پشتیبانی سامانه آنلاین

پشتیبانی سامانه آنلاین پس از اجرای پروژه نرم افزاری

جهان با سرعتی شگفت انگیز در حال تغییر است و ما فقط باید از فرصت‌ها و زمان به خوبی استفاده کنیم. همه ما می‌دانیم که برای ماندن در صدر باید به صورت مداوم روی محصول خود کار کنید و روز به روز آن را بهبود ببخشید. برای ماندن در صدر، علاوه بر بهبود مستمر پشتیبانی پروژه نرم افزاری مقوله‌ای است که باید به آن توجه ویژه داشت.

تصور کنید که  فیس بوک از مرحله اول طراحی آن تا به امروز  هرگز به روز نشده است. فقط عکس‌های کاربران و امکان گذاشتن چند خط کپشن وجود داشت. آیا باز هم از آن در سال 2020 استفاده می‌کردید؟ شک دارم

دقیقا به همین دلیل است که تغییر محصول و هم ترازی آن با بازار در حال تغییر در هر مرحله از طراحی و ساخت آن بسیار مهم است.

این وظیفه کاملاً توسط خدمات پشتیبانی برنامه پس از انتشار و توسعه مداوم پلتفلرم مدیریت می‌شود. بسیاری از صاحبان کسب و کار فکر می‌کنند، چرا به آن نیاز دارم؟ محصول من به اندازه کافی عالی است و قادر است از همه رقبا پیشی بگیرد و برای مدت طولانی برای من سود آوری به همراه داشته باشد.اما ای فکر  بزرگترین اشتباه در بیزینس است. بهبود مداوم برنامه به معنای بد بودن آن در ابتدا نیست. این بدان معنی است که هر روز بهتر و بهتر می‌شود.

پشتیبانی نرم افزاری، بعد از انتخاب بهترین پلتفرم و طراحی اپلیکیشن موبایل یا طراحی سایت، مهم ترین گام برای کسب و کارها است. فرایند پشتیبانی نرم افزاری، در شرکت ها متفاوت اجرا می‌شود و نرخ های متفاوتی به آن اختصاص می‌گیرد. به دلیل سربار هزینه، معمولا کارفرما از اهمیت آن غافل می‌شود.

انتخاب شرکت نرم افزاری مناسب، تصمیم گیری پیاده سازی پلتفرم، درگیری های توسعه و تست نرم افزار و در نهایت وارد فاز لانچ اولیه شدن، فرایند پر استرسی برای بیشتر کسب وکار ها است.

پایان پروژه نرم افزاری به معنای پایان ارتباط نوژن با کسب و کار نیست. ما به کارمان متعهد می مانیم. فرایند های بهبود در سامانه به منظور حفظ رضایت کاربران به صورت مستمر اجرا می‌شوند. محصول نرم افزاری تولید شده، از اپلیکیشن موبایل تا سایت و پنل های مدیریت پشتیبانی لازم را دریافت می‌کند. و در صورت تشخیص کارفرما، نوژن مسئولیت آموزش نیروهایی برای پشتیبانی سیستم را تقبل خواهد کرد.

پشتیبانی و گسترش پذیری سامانه

وظیفه شرکت های نرم افزاری در مدت اجرای پروژه، چه طراحی اپلیکیشن موبایل باشد، چه طراحی سایت اختصاصی و یا پلتفرم کسب و کار یکپارچه، همراهی با کارفرما و تسهیل این فرایند است. شرکت نرم افزاری با شفافیت، ارائه مستندات مداوم و تحویل نسخه های اولیه برای مشاهده و بررسی کارفرما، او را از روند اجرای پروژه مطمئن می کند.

چرا پشتیبانی نرم افزاری مهم است؟

پروژه نرم افزاری با پایان یافتن فرایند توسعه تمام نمی‌شود. تدوین و پیاده سازی یک برنامه منسجم و هدفمند در فاز پشتیبانی و گسترش یکی از ضروری ترین مراحل اجرای پروژه نرم افزاری و بعد از توسعه کامل پروژه است.

پشتیبانی در شرکت نرم افزاری
via hypertherm.com

 

بعد از طراحی پلتفرم و تحویل آن به کارفرما مهمترین بخش پروژه پشتیبانی و نیز گسترش کسب و کار است. پشتیبانی مستمر از محصول نرم افزاری تولید شده، بازبینی و بهبود کد های سرور، اپلیکیشن موبایل، کارکرد مناسب سایت و وب اپلیکیشن، رفع اشکالات ظاهر شده پس از ورود پلتفرم به بازار، موفقیت محصول نرم افزاری را در آینده تضمین می‌کند.

اتفاقات غیر منتظره در بخشی از مسیر پروژه ممکن است رخ دهند. تا زمانی که پروژه در حال توسعه است، دولوپر ها و برنامه نویس ها دائما در حال عیب یابی و بازبینی کد ها هستند، بعد از لانچ پروژه و استفاده کاربران برخی از مشکلات و کاستی ها ایجاد می‌شوند. این مشکلات به دلیل سربار های روی سرور، تفاوت دستگاه های هوشمند و یا حتی تغییر کاربری کاربران سایت یا اپلیکیشن است.

وجود قرار داد های پشتیبانی و گسترش، به کارفرما از سلامت سامانه خود در تمام مسیر حیات‌اش اطمینان می‌دهد.

در نوژن با توجه به خاصیت فازبندی قرارداد ها، کارفرما در تمامی مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل و ساخت سایت درگیر می‌باشد. در صورتی که پروژه کارفرما یک پلتفرم چند سویه با تعدادی اپلیکیشن و پنل های تحت وب باشد، او دائما از ارتباط و پیشرفت طراحی مطلع خواهد شد و تمام تغییرات لازم  در حین توسعه اعمال می‌شود.پشتیبانی از پروژه نرم افزاری

شرکت آرمان پردازان نوژن با در نظر گرفتن بیشتر نیازمندی‌ها و درخواست هایی که  ممکن است در آینده برای یک پروژه صورت بگیرد، یک پلتفرم با زیر ساخت های مناسب تحویل کارفرما می‌دهد.

این پلتفرم علاوه بر دارا بودن تمام نیازمندی های اولیه کارفرما که در فرم RFP مشخص شده بود، در صورت خواسته کارفرما مبنی بر قرارداد پرمیوم، تمام امکانات لازم برای گسترش در آینده را نیز خواهد داشت.

زمانی که تمامی پیشنهاد ها برای داشتن یک محصول قوی به کارفرما داده می‌شود، کارفرما در مبحث پشتیبانی و متمم قرارداد و یا گسترش پروژه کمتر به دردسر می‌افتد. از جهت دیگر، فرایند گسترش پذیری که تقریبا در تمام پروژه های نرم افزاری غیر قابل اجتناب است، به آسانی انجام خواهد شد.

شاید با شرکت هایی مواجه شده باشید که با قیمتی بسیار پایین، پیشنهاد اجرای پروژه نرم افزاری، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی سایت و یا حتی پیاده سازی یک پلتفرم کسب و کار را به شما داده اند. نکته قابل توجه، در نظر داشتن گزینه های پشتیبانی، اقدامات لازم برای گسترش پذیر کردن سیستم و قراردادن فیچرهای بیشتر در سیستم طراحی شده است.

بعضا این اتفاق ناگوار دیده می‌شود که بعد از توسعه و تحویل نهایی، زمان نیاز به پشتیبانی، شرکت ها بند هایی را به قرارداد اضافه می‌کنند که باید در طول مدت پروژه اطلاع رسانی می‌شد و کارفرما که چاره ای جز تن دادن به گسترش اجباری ندارد، ضرر و زیانی را متحمل می‌شود.

در انتخاب شرکت نرم افزاری، دقت به تمام مسائل مربوط به ایجاد اعتماد، شفافیت قرارداد، امضای قرارداد محرمانگی، مشخص بودن مراحل اجرا و فازبندی ها بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نه − هشت =