کنفرانس اپل ۲۰۲۰

کنفرانس اپل ۲۰۲۰ و معرفی ساعت هوشمند سری ۶

کنفرانس اپل دیشب در سایه ویروس کرونا، به صورت کاملا آنلاین برگزار شد.

اگر فقط به هدف ملاقات Iphone12 منتظر این کنفرانس بودید احتمالا ناامید شده اید. ولی برای جامعه فناوری و طرفداران سبک زندگی مینیمالیست اپل، کنفرانس دیشب با چند نکته هیجان انگیز همراه بود.

همانطور که پیشتر در تحلیل کنفرانس ۲۰۱۹ اپل گفتیم، تحلیل رفتار مشتریان و ارائه راهکارهایی برای زندگی بهتر ( در قالب لایف استایل اپل) از نقاط قوت این کمپانی است.

بر اساس تحلیل بورسی سهام اپل، کارشناسان معتقدند که اپل فرصت مناسبی را برای نجات سهام خود از دست داد. شاید معرفی آیفون جدید در زمانی که کاربران تشنه گوشی های هوشمند 5g هستند میتوانست سهام اپل را به قدرت سابق بر گرداند.

سهام اپل در ۲۰۲۰

بعد از معرفی کارت اعتباری اپل و Apple TV+ در سال گذشته اپل استراتژی جدیدی را برای فتح بازارهای در اختیار برند های دیگر پایه ریزی کرد. در کنفرانس سال گذشته اپل تمرکز خود را از گجت های هوشمند به معرفی سرویس های هوشمندی که مختص گجت های اپل هستند انتقال داد. این حرکت هوشمندانه اپل که شاید TV+ با برنامه های سرگرم کننده اش موفق ترین حالت بود، ارزشی را در بین مخاطبان معرفی کرد که در افزایش فروش و صعود سهام اپل نیز نقش داشت.

سرویس اشتراکی اپل
سرویس اشتراکی اپل، یک باندل از سرویس های مختلف است که در یک پک اشتراکی سالانه یا ماهانه می‌توان آن را خریداری کرد.

این توجه نوظهور اپل به ارزش های جامعه، اتصال افراد به یکدیگر و همچنین طراحی سرویس هایی برای استفاده اشتراکی خانواده، مسئله ای است که باید به تفصیل به آن پرداخت و در مدل کسب و کار اپل و costumer segment اختصاصی اپل بیشتر بررسی شود.

هایلایت های کنفرانس Time Flies اپل

اپل واچ سری ۶ (Apple Watch Series 6)

اضافه شدن سنسور های ECG، Blood Oxygen به این ساعت هوشمند همزمان با معرفی سرویس اشتراکی Fitness انتخاب هوشمندانه و جالبی از سوی این کمپانی بود. در این دوره که شیوع ویروس Covid19 مردم را خانه نشین کرده است و یک تب ورزشی و فیتنس در جوامع ایجاد شده، این ساعت هوشمند به همراه سرویس اشتراکی ماهانه ۱۰ دلار، احتمالا می‌تواند کمک بزرگی به افزایش فروش در یک بازار هدف تازه ایجاد شده باشد.

ساعت هوشمند اپل
سنسور infrared این ساعت برای تشخیص رنگ خون بر اساس الگوریتم های پیچیده و سنجش سطح اکسیژن خون

بند ساعت هوشمند اپل

در این بخش از کنفرانس معرفی یک بند ساعت جدید شاید عجیب بود ولی وقتی اصرار و مانور اپل روی فروش لایف استایل قبل از فروش کالا را در نظر بگیریم این بند سیلیکونی اتفاقا جایگاه جالبی در کنفرانس داشت.

آیپد ایر Ipad Air4 2020

این آیپد که تمام فیچر های اصلی IpadPro را دارد، در قیمتی اقتصادی تر و همراه با چیپ قدرتمند A14 Bionic معرفی شد. این آیپد همراه با iPadOS 14 جدید لانچ خواهد شد.

ای پد اپل

معرفی نرم افزار های جدید از iOS14 تا iPadOS14

نرم افزار های معرفی شده در این کنفرانس iOS14 برای آیفون جدید که هنوز لانچ نشده، iPadOS14، WatchOS7 و tvOS14 بود. تمامی این نرم افزار ها از امروز باید قابل دسترسی باشند.

اتفاقات عجیب ولی قابل انتظار کنفرانس اپل Time Flies

شاید خنده دار ترین بخش ولی قابل انتظار ترین خارج شدن پورت شارژ اپل واچ جدید از بسته بندی ها بود. به نظر می‌رسد که اپل برای کنترل هزینه ها قصد تغییر تمام پیش فرض های بازار فناوری را دارد. چند سال پیش تصور این که گجت هوشمندی را بدون سیم شارژ بخریم عجیب بود، ولی ….

مورد عجیب بعدی معرفی نشدن آیفون ۱۲ بود که بر اساس گزارش ها، به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاد. به دلیل محدودیت های به وجود آمده به دلیل این ویروس، فرایند های تست اپل مختل شد و درنتیجه تولید انبوه نیز از زمان بندی عقب افتاد.

هنوز خبر جدیدی از زمان انتشار این آیفون منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × یک =