هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی

نگاهی به موضوع داغ فروشگاه اینترنتی و هزینه های طراحی آن:

حضور ناخواسته ویروس کرونا در کشور، باعث قرنطینه و خانه نشینی ( اجباری یا اختیاری) بسیاری از ما شد. به همین دلیل برای تامین نیازهای روزمره مردم هجوم بیشتری به سمت پلتفرم های آنلاین فروش داشتند. کسب و کار هایی که تا پیش از این بحران سنتی اداره می‌شدند برای بقا به دنبال ساخت سایت فروشگاهی و آگاهی از هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی رفتند.

اگر هنوز هم برایتان سوال است که چرا باید کسب و کارتان را آنلاین کنید، زیر بار قیمت طراحی اپلیکیشن بروید، یک سایت فروشگاهی آنلاین داشته باشید یا اصلا چرا اینترنت و آنلاین شدن؟ به این فکر کنید که “خرید” عضو جدانشدنی زندگی همه ماست. چه هدف خرید یک کالا باشد چه خدمات، بالاخره یک سمت معامله کاربری قرار دارد که به دنبال آن هدف می‌باشد. او ممکن است همین حالا خرید کند، یا ساعت ۱۱ شب یا چند ماه آینده…ولی بالاخره مشتری شما نیاز به راهی برای ارتباط با شما و خرید آنلاین دارد.

هزینه، نگرانی همیشگی !

من یک فروشگاه دارم، تمام شرایط ساخت فروشگاه اینترنتی را هم می‌توانم فراهم کنم، اتفاقا فرد آينده نگری هم هستم و باور دارم آنلاین شدن بخشی از فروش من، در بلند مدت فواید زیادی دارد…ولی هزینه طراحی فروشگاه چند هست؟

عوامل مختلفی بر تعیین هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی  تاثیر می گذارد. از پلتفرم اجرایی و طراحی رابط کاربری آن، تا پیچیدگی فروشگاه و عمق اتوماسیون، فاکتور های مهمی در تعیین قیمت فروشگاه اینترنتی هستند.

به طور کلی پاسخ دادن به این سؤال بدون در نظر گرفتن شرایط کسب و کار دشوار است.

هدف این مقاله، معرفی عوامل کلی تاثیر گذار بر هزینه طراحی فروشگاه اینترتی است. و پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفارش طراحی چنین پروژه ای، عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی اپلیکیشن و قیمت طراحی سایت را نیز بررسی کنید.

با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی

تصویر کنید قصد ساخت خانه ای را دارید. مراحل پیش روی شما چیست؟

احتمالا ابتدا زمین ملک را بررسی می‌کنید. سپس مشخص می‌کنید متراژ خانه چقدر خواهد بود. چه تعداد اتاق خواب و سرویس بهداشتی نیاز دارد؟ چند طبقه است؟ در مرحله بعد به دنبال یافتن یک پیمانکار یا مجری طراح ( اینفلوئنسر یا شرکت نرم افزاری) برای شروع ساختمان سازی می‌روید. یا خودتان مشغول می‌شوید. حال باید متریال و مواد مورد نیاز را خریداری کنید، کارگر ساختمانی استخدام کنید و ……

ساخت فروشگاه اینترنتی یا هر پروژه نرم افزاری دیگری نیز روال مشابهی دارد!

شرکت های بسیاری جهت توسعه وب سایت فروشگاهی برای انتخاب وجود دارند. هر کدام از این شرکت ها معیار متفاوتی برای محاسبه هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی دارند. بنابراین درک فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت گذاری توسعه وب سایت مهم است.

دو سوال اصلی وجود دارد که ما قبل از تخمین هزینه وب سایت فروشگاهی از مشتریان می پرسیم . اهداف فروش و بازار هدف شما چیست؟ و برای وب سایت فروشگاهی خود به چه ویژگی های سفارشی نیاز دارید؟ ( ما به دنبال ایجاد تمایز در پروژه شما هستیم، چرا که بازار فروشگاه های اینترنتی رقابت بالایی دارد و موفقیت پروژه شما به خاص بودنتان بستگی دارد)

در مورد اهمیت ایده و بوم کسب و کار می‌توانید اینجا را مطالعه کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید 50،000 دلار در سال فروش داشته باشید. احتمالاً می توانید یک وب سایت فروشگاهی با حدود 5000 دلار پیدا کنید. یک وبسایت میان رده که پاسخگوی نیازهای شما است. اگر به دنبال درآمد بیشتر هستید یا خرید و فروش های میلیونی که بسیاری از مشتریان بالقوه ما به این صورت هستند، هزینه وب سایت فروشگاهی شما بیشتر خواهد بود. زیرا برای به دست آوردن نبض بازار، به ویژگی ها و قابلیت های بیشتر و خاص تر و متفاوت تری احتیاج دارید.

 طراحی اپلیکیشن و یا سایت یک کسب و کار سنتی فرایندی است که باید با استراتژی و برنامه ریزی مناسب انجام شود. خود فرایند توسعه، باید با علم و تخصص کامل به صورتی انجام شود که از نظر فنی ، تکنیکی و طراحی، وب سایت یا اپلیکیشن تجربه کاربری خوبی را منتقل کنند.

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

به طور کلی، قیمت های توسعه وب سایت فروشگاهی می تواند از 10 هزار دلار تا 500 هزار دلار یا بیشتر باشد. این بازه گسترده به دلیل عوامل تاثیر گذار در ساخت وب سایت، از اهداف فروش، ویژگی های مد نظر، پیچیدگی کانال فروش و نوع پلتفرم فروشگاه است.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

موارد اصلی که تعیین کننده هزینه وب سایت فروشگاهی شما است:

طراحی:

تفاوت بزرگی در هزینه برای یک طرح کاملاً سفارشی در مقابل یک طراحی ساده و تکراری وجود دارد

عملکرد:

نیازهای عملکردی سفارشی و ویژگی های برنامه ریزی شده منحصر به فرد باعث افزایش قیمت می شوند.

داده:

اگر به داده های محصول یا داده های سفارش یا مشتری که در گذشته وارد شده نیاز دارید، می تواند هزینه های توسعه وب سایت شما را افزایش دهد. مطمئن باشید که پایگاه داده شما شامل تمام داده های مورد نیاز برای اجرای وب سایت شما می باشد.

بازاریابی و سئو:

یک برنامه بازاریابی کاملاً یکپارچه باعث افزایش هزینه های ساخت می شود. اما ممکن است برای هدایت ترافیک به سایت شما بسیار مهم باشد.

انتخاب شرکت:

انتخاب یک شرکت معتبر و باتجربه اغلب هزینه های بیشتری را در بر می گیرد اما ارزش بیشتری نیز به همراه دارد. هیچوقت نباید کیفیت را فدای هزینه کرد. زیرا در صورت پایین بودن کیفیت هر مبلغی هر چند ناچیز هزینه شود عملا دور ریختن پول است.

محاسبه قیمت وبسایت فروشگاهی

Small Mid-Size Enterprise
Design $5,000 $10,000 $35,000
Programming $2,000 $15,000 $75,000
Data Imports $0 $5,000 $10,000
SEO (annual) $12,000 $36,000 $60,000
Average eCommerce Website Cost (Annual) $20,000 $80,000 $210,000

 

تیم ما به سؤالات پاسخ خواهد داد. پیشنهادات خود را برای بهبود ایده ارائه می دهد. و پروپوزال که شامل تخمین قیمت گذاری و جدول زمانی پروژه است را در اختیار شما قرار می دهد. ما مشتاقانه منتظر بحث در مورد پروژه شما هستیم.

چه چیزی بیشتر از همه بر هزینه پروژه توسعه وب سایت فروشگاهی تأثیر می گذارد؟

همه ما اصول اولیه وب سایت فروشگاهی را می شناسیم. ویژگی های دسته بندی ها، موارد پر فروش یا پر طرفدارها، صفحات محصول، محصولات مرتبط. اینها ویژگیهای استانداردی هستند.

از طرف دیگر، قابلیت ایجاد سایت فروش آنلاین سفارشی معمولاً بیشترین هزینه در یک پروژه را در بر دارد. همچنین اغلب مهمترین کار برای کمک به بیزینس خود جهت کارآمد کردن کار و داشتن یک مزیت رقابتی، ایجاد یک سایت است. به عنوان مثال، ممکن است بخاطر نوع کالایی که می فروشید، قابلیت جستجوی سفارشی شده را بخواهید. بسیاری از رقبای شما آن را ندارند و می دانید که این امر به شما در فروش کمک می کند.

لیستی از تمام ویژگی هایی که دوست دارید وبسایت فروشگاهی شما مختص به خودتان است ایجاد کنید و آن را با شرکت طراح و توسعه دهنده وبسایت خود به اشتراک بگذارید. این rfp به آنها کمک می کند تا یک تخمین دقیق برای هزینه به شما بدهند.

تأثیر طراحی بر قیمت گذاری

اکنون که در مورد عملکرد و فیچرهای اختصاصی صحبت کردیم، باید در نظر بگیریم که وب سایت چگونه به نظر می رسد. برداشت اول همه چیز است و مهم این است که ظاهر مطابق انتظار شما باشد. یک وب سایت با ظاهر زیبا  می تواند بازدید کننده بیشتری را جذب کند و در نتیجه تعداد بیشتری از آن بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کند. طراحی و جذابیت بصری بسیار مهم است. چون قبل از عملکرد مشتری با آن برخورد دارد. ناگفته نماند تنها ظاهر زیبا نمی تواند ما را در رسیدن به اهداف فروشمان برساند. اما علمل بسیار تاثیر گذاری است. سیستم عامل هایی وجود دارد که به شما امکان خرید تم ارزان می دهد تا بتوانید به سرعت وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید. در حالی که ما طرفدار این رویکرد نیستیم.

شما باید برند تجاری خود را در نظر بگیرید. اگر یک برند بزرگ دارید، وب سایت شما باید این موضوع را منعکس کند.

اگر به وب سایتی نیاز دارید که ریسپانسیو باشد (به معنای بهینه سازی شده برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها)، یک طراحی نیز برای آن دستگاه ها لازم است. این زمان و هزینه اضافی را برای یک پروژه می افزاید.

مسیر کم هزینه تر با استفاده از یک الگو یا طرح آماده است. این بدان معنی است که طراحی از قبل انجام شده است و ممکن است لوگو یا رنگ های شما به آن اضافه شود. ما این روش را برای وب سایتهای فروشگاهی با بازار هدف بزرگ پیشنهاد نمی کنیم، اما ممکن است نیازهای شما را برآورده سازد.

بودجه برای خدمات بازاریابی و سئو

برخی از شرکت ها خدمات سئو برای وبسایت فروشگاهی را به عنوان بخشی از بسته های خود ارائه می دهند. برخی دیگر این کار را نمی کنند. داشتن ویژگی های جستجوگر داخلی یک مزیت بزرگ است و می تواند مبلغ خوبی را در این مسیر پس انداز کند. داشتن ویژگی های بازاریابی در وب سایت شما میانبر صفحه 1 رتبه بندی نیست، اما گامی در جهت درست است!

این موضوع کاملاً باید در ابتدای پروژه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.SEO در حال تغییر است. شما ممکن است امروز برای کلمه کلیدی خود رتبه اول را بدست آورید، اما هفته آینده ممکن است افت کنید. بنابراین اگر ترافیک از Google راهی اصلی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما باشد، سرمایه گذاری مداوم در سرویس های SEO چیزی است که شما باید برای آن بودجه کنید. .

انتخاب شرکت بر هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی تأثیر می گذارد

شرکتی که برای توسعه وبسایت تجاری انتخاب می کنید مطمئناً بر قیمت گذاری تأثیر می گذارد. به یاد داشته باشید معمولاً هر چقدر هزینه کنید، به همان اندازه خدمات دریافت می کنید. یک شرکت با قیمت بالاتر معمولاً کارهای برتر را ارائه می دهد، اما این قطعی نیست. ممکن است که شرکتی هزینه بالا درخواست کند و در نهایت نتیجه دلخواه را به شما تحویل ندهد. پس بهتر است با شرکتی همکاری کنید که پروژه را فاز به فاز و قابل اجرا تحویل دهد.

اگر می خواهید تخمین هزینه فروشگاه اینترنتی را  دریافت کنید، لطفا با شماره 88510548-021 تماس بگیرید. ما مشتاقانه منتظر صحبت کردن با شما هستیم.

هزینه ساخت سایت فروشگاهی

برای شروع کار چه باید کرد؟

1) نیازهای خود را تعیین کنید

2) مشخص کردن این مساله که یک سامانه فروش استاندارد می خواهید یا یک سامانه فروش پریمیوم

3) هزینه های اضافی مانند میزبانی، گواهینامه ها، به روزرسانی های تعمیر و نگهداری، رفع اشکال، فیچرهای جدید و مورد نیاز در طول کار را در نظر بگیرید.

4) به بازه زمانی پیشنهادی شرکت ها برای توسعه سایت توجه کنید. توسعه یک وبسایت فروشگاهی بسته به نیازهای شما 6 الی 10 هفته زمان می برد.

این نکات را بخاطر بسپارید.

1) اسناد عملکردی

همیشه اطمینان حاصل کنید که شرکت طراحی وب شما برای ساخت وب سایت فروشگاهی شما، پروپوزالی تهیه کرده است که کلیه ویژگی ها و قابلیت های مورد نیاز شما را بیان می کند. به این ترتیب هیچ چیز فراموش نمی شود و همه مستندات در طول پروژه بررسی می شود. همچنین این اطمینان را به شما می دهد که برای هر چیزی که در ابتدا توافق شده بود هزینه اضافی دریافت نکنند.

2) با دو یا سه شرکت طراحی وبسایت صحبت کنید

با دو یا سه آژانس طراحی وب صحبت کنید تا ببینید نحوه رسیدگی به استعلام شما چگونه است. در طی مراحل استعلام متوجه می شوید کدام شرکت فقط صحبت می کند و کدام شرکت به طور دقیق نیازهای شما را بررسی کرده و برای بهتر اجرا شدن ایده‌ی شما نظرات خود را می دهد.

3) لزوما ارزانترین گزینه را انتخاب نکنید

با مراجعه به دو یا سه آژانس طراحی وب سایت فروشگاهی طیف وسیعی از قیمت های مختلف را به دست می آورید. بنابراین به طور پیش فرض ارزان ترین را انتخاب نکنید. تصمیم خود را بر اساس نتایج گذشته خود اتخاذ کنید. مطمئن شوید که هر نقل قول در واقع مانند موارد مشابه اجرا شده است.

در انتها

دانستن هزینه طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند سرمایه گذاری مورد نیاز خود را برای شروع ایده جدید کسب و کار آنلاین خود محاسبه کنید.

چالش این است که عوامل زیادی در ایجاد یک وب سایت فروشگاهی دخیل هستند و همه آنها بر کل هزینه تجارت شما تأثیر خواهند گذاشت.

ما اینجا هستیم تا به شما در گرفتن بهترین نتیجه کمک کنیم.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

4 × سه =