هزینه طراحی اپلیکیشن اینستاگرام

هزینه طراحی اپلیکیشن اینستاگرام چقدر است؟

طراحی اپلیکیشن موبایلی مانند اینستاگرام، یکی از درخواست هایی است که تیم فروش شرکت ما به تعدد با آن مواجه می‌شود. اپلیکیشنی که یک سوشال مدیا برای عکس ها باشد. هزینه طراحی اپلیکیشن اینستاگرام یا یک اپلیکیشن عکس محور که قابلیت اشتراک تصاویر بین گروه های مختلف را داشته باشد و خواسته های مشابه در این فیلد که در اصل اشاره به همان ویژگی های اینستاگرام دارد.

مسلما اپلیکیشن اینستاگرام که روزانه بیش از ۱ میلیارد کاربر آنلاین دارد، از ابتدای مسیر توسعه تا امروز بیش از هزاران دلار هزینه طراحی، توسعه و نگهداری سیستم خود کرده است. در این مقاله به اختصار، پیشینه اپلیکیشن اینستاگرام که در طراحی بوم کسب و کار  کمک می‌کند، ویژگی ها و فیچر های این اپلیکیشن و در نهایت تعرفه‌ای بر اساس داده های موجود در سایت های معتبر بر اساس هزینه های توسعه این اپلیکیشن ارائه می‌دهیم.

در صورتی که توسعه یک اپلیکیشن مانند اینستاگرام در دستور کار بیرینس شما قرار دارد، بررسی تمامی فیچر های این اپلیکیشن و کسب آگاهی از زمان توسعه و هزینه های توسعه اهمیت بالایی دارد.

در این مسیر مطالعه مقاله هزینه ساخت اپلیکیشن در سال ۹۹ از بلاگ نوژن را نیز توصیه می‌کنیم.

در دوره دیجیتالی امروزی، کمتر کسی است که از شبکه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس بوک استفاده نکند. بسیاری از بیزینس ها نیز رو به استفاده از این بسترها آورده‌اند که در نهایت شاهد پیشرفت چشمگیر این شبکه های اجتماعی هستیم.

بسترهای رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام به روشی برای ارتباط مردم با یکدیگر تبدیل شده اند. آنها اکنون به عنوان قوی ترین و بهترین سیستم عامل های ارتباطی تبدیل شده اند. نه تنها ارتباط ما را با دوستان، همکاران و خانواده آسان کرده، بلکه بستری برای تجارت آنلاین و ارتقا بیزینس ها از طریق ارتباط و تعامل با مشتریان خود فراهم کرده اند.

تاریخچه اینستاگرام در چند پاراگراف

اینستاگرام در ششم اکتبر 2010 راه اندازی شد. طی چند ماه به یک میلیون نصب رسید. به لطف خریده شدن این اپلیکیشن توسط فیسبوک در سال 2012 این اپلیکیشن به اوج خود رسید. اکنون با بیش از یک میلیارد کاربر فعال محبوب ترین اپلیکیشن اشتراک عکس و فیلم در سطح جهان است.

سلفی هنجار جدیدی است که در این هزاره به وجود آمده است. حتی کودکان از تاثیر اعتیاد آور رونق این مدل عکاسی در امان نیستند. اپلیکیشن های اشتراک گذاری عکس با درگیر کردن کاربران در گروه های سنی مختلف، بازار هدف خود را روز به روز بیشتر گسترش می دهد. این یک انتخاب آگاهانه با شناخت نیاز های بازار و پیش بینی ترند هایی بود که داده ها به خوبی آن را نشان می‌دادند.

به گزارش  Hootsuite، اینستاگرام امروز بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد و آنها روزانه حدود 95 میلیون ارسال دارند.

نتیجه ای که هر اپلیکیشن اشتراگ گذاری عکس و فیلم باید از این آمار برداشت کند

این آمار نشان می دهد که بازار اپلیکیشن های اشتراک گذاری عکس هنوز اشباع نشده است. از نظر نوآوری و توسعه، از پتانسیل عظیمی برخوردار است. با توجه به اینکه محتوای ویدیویی در آینده بسیار نزدیک بخش اعظمی از تبلیغات را در بر می گیرد، تبلیغات ویدیویی امیدوار کننده ترین منبع تولید درآمد برای اپلیکیشن های به اشتراک گذاری عکس و فیلم مانند اینستاگرام خواهد بود.

پدیده اشتراک عکس با گذشت سالها رواج بیشتری پیدا می کند و به همین دلیل تقاضا برای تعامل با سیستم عامل های رسانه های اجتماعی رو به افزایش است.

چنین موفقیت خیره کننده و تقاضای روزافزون برای این قبیل محصولات باعث شده است که بسیاری از کارآفرینان به فکر چگونگی ساخت اپلیکیشن مشابه اینستاگرام خود باشند. اگر یکی از این افراد هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

روند رشد کاربران اینستاگرام
روند رشد کاربران اینستاگرام از سال 2013 تا 2018 (منبع: Statista)

نحوه محاسبه هزینه ساخت اپلیکیشن اینستاگرام

در این بخش به بررسی ویژگی ها و فیچر های اینستاگرام می‌پردازیم

توسعه و گسترش پذیری در اینستاگرام

اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام که اتفاقا موفق هستند و در زندگی روزمره کاربران نقش مهمی دارند، هیچگاه فرایند توسعه را متوقف نمی کنند. علاوه بر ویژگی های جدیدی که در هر آپدیت اضافه می شود، تغییرات جزئی و مهمی بر اساس نیاز کاربران نیز ایجاد می‌شود.

ایجاد تجربه متمایز با UI و UX خاص و اصولی برای کاربران و وابسته کردن آن ها به اپلیکیشن تنها یکی از مولفه هایی است که به موفقیت اپلیکیشن در دنیای پر رقابت اپلیکیشن ها کمک می‌کند.

اگر به اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام، فیس بوک یا اسنپ چت نگاه کنید، متوجه می شوید که ویژگی های فنی پیچیده آنها به دلیل هماهنگی با طراحی، در یک بستر آسان قابل استفاده می باشد.

تمام ویژگی ها و فیچر های اپلیکیشن باید با در نظر گرفتن متمایز ترین طراحی رابط کاربری و ایجاد تجربه ای موثر برای کاربر توسعه داده شود.

به همین دلیل اگر می خواهید اپلیکیشنی مانند اینستاگرام داشته باشید علاوه بر تامین بخش فنی، باید سرمایه گذاری مناسبی در بخش طراحی UI و UX پروژه  داشته باشید.

با این حال، تنها طراحی نیست که باعث موفقیت اپلیکیشن اینستاگرام شده باشد.

در ادامه لیستی از تغییرات اینستاگرام از سال 2017 تا 2020 را با هم می بینیم:

  • Stories Highlights
  • IGTV  رقیب YouTube با فیلم های افقی.
  • پست های قابل خرید، حساب های تجاری اکنون قادر به نشان دادن کالاهای خود بر روی عکس ها هستند.
  • افکت های بیشتر برای واقعیت افزوده (AR)
  • حذف لایک ها در سراسر دنیا
  • اضافه شدن تبلیغات در استوری ها و IGTV
  • امکانات جدید برای گرفتن عکسهای استوری
  • ایجاد پروفایل به کمک ابزار Profile Creator
  • ساخت فیلترهای شخصی برای استوری های اینستاگرام
  • اضافه کردن حالت Away Mode و مبارزه با کامنتهای توهین آمیز
  • استیکرهای quiz و donation
  • قابلیت تبدیل اکانت به Creator

این ها بخشی از تغییرات این اپلیکیشن طی سال های جاری است. همانطور که می بینید برای ماندن در بازار رقابت، هموارعه باید در جهت توسعه محصول گام بردارید.

مجموعه  فناوری‌های استفاده شده در  اینستاگرام

داشتن دانش در مورد اصول فناوری اطلاعات و فناوری های اپلیکیشن در حال توسعه‌ی شما،  برای شما یک امتیاز عظیم خواهد بود. در این بخش ما مجموعه فناوری هایی را که می تواند برای اپلیکیشن های مشابه اینستاگرام استفاده شود، نام می بریم.

اپلیکیشن Ios

زبان برنامه نویسی: Swift

اپلیکیشن اندروید

زبان برنامه نویسی: kotlin

توسعه Back-end  

Language : Node.js ،JavaScript

Framework : Express 4

Database: MySQL

API documentation : Swagger

سایر خدمات

Push notifications : FCM

Geolocation : Google Maps

Storage : Amazon S3

Emails : Elastic Email

توجه: انتخاب مجموعه فناوری های استفاده شده در پلتفرم خود را به شرکت متخصص این کار بسپارید. مجموعه نهایی فناوری ها برای ساختن اپلیکیشن مشابه اینستاگرام شخصی شما باید براساس نیازهای فنی و ویژگی های آن انتخاب شود.

ساخت اپلیکیشن اینستاگرام

توسعه اپلیکیشن اینستاگرام

 ویژگی های اصلی و زمان توسعه آنها

وقت آن است که به موضوع اصلی این مقاله برگردیم و نحوه ساخت  اپلیکیشن  اینستاگرام را توضیح دهیم. راهکاری که برخی از شرکت های نرم افزاری یا فریلنسر های این حوزه ارائه می‌دهند، طراحی یک MVP برای کارفرما است که در این صورت کارفرما با تحقیق و توسعه می تواند به اپلیکیشن فیچر و قابلیت اضافه کند. البته ما پیشنهاد می‌کنیم که از ابنتدا همگام با یک شرکت نرم افزاری مناسب پیش بروید تا درگیر هزینه های گزاف توسعه روی MVP های ناکارآمد نشوید.

بهترین راه بررسی دقیق خواسته ها، نیازمندی ها، تحلیل روی مخاطبین هدف و کار هایی که رقبا در حال انجام آن هستند و یا نقاطی که رقبا به آن ها نپرداخته اند می باشد. همچنین با کمی چاشنی خلاقیت، می‌توان تمایزات خوبی را در کار ایجاد کرد که به سادگی باعث جذب کاربران وفادار خواهد بود.

هزینه ساخت اپلیکیشن اینستاگرام

MVP  چیست؟

اسکرام چیست؟

ساخت اکانت در اپلیکیشن

این یک گزینه‌ی مشترک بین تمامی اپلیکیشن های کاربر محور است. شما باید برای ساخت اکانت به کاربر دو پیشنهاد بدهید:

  • با استفاده از شماره تلفن یا ایمیل ، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.
  • با حساب رسانه های اجتماعی موجود (Facebook) وارد سیستم شوید.

علاوه بر این، گزینه ای وجود دارد که به کاربران امکان تنظیم مجدد رمزعبور از دست رفته از طریق ایمیل ، تلفن یا حساب کاربری خود در رسانه های اجتماعی را می دهد.

مقدار زمان لازم برای اجرای ویژگی های ساخت اکانت اینستاگرام

فیچر توسعه  اپلیکیشن  موبایل Back-end
ورود به اپلیکیشن از طریق ایمیل 9 ساعت 6  ساعت
ورود به اپلیکیشن با تلفن همراه 9 ساعت 6  ساعت
ورود به حساب کاربری / خروج از حساب کاربری 7  ساعت 6  ساعت
ورود به حساب از طریق شبکه های اجتماعی 8  ساعت 6  ساعت

ادیت پروفایل

افزودن و تغییر اطلاعات، افزودن عکس، اضافه کردن بیو و به طور کلی هر گزینه ای که شخصی بودن حریم را برای کاربر  پر رنگ کند، در این فیچر اجرا می شود.

مقدار زمان لازم برای پیاده سازی ویژگی های مرتبط با پروفایل اینستاگرام

فیچر توسعه  اپلیکیشن  موبایل Back-end
اضافه کردن و تغییر اطلاعات: نام، جنسیت، وبسایت، شماره تلفن 34  ساعت 40  ساعت
صفحه نمایش پروفایل 16  ساعت 15  ساعت

 

چت

ارسال پیام و رسیدن آن در زمان کوتاه و سرعت مناسب در قسمت چت جز مواردی است که مورد توجه کاربران است. در حال حاضر اپلیکیشن اینستاگرام با اضافه کردن پیام صوتی و عکس و فیلم در چت خود، سعی در ارائه تصویر بهتری از چت اینستاگرام دارد.

زمان لازم برای پیاده کردن ویژگی های مرتبط با چت دایرکت اینستاگرام

فیچر توسعه  اپلیکیشن  موبایل Back-end
ارسال و رسیدن پیام در زمان ایده آل 75 ساعت 95 ساعت
ارسال عکس و فیلم 26 ساعت 30 ساعت
Push notifications 15 ساعت 20 ساعت

 

پنل تنظیمات

اگر به فکر توسعه اپلیکیشنی مانند اینستاگرام هستید، باید به فکر تنظیم گزینه ها برای افزایش راحتی کاربر باشید. به کاربران اجازه دهید که ویژگی های برنامه را تنظیم کنند: اعلان ها را فعال و غیرفعال کنند، از حالت های مختلف (مثلاً پست های خصوصی در اینستاگرام) و غیره استفاده کنند.

مقدار زمان لازم برای اجرای ویژگی های مرتبط با پنل تنظیمات اینستاگرام

فیچر توسعه  اپلیکیشن  موبایل Back-end
تنظیمات زبان اپلیکیشن 20  ساعت به عنوان زبان بستگی دارد. مثلا آلمانی و عربی زمان زیادی می گیرند
روشن و خاموش کردن اعلان ها 12  ساعت 10  ساعت
تنظیم خصوصی یا عمومی کردن اکانت 5  ساعت 10  ساعت

 

بارگذاری عکس و فیلم

این امکان را به کاربران بدهید تا عکس ها و فیلم های خود را به راحتی در صفحه نمایش و سایر مناطق به اشتراک بگذارند. همچنین، مطمئن شوید قابلیت های اشتراک عکس و فیلم به راحتی قابل استفاده هستند تا همچنان بتوانید در رقابت با سایر اپلیکیشن های به اشتراک گذاری عکس و فیلم باقی بمانید.

مقدار زمان لازم برای پیاده سازی ویژگی های مربوط به بارگذاری عکس و فیلم در اینستاگرام

فیچر توسعه  اپلیکیشن  موبایل Back-end
بارگزاری عکس و فیلم 12   ساعت 15  ساعت
گزینه های اضافی (برچسب ها ، نظرات و غیره) 42  ساعت 25  ساعت
صفحه نمایش 12  ساعت 10  ساعت
جزئیات صفحه به اشتراک گذاری 39  ساعت  28  ساعت

 

ویرایش عکس

اگر می خواهید یک اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس و فیلم سفارشی در میان اپلیکیشن های این حوزه داشته باشید، باید روی قابلیت ویرایش عکس کار کنید تا بتوانید کاربران را به سمت خود جلب کرده و در برابر رقابت مقاومت کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما ساخت اپلیکیشن شبیه به اینستاگرام است، باید فیلترها، چرخش، صاف کردن، برش عکس و سایر قابلیت های ویرایش را اضافه کنید.

مقدار زمان لازم برای پیاده سازی ویژگی های ویرایش عکس در اینستاگرام

فیچر توسعه  اپلیکیشن  موبایل Back-end
فیلتر 320  ساعت فقط سمت مشتری
بریدن/ چرخش عکس 40  ساعت فقط سمت مشتری
Setting up perspective قبلا محاسبه شده است فقط سمت مشتری
صاف کردن قبلا محاسبه شده است فقط سمت مشتری

 

لینک اکانت اینستاگرام به سایر اپلیکیشن های اجتماعی

شما باید نحوه  انتشار برنامه اصلی را به دقت بررسی کنید تا بفهمید چگونه یک اپلیکیشن مانند اینستاگرام را توسعه دهید. به عنوان مثال، اینستاگرام انتشار محتوای کاربر به سایر شبکه های اجتماعی را محدود نمی کند. کاربران می توانند مشخصات اینستاگرام خود را به راحتی با سایر حساب های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، و غیره پیوند دهند.

مقدار زمان لازم برای پیاده سازی ارتباط با دیگر شبکه های اجتماعی در اینستاگرام

فیچر توسعه  اپلیکیشن  موبایل Back-end
به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم در رسانه های اجتماعی مختلف 12  ساعت 10  ساعت
حساب هایی را انتخاب کنید که با برنامه شما در ارتباط باشند 6  ساعت 5  ساعت

 

مشخص کردن محدوده جغرافیایی یا لوکیشن

در صورتی که می خواهید اپلیکیشن هایی مانند Instagram نصب کنید، Geolocation  از ویژگی های ضروری آن است. کاربران باید گزینه ای را برای مشخص کردن محل گرفتن عکس داشته باشند. علاوه بر این، سایر کاربران باید بتوانند آن مکان را نه تنها بر روی عکس ، بلکه بر روی نقشه جهانی نیز مشاهده کنند.

مقدار زمان لازم برای اجرای ویژگی های جغرافیایی در اینستاگرام

فیچر توسعه  اپلیکیشن  موبایل Back-end
مشخص کردن و ردیابی مکانی که در آن عکس یا فیلم گرفته شده است 12 ساعت 10 ساعت
نمایش لوکیشن عکس در نقشه جهانی 12 ساعت 10 ساعت

 

جستجو

برای ساختن اپلیکیشن مانند اینستاگرام باید حواستان به فیچر جستجو باشد. این باید راحت و در دسترس باشد  تا کاربران بتوانند هر آنچه را که لازم است پیدا کنند.

مقدار زمان لازم برای پیاده سازی ویژگی های جستجو در اینستاگرام

فیچر توسعه  اپلیکیشن  موبایل Back-end
علامت گذاری پست ها با هشتگ 14 ساعت 10 ساعت
فیلتر عکس های تگ شده 12 ساعت 10 ساعت
جستجو در پارامترهای مختلف 16 ساعت 18 ساعت

 

هزینه های اضافی برای ساخت اپلیکیشن مانند اینستاگرام

برای درک نحوه ساخت یک برنامه رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، باید از تمام هزینه های اضافی که ممکن است در طول توسعه با آن روبرو باشید آگاه باشید.

یادآوری می کنیم که تخمین های فوق برای یک بیس و حداقل ها برای یک اپلیکیشن مشابه اینستاگرام محاسبه شده است. این موارد مراحل توسعه مقدماتی مانند راه اندازی پروژه و معماری پایگاه داده را شامل نمی شوند که معمولاً حداکثر 150 ساعت طول می کشد. هزینه های محاسبات ابری نیز باید جداگانه محاسبه شود. هزینه های دیگری که قبلاً به آنها اشاره نکردیم طراحی برنامه UI / UX و توسعه پانل ادمین است. هردو برای هر برنامه واجب هستند.

برخی از شرکت های توسعه نرم افزار علاوه بر این، هزینه تست نرم افزار را نیز جداگانه محاسبه می کنند.

قبل از شروع پروژه این مورد را شرکت نهایی کنید و یا شخصی را برای تست اپلیکیشن و درآوردن اشکالات آن استخدام کنید.

البته در شرکت آرمان پردازان نوژن خدمات تضمین کیفیت در هزینه پروژه گنجانده شده است و برنامه‌ نهایی تحویل شده به شما عاری از اشکال است. مادامی که ایرادات برطرف نشده باشد این شرکت همراه شماست.

اپلیکیشن اینستاگرام

مسیر توسعه اپلیکیشن مشابه اینستاگرام

اکنون می دانید که چگونه می توانید اپلیکیشن اینستاگرام را بسازید و به این معنی است که زمان محاسبه هزینه توسعه  آن فرا رسیده است. به یاد داشته باشید، این تخمین فقط ویژگیهای اساسی را شامل می شود که البته برای هر برنامه اشتراک گذاری عکس شروع خوبی است.

اگر همه ویژگی های فوق را در اپلیکیشن خود داشته باشید، برای این پلتفرم حدود 1200 ساعت زمان برای توسعه نیاز است. برای مشخص شدن هزینه توسعه باید این ساعت در دستمزد هر ساعت کاری کارمندان ضرب شود.

به این ترتیب اگر 50 دلار به عنوان نرخ دستمزد کارمندان در نظر بگیریم، که متوسط نرخ توسعه دهندگان است و با حدود 1200 ساعت، در مجموع برای این اپلیکیشن حدود  60000 دلار هزینه باید شود. این قیمت بدون خدمات طراحی و توسعه پنل مدیریت محاسبه شده است.

در ادامه، ما یک راهنمای کوچک قدم به قدم در مورد چگونگی ایجاد اپلیکیشن مانند اینستاگرام ارائه کرده ایم. امیدواریم این مراحل ساده به شما کمک کند تا توسعه اپلیکیشن مشابه اینستاگرام را شروع کنید.

اینستاگرام

شروع مسیر ساخت اپلیکیشن مشابه اینستاگرام

برای ساخت جایگزین خود برای اینستاگرام، این مراحل ساده را دنبال کنید:

  1. در بازار تحقیق کنید، رقبا را شناسایی و عملکرد آن ها را تحلیل کنید.
  2. مخاطب مورد نظر و ویژگی های مورد نظر خود را تعریف کنید.
  3. با یک متخصص یا شرکت معتبر مشورت کنید.
  4. قبل از توسعه بودجه خود را تعیین کنید و در صورت بیشتر شدن هزینه ، برای جذب بودجه آماده باشید.
  5. مناسب ترین شرکت نرم افزاری برای توسعه پروژه خود را انتخاب کنید.
  6. اطمینان حاصل کنید که برنامه شما چیزی منحصر به فرد برای ارائه به کاربران خود دارد.
  7. آن را امتحان کنید تا از اشکالات اصلی نسخه نهایی جلوگیری کنید.
  8. تحول را حفظ و هرگز متوقف نکنید.

instagram به دلیل رابط کاربری ساده، عملکرد خوب و ویژگی های جالب توجه محبوبیت جهانی را به دست آورد. برای ساختن یک اپلیکیشن مانند اینستاگرام ، باید یک مسیر طولانی و مملو از آزمون و خطا را طی کنید. بنابراین برای غلبه بر چالش های پیچیده و سخت آماده باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

12 − ده =