چگونه هوش مصنوعی بیزینس ها را متحول می‌کند؟

 تاثیر هوش مصنوعی بر آینده کسب و کارها چیست؟

بسیاری از افراد هنوز هوش مصنوعی را با فیلم‌های علمی تخیلی مرتبط می دانند، اما با رشد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما، این شخصیت در حال کاهش است. امروز ، هوش مصنوعی یک جز جدا نشدنی از زندگی ما محسوب می‌شود.

هرچند پذیرش هوش مصنوعی در جامعه امروزی به تازگی در حال جا افتادن است ولی خود این علم قدمت طولانی دارد.

هوش مصنوعی چیست؟

نمود مدرن هوش مصنوعی در سال 1956 به وجود آمد، اما پیشرفت چشمگیر در جهت توسعه سیستم هوش مصنوعی و تبدیل شدن به آن به یک واقعیت فناوری  چندین دهه طول کشید.

هوش مصنوعی برای انجام کارهای تکراری و پیچیده طراحی شده است به نوعی، اکثر ما بطور روزانه با هوش مصنوعی در تعامل هستیم.

در صنعت و تجارت نیز، بیزینس هایی که به دنبال ایجاد مزیت رقابتی هستند، راهکار های هوش مصنوعی را در ابعاد مختلف فرایند ‌های خود به کار گرفته اند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و تجارت الکترونیک امروز

هوش مصنوعی به جای اینکه به عنوان جایگزینی برای هوش و نبوغ انسانی مطرح شود، به عنوان یک ابزار پشتیبان شناخته می شود. اگرچه هوش مصنوعی در حال حاضر تمامی وظایف انسان در دنیای واقعی را نمی‌تواند انجام دهد، اما در پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها به مراتب سریعتر از آنچه مغز انسان می تواند مهارت داشته باشد، مهارت دارد.

انسان می تواند از هوش مصنوعی برای کمک به حدس زدن در مورد پیامدهای احتمالی هر رویداد استفاده و فرایند تصمیم گیری را ساده تر کند.

 

این نوعی نرم افزاری است که به خودی خود تصمیم گیری می کند، حتی می تواند در شرایطی که برنامه نویسان پیش بینی نکرده عمل کند. هوش مصنوعی برخلاف نرم افزارهای سنتی، دارای توانایی گسترده تصمیم گیری گسترده تر است.

بنیانگذار و مدیرعامل شرکت یادگیری ماشین SparkCognition

 

این خصوصیات باعث می شود که هوش مصنوعی در صنایع با ارزش باشد و بسیاری از کارفرمایان به دنبال به کارگیری هر چه بیشتر از این تکنولوژی در کار خود هستند.

هوش مصنوعی همچنین سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را تغییر می دهد. نرم افزاری مانند Salesforce یا Zoho به مداخله سنگین انسانی نیاز دارد تا به روز و دقیق بماند. اما وقتی هوش مصنوعی را در این سیستم عامل ها به کار می برید، یک سیستم CRM معمولی به یک سیستم اصلاح خودکار و به روز تبدیل می کنید که نقطه قوت مدیریتی سازمان در ارتباطات محسوب می‌شود.

هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک

آینده هوش مصنوعی

آینده در حضور پررنگ هوش مصنوعی چطور تعریف می‌شود؟

دشوار است بگوییم که چگونه این فناوری توسعه خواهد یافت، اما بیشتر کارشناسان می دانند که کارهای “روزمره” برای پردازش رایانه ها حتی ساده تر هم خواهند شد. یا به زبان ساده تر، ربات ها نقش پررنگ تری را در زندگی همه روزه مردم خواهند داشت. تقریبا هیچکس نمی‌نواند منکر تاثیر هوش مصنوعی بر آینده کسب و کارها شود.

آیا ماشین ها کارهای انسانی را حذف می‌کنند؟

با وجود تمامی نکات مثبت در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی، این فرضیه ترسناک که دنیا به سمت ماشینی شدن خواهد رفت و “شغل” های انسانی به این دلیل از بین می‌روند، بحث های زیادی را در رابطه با این تکنولوژی ایجاد کرده است.

آینده هوش مصنوعی

کارشناسان بسیاری در زمینه های علوم اجتماعی و جامعه شناسی اعتقاد دارند که  با توجه به تغییر ساختار نیروی کار، هوش مصنوعی جایگزین مشاغل نمی‌شود.

برخی دیگر معتقدند که هوش مصنوعی به ما اجازه می دهد تا واقعاً یک اقتصاد دانش بنیان ایجاد کنیم واهرم‌هایی  برای ایجاد اتوماسیون و رسیدن به شکل بهتری از زندگی را به کار بگیریم.

متخصصین پیش بینی کرده‌اند که این ربات‌های هوشمند بالغ بر ۱۰۰ میلیون نیروی کار دارای دانش کافی را بیکار خواهند کرد و  تا سال ۲۰۲۵، یک سوم مشاغل جهان از بین خواهند رفت.

وقتی همه این مشاغل از بین می روند، باید بپرسیم چه چیزی باعث می شود ما به تولید برسیم؟ بهره وری به چه معنی است؟ اکنون ما با واقعیتی در حال تغییر روبرو هستیم و فرضیات اساسی جامعه را باید زیر سوال ببریم.

ما واقعاً باید در این باره فکر کنیم و تصمیم بگیریم چه چیزی ما را مولد می کند و ارزش مردم در جامعه چیست. ما باید این بحث را داشته باشیم و سریع برای آن تصمیم گیری کنیم، زیرا فناوری منتظر ما نخواهد بود.

چه از مخالفان استفاده از هوش مصنوعی باشید چه از موافقان آن، آینده به سرعت در حال آمدن است و هوش مصنوعی مطمئناً بخشی از آن خواهد بود. با توسعه این فناوری، جهان شاهد راه اندازی جدید، برنامه های بی شمار در زمینه تجارت و استفاده از مصرف کننده و همچنین جابجایی مشاغل خاص و ایجاد مشاغل کاملاً جدید است. در کنار اینترنت ، هوش مصنوعی این توانایی را دارد که اقتصاد را بطور چشمگیری بازگرداند ، اما تأثیر دقیق آن هنوز دیده نمی شود.

2 دیدگاه

  1. هوش مصنوعی در سال 2050 به نقطه اوج پیشرفتش می رسه و کلا دخالت انسانی برداشته میشه

    1. دیر یا زود این اتفاق میفته و کسب و کارهایی که برنامه و دیدگاه بلند مدت دارند باید از این تکنولوژی در بیزینسشون استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

15 + پانزده =