پلتفرم بازاریابی شبکه ای در نوژن

چگونه پلتفرم بازاریابی شبکه ای ایجاد کنیم

بازاریابی شبکه ای آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیست. علاوه بر فروش مستقل، سفارشات و محاسبات کمیسیون پیچیده وجود دارد. درست است که در کشور به دلیل ناکارآمدی و عملکرد ضعیف برخی بیزینس‌ها، اعتماد به نتورک مارکتینگ سخت شده است اما اگر از یک پلتفرم بازاریابی شبکه‌ای در این بیزینس‌ها استفاده می‌شد، شفافیت موجود در این پلتفرم‌ها از سو مدیریت جلوگیری می‌کرد. با این حال کسب و کارهای زیادی هستند که همچنان بر طبق اصول بازاریابی شبکه ای فعالیت می‌کنند و اتفاقا موفق هم هستند.  برای مدیریت تمام فرآیندهای کسب و کار MLM، شرکت‌ها و نمایندگان فروش به پلتفرم بازاریابی شبکه ای  نیاز دارند که اکثر عملکردهای معمول مانند محاسبه سود و فروش هر بازاریاب و … را به صورت خودکار انجام دهند.

توسعه نرم افزار MLM برای شرکت شما می‌تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت خوب محسوب شود. در ادامه به جزئیات ساخت پلتفرم بازاریابی شبکه ای می‌پردازیم تا ابهامات در ذهن شما برطرف شود.

MLM چیست؟

بازاریابی چند سطحی یک مدل توزیع محصول است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا کالاها را از طریق نمایندگان فروش به صورت آنلاین به جای فروش در فروشگاه‌های حضوری، بفروشند. MLM همچنین به عنوان بازاریابی شبکه ای یا فروش بی واسطه شناخته می‌شود.

MLM به عنوان شبکه‌ای از نمایندگان فروش کار می‌کند که در سطوح مختلف فعالیت می‌کنند و کالاهای شرکت را در ازای دریافت کمیسیون و پاداش توزیع می‌کنند. برای مدیریت تمام روابط بین بازاریابان، طرح‌های جبران خسارت، فروش و موجودی، شرکت‌هایی که محوریت بازاریابی شبکه ای دارند، به این نرم افزار نیاز دارند.

اتوماسیون فروش بازاریابی شبکه‌ ای چیست؟

MLM

مزایای استفاده از پلتفرم بازاریابی شبکه ای

این گرایش جهانی در همه صنایع وجود دارد که اکثر فرآیندهای معمول خود را برای صرفه جویی در زمان و افزایش اثربخشی کارکنان خود به صورت خودکار انجام دهند. بازاریابی چند سطحی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مزایایی که با داشتن بازاریابی شبکه ای می‌توانید داشته باشید:

  • داشتن یک نمای کلی شفاف از کل سیستم توزیع کنندگان اصلی و توزیع کنندگان جزئی
  • خودکار کردن محاسبات غرامت توزیع کننده، ردیابی درآمد و تسویه
  • مدیریت سفارش و موجودی
  • مرتب نگه داشتن کلیه اطلاعات تماس، مالی، خرید و ترجیحات مشتری
  • دسترسی فوری به تجزیه و تحلیل عمیق و دقیق
  • آموزش آنلاین آسان‌تر و پشتیبانی از افراد استخدام شده از طریق سیستم مدیریت یادگیری شرکتی
  • رهبری مؤثرتر از طریق برنامه ریزی وظایف، تعیین اهداف گروهی و کنترل تکمیل آن‌ها

 

بیزینس مدل پلتفرم بازاریابی شبکه ای

قبل از توسعه هر پلتفرمی باید در مورد طیف وسیعی از سوالات مهم تصمیم بگیرید. یکی از مهم‌ترین آن‌ها کسب درآمد از پلتفرم توسعه یافته‌ی شماست.

 

بیزینس‌های مبتنی بر MLM از نمایندگان فروش که محصولات را می‌فروشند و نمایندگان فروش جدید که استخدام می‌کنند درآمد ایجاد می‌کند. بازاریابان بر اساس عملکرد، کمیسیون، تخفیف در محصولات و ارتقاء شغلی دریافت می‌کنند. هر پیشرفتی کمیسیون‌های بزرگ‌تر و جوایز بیشتری را برای توزیع کنندگان به ارمغان می‌آورد.

اما درآمد این بیزینس‌ها چگونه است؟

  • فروش محصولات
  • سرمایه گذاری اولیه توزیع کنندگان
  • هزینه عضویت
  • حق اشتراک

مدل کسب و کار چیست؟

نرم افزار بازاریابی شبکه ای

مراحل ایجاد یک پلتفرم بازاریابی شبکه ای
در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید

اطمینان حاصل کنید که درک روشنی از بازار هدف خود و نیازهای آن‌ در مورد سیستم مدیریت کسب و کار بازاریابی چند سطحی دارید. هرچه تحقیقات بیشتری انجام دهید، شانس بیشتری برای موفقیت پلتفرم بازاریابی چند سطحی خود خواهید داشت.

مشتریان فعلی خود را در ذهن داشته باشید

قبل از توسعه پلتفرم بازاریابی شبکه ای خود، در نظر داشته باشید که فیچرهایی را در پلتفرم خود بگنجانید که رضایت کاربران را به همراه داشته باشد. از خود سؤالاتی بپرسید: “مخاطبان من چه می خواهند؟” و “چه عملکردی بیشتر از همه به آن‌ها سود می‌رساند؟” با در نظر داشتن مشتریان فعلی خود، می‌توانید یک پلتفرم یکپارچه را توسعه دهید که تمام ویژگی‌های مورد نظر آ‌ن‌ها را در اختیارشان قرار دهید.

تجزیه و تحلیل

پس از تعیین نیازهای خود، مرحله بعدی تجزیه و تحلیل آن‌ها خواهد بود. تجزیه و تحلیل باید شامل بررسی اهداف کسب و کار شما و همچنین الگوهای رفتاری و جمعیت شناختی مخاطبان هدف شما باشد. همچنین باید با سایر شرکت‌هایی که قبلاً چنین پلتفرم‌هایی را توسعه داده‌اند بررسی کنید تا درباره بازاری که وارد آن می‌شوید بیشتر بدانید.

بهترین شرکت توسعه دهنده را انتخاب کنید

اگر کسب و کار شما مرتبط به بازاریابی چند سطحی است و هنوز آنلاین نشده‌اید، وقت آن رسیده است که همگام با بازار شوید و یکپارچگی را با آنلاین شدن را تجربه کنید. اگر تیمی از توسعه دهندگان برای همین کار استخدام شوند، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. باید مرزبندی مشخصی در تیم توسعه دهندگان مشخص شود تا هر توسعه دهنده فردی از وظیفه خود آگاه باشد. تیم توسعه باید از ترکیبی از مجموعه مهارت های مختلف تشکیل شده باشد. بدیهی است که هندل کردن تمام این موارد از عهده یک شخص خارج است بنابراین بهتر است از یک شرکت مشاور برای این امر کمک بگیرید.

نوژن چگونه می‌تواند مشاور ما باشد؟ در اینجا بخوانید.

بر سیستم خود نظارت داشته باشید و آن را بهینه کنید

ابزارهای اختصاصی نظارت بر سیستم با ثبت خطوط پایه سیستم و تجزیه و تحلیل رفتارهای فعلی به کاهش تأثیر یک باگ یا مشکل در سیستم کمک می‌کند. متعاقباً، هنگامی که معیاری غیرعادی به نظر می‌رسد، به عضو تیم مناسب اطلاع داده می‌شود. با وجود ابزار نظارتی مناسب، شرکت‌ها دیدگاهی در مورد سلامت سیستم خود به دست می‌آورند تا فرصت‌های بهبود را بیاموزند، تأثیرات تغییرات را آزمایش کنند و به سرعت به حوادث احتمالی واکنش نشان دهند. به همین منظور، مهم است که ابزار مناسب نظارت بر سیستم را انتخاب کنید.

فیچرهایی که در زمان توسعه پلتفرم بازاریابی چند سطحی باید به آن توجه داشته باشید:
  • داشبورد کاربر پسند
  • کیف پول امن (زیرساخت پرداخت امن)
  • پشتیبانی آنی (Real-Time)
  • گزارش‌ها و آمار
  • مدیریت حساب و درآمد
  • تجزیه و تحلیل درآمد
  • پنل مدیریت چند کاربره
  • پرداخت خودکار
  • سیستم مدیریت محتوا­­
  • پشتیبانی از چند ارز
توسعه نرم افزار MLM چقدر زمان می برد و چقدر هزینه دارد؟

زمان مورد نیاز برای توسعه پلتفرم بازاریابی شبکه ای به پیچیدگی پروژه بستگی دارد که طبیعتا بر اساس نیاز شما متفاوت خواهد بود. هرچه پروژه MLM شما پیچیده‌تر باشد، زمان بیشتری برای تکمیل آن نیاز است. می‌توانید با انتخاب نرم‌افزار ساخته‌شده بر اساس فناوری مقیاس‌پذیر که به شما امکان می‌دهد ویژگی‌هایی را در آینده اضافه کنید، نرخ بازگشت سرمایه خود را بهبود ببخشید.

چگونه با داشتن هسته نرم افزار، بیزینس خود را راه اندازی کنیم؟

در حالت ایده‌آل، تیم توسعه‌ای که چالش ساخت یک اپلیکیشن MLM را می‌پذیرد، تحقیقات خود را انجام داده و چالش‌های این نوع پروژه را به دقت تجزیه و تحلیل می‌کند. این تیم می‌خواهد قبل از شروع کار بر روی محصولی با بودجه قابل توجه، اطمینان حاصل کنند که برای رویارویی با این چالش‌ها آماده هستند.

پس از تکمیل تجزیه و تحلیل، ساخت، آزمایش و استقرار MVP تقریباً 8 ماه طول خواهد کشید. تخمین زده می شود که نسخه کامل در 12 ماه تکمیل شود. با این حال، اگر ویژگی‌های اضافی توسط مشتری درخواست شود، ممکن است بیشتر طول بکشد.

با توجه به زمان اشاره شده، دامنه قیمتی از ۵۰ میلیون تا ۵ میلیارد تومان بسته به نیازها، نوع محصول و بیزینس پلن متغییر است.

کلمات پایانی

تمام این مطالب تحت شرایطی است که بخواهیم یک پلتفرم بازاریابی شبکه ای را از ابتدا راه اندازی کنیم. در حال حاضر شرکت آرمان پردازان نوژن با راهکار اختصاصی خود برای توسعه پلتفرم نتورک مارکتینگ به کمک بیزینس‌هایی آمده است که بودجه کلانی برای آنلاین شدن خود ندارند و همزمان گزینه‌ی دیگری برای ادامه حیات بیزینس خود، جز آنلاین شدن ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × 1 =