هزینه ساخت اپلیکیشن تناسب اندام چقدر است؟

بررسی هزینه ساخت اپلیکیشن تناسب اندام

با افزایش محبوبیت ورزش‌های آنلاین به دلیل شیوع کرونا در سال‌های اخیر و همچنین توجه بیش از پیش به زندگی سالم به لطف شبکه‌های اجتماعی، تقاضا برای اپلیکیشن‌های تناسب اندام نیز در حال افزایش است. به طور کلی پیش بینی می‌شود که اندازه بازار این حوزه تا سال 2025 به حدود 13 بیلیون دلار می‌رسد. این اعداد برای سرمایه گذاران در کشور ما که هنوز بازار اپلیکیشن تناسب اندام اشباع نشده است، بسیار وسوسه انگیز است.  اگر شما هم به دنبال سرمایه گذاری در این حوزه هستید اما نمی‌دانید که هزینه ساخت اپلیکیشن تناسب اندام چقدر است، با ما همراه باشید تا در این مقاله به عوامل تاثیر گذار بر هزینه ساخت اپلیکیشن تناسب اندام بپردازیم و آن‌ها را بررسی کنیم.

برای درک بهتر این حوزه بهتر است با اصول اولیه شروع کنیم. اپلیکیشن تناسب اندام انواع مختلفی دارد. بر اساس نوع اپلیکیشن انتخابی شما، می‌توان ویژگی‌های مورد نظر را پیاده سازی کرد و به موازات آن بودجه مورد نیاز مشخص می‌شود.

انواع اپلیکیشن:

هزینه ساخت اپلیکیشن تناسب اندام با توجه به ماهیت هر اپلیکیشن متفاوت خواهد بود. اپلیکیشن مربیگیری تناسب اندام، اپلیکیشن‌های تمرین، اپلیکیشن‌ رژیم و تغذیه و اپلیکیشن‌های پیگیری تمرینات تناسب اندام از انواع اپلیکیشن تناسب اندام هستند. مانند samsung health

مسلما هزینه ساخت اپلیکیشن تناسب اندام که در آن امکان تمرین آنلاین و گروهی وجود دارد با اپلیکیشنی که بر اساس وزن و قد برنامه ارائه می‌دهد یکی نخواهد بود. در واقع این فیچرهای اپلیکیشن هستند که نوع برنامه را تعیین می‌کنند و بر همین اساس هزینه نیز تعیین می‌شود.

انواع اپلیکیشن ورزشی

هزینه ساخت اپلیکیشن تناسب اندام چقدر است؟

طبق بررسی‌های ما، هزینه متوسط ​​ایجاد یک اپلیکیشن از 600 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 1 میلیارد تومان به بالا می‌رسد. شاید از این بازه‌ی اختلاف قیمت متعجب شوید، اما دلیل این بازه اختلاف گسترده عوامل مختلفی است که بر هزینه تاثیر می‌گذارد.

هزینه ساخت اپلیکیشن به عوامل مختلفی بستگی دارد. فیچرها، طراحی UI,UX، تضمین کیفیت محصول، خدمات توسعه محصول و مدیریت پروژه. بهتر است که کار ساخت اپلیکیشن را با فیچرهای الزامی و حداقلی شروع کرد و سپس با توجه به نیاز کاربران و فیدبک‌های گرفته شده از کاربران آن را گسترش داد.
اما واقعا نحوه محاسبه قیمت اپلیکیشن‌ها به چه صورت است؟ برای محاسبه، زمان مورد نیاز جهت ساخت اجزا اپلیکیشن مشخص می‌شود. به عنوان مثال زمان مورد نیاز برای توسعه Back-end، اندروید یا iOS بودن پلتفرم،طراحی UI,UX و تمام موارد مربوط به توسعه. سپس زمان توسعه با توجه به ساعت کار توسعه دهندگان و حقوق دریافتی آن‌ها و همچنین پیچیدگی محصول محاسبه می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت:

­­­پلتفرمی که می‌خواهید اپلیکیشن را در آن راه اندازی کنید

هزینه ساخت یک اپلیکیشن تناسب اندام یا هر اپلیکیشن دیگری برای پلتفرم اندروید و iOS یکسان نیست. بنابراین، شما باید تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم را برای اپلیکیشن خود انتخاب کنید. این روزها کاربران اپلیکیشن‌هایی را ترجیح می‌دهند که از چندین دستگاه و سیستم عامل قابل دسترسی باشند. یعنی همزمان که در حال استفاده از نسخه وب هستند بتوانند روی گوشی خود نیز اپلیکیشن را داشته باشند. بنابراین، می‌توانید ساخت یک اپلیکیشن کاربردی چند پلتفرمی را در نظر بگیرید، اما هزینه کل توسعه را افزایش می‌دهد.

فیچرهای اپلیکیشن تناسب اندام

پروفایل کاربری، ادغام رسانه‌های اجتماعی، چت درون برنامه‌ای، ادغام با ابزارهای پوشیدنی، جستجو و … چند ویژگی ضروری یک اپلیکیشن ورزشی هستند. در صورتی که می‌خواهید ویژگی‌های پیشرفته‌تری را به اپلیکیشن خود اضافه کنید، باید بودجه خود را متناسب با آن افزایش دهید. دلیلش هم بسیار واضح است. برای گسترش اپلیکیشن شما به توسعه دهندگان با تجربه‌ای نیاز دارید که باید زمان بیشتری صرف توسعه اپلیکیشن شما بکنند. به عبارت دیگر شما هزینه زمانی که توسعه دهندگان در اختیار اپلیکیشن شما قرار می‌دهند را پرداخت می‌کنید.

فیچرهای ضروری برای توسعه اپلیکیشن تناسب اندام

طراحی UI/UX

ظاهر اپلیکیشن اولین چیزی است که کاربر با آن مواجه می‌شود. حتی اگر اپلیکیشن شما پر از ویژگی‌های هیجان انگیز و در سطح جهانی باشد، اگر طراحی جذاب نباشد، ممکن است با رد شدن و حتی طرد شدن مواجه شود. طراحی UI/UX نیز باید در تخمین هزینه ساخت اپلیکیشن تناسب اندام مورد توجه قرار گیرد.

اپلیکیشن تناسب اندام
موقعیت جغرافیایی و تجربه شرکت توسعه اپلیکیشن تناسب اندام

اگر توسعه دهندگان اندروید یا iOS را در آسیا استخدام کنید، هزینه آن بسیار کمتر از استخدام در آمریکا یا هر کشور دیگری برای شما خواهد بود. به موازات آن، تجربه شرکت توسعه دهنده نیز در هزینه شما تاثیر می‌گذارد. چرا که انجام پروژه توسط یک شرکت نرم افزاری با تجربه برای شما آرامش روانی به همراه دارد و دیگر نگران اجرای پروژه خود نخواهید بود. طبیعتا هزینه بیشتری را برای این خیال راحتی پرداخت خواهید کرد.

ابزارها و فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن

تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها در دنیای توسعه اپلیکیشن موبایل هر روز در حال تغییر هستند. اکنون قیمت توسعه یک برنامه ورزشی بستگی به این دارد که توسعه دهندگان از کدام ابزار و فناوری برای توسعه استفاده میکنند. بنابراین می‌توانید آن را به عنوان یکی از عوامل اصلی موثر در هزینه در نظر بگیرید.

ترندهای تکنولوژی توسعه نرم افزار در سال 2022

اندازه تیم توسعه

واضح است که اگر یک اپلیکیشن تناسب اندام برای توسعه به دو یا سه توسعه دهنده نیاز داشته باشد، هزینه آن کمتر از اپلیکیشنی است که به یک تیم بزرگ متشکل از 15 تا 20 توسعه دهنده نیاز دارد. بنابراین، اندازه تیم توسعه در تعیین کل هزینه ساخت اپلیکیشن تناسب اندام اهمیت زیادی دارد.

به غیر از موارد فوق، ممکن است چندین عامل دیگر وجود داشته باشد که باید در مورد آن‌ها تصمیم بگیرید. شرکتی که برای توسعه انتخاب می‌کند موضوعات و نکات مد نظر شما را در قالب پروپوزال به شما ارائه می‌دهند.

اپلیکیشن‌های تناسب اندامی که در فروشگاه‌های پلی استور و اپ استور از امتیاز بالایی برخورداند و کاربران زیادی دارند را بررسی کنید. فیچرهای آن‌ها را ببینید، عملکردشان را بسنجید، نظرات کاربران درباره‌شان را بخوانید و با دید باز نسبت به بازار و نیازهای آن وارد این حوزه شوید. مزیت اپلیکیشن شما وجه تمایز شماست. باید فیچر جدیدی برای ارائه داشته باشید تا بتوانید در بازار اپلیکیشن‌های تناسب اندام سهیم شوید.

هزینه ساخت اپلیکیشن ورزشی

چگونه از اپلیکیشن تناسب اندام خود کسب درآمد کنیم؟

توسعه بهترین اپلیکیشن با ویژگی کاربردی تنها به جذب کاربر کمک می‌کند. اما اگر درآمدی نداشته باشد چه؟ برای کسب درآمد از اپلیکیشن خود، می‌توانید از این استراتژی‌های کسب درآمد برای اپلیکیشن تناسب اندام استفاده کنید:

خرید درون‌برنامه:

می‌توانید برنامه‌های رژیم غذایی تخصصی، ویدیوهای شخصی‌شده پولی و موارد دیگر را ارائه دهید.

تبلیغات:

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها که در حوزه تغذیه سالم، تولید لوازم و لباس ورزشی و به طور کلی تمام ارگان‌هایی که به نوعی با حوزه ورزش و سلامتی ارتباط دارند آماده هستند تا نام تجاری خود را در یک اپلیکیشن موفق تبلیغ کنند. اما توجه داشته باشید فقط تبلیغات مرتبط با کاربران خود را نمایش دهید.

مدل عضویت:

برخی از اپلیکیشن‌ها مانند باشگاه‌ها دارای طرح‌های عضویت هستند که مشمول اشتراک‌های ماهانه، سه ماهه یا سالانه هستند که به ویژگی‌های ممتاز دسترسی دارند.

نتیجه

بازار توسعه اپلیکیشن تناسب اندام بسیار رقابتی است، اما همچنان، اگر قابلیت‌های خلاقانه و منحصربه‌فردی برای ارائه به کاربران دارید، می‌توانید موفق شوید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، قبل از شروع این فرآیند، به درستی در بازار تحقیق کنید، مخاطبان هدف خود و نیازهایشان را بشناسید و و سپس به دنبال یک شرکت توسعه دهنده مناسب باشید.

امیدواریم که توانسته باشیم تا حد امکان ابهامات ذهن شما را در رابطه با هزینه ساخت اپلیکیشن تناسب اندام برطرف کرده باشیم. اگر باز هم سوالی دارید. می‌توانید از مشاوره نرم افزاری اختصاصی ارائه شده توسط تیم نوژن استفاده کنید و یا با کارشناسان ما در مجموعه نوژن در تماس باشید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

13 − پنج =