد برنامه رژیمی
  • ادغام با اپلیکیشن‌های پخش صوتی

خیلی از افراد دوست دارند که با لیست موزیک‌های مورد علاقه خود تمرین کنند، به همین دلیل می‌توان نگاهی به ادغام اپلیکیشن تناسب اندام با Apple Music،Spotify  یا سایر سرویس‌های پخش موسیقی همگامک کرد.

در نهایت

توسعه اپلیکیشن تناسب اندام می تواند یک کار بسیار چالش برانگیز باشد. اما اکنون حداقل امکاناتی که برای موفق شدن یک اپلیکیشن تناسب اندام نیاز است را می‌دانید و می‌توانید بودجه خود را با تقریب خطای کمتری تامین کنید.

به خاطر داشته باشید هنگام توسعه اپلیکیشن تناسب اندام، ویژگی‌های گیمیفیکیشن را در نظر بگیرید تا مردم انگیزه داشته باشند از اپلیکیشن شما استفاده کنند و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. اگر در مسیر پیدا کردن این ویژگی ها و یا برای توسعه آن نیاز به مشاوره دارید از این‌جا می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

اگر درباره هزینه و نحوه توسعه اپلیکیشن تناسب اندام سوالی دارید همکاران من در نوژن پاسخگوی شما هستند، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × یک =