اهمیت طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت برای هتل و اقامتگاه بومگردی

در دنیایی که اپلیکیشن موبایل و خدمات آنلاین زندگی همه کاربران را ساده‌تر کرده است، هر فرصت جدیدی برای آنلاین کردن خدمات سنتی می‌تواند به نفع کسب و کار باشد. یکی از کسب و کار‌هایی که می‌تواند استفاده بسیاری از ویژگی‌های خدمات آنلاین ببرد خدمات هتلداری و اقامتگاه‌های بومگردی هستند.

خدماتی که این کسب و کار‌ها می توانند به صورت آنلاین ارائه دهند فراتر از گزینه رزرو اتاق است و می تواند گستره کاملی از رزرو خدمات درون هتل، پرداخت‌ها، چک-این و چک‌-اوت، ورود به اتاق، سفارش غذا، گروه‌های مباحثه و اطلاع رسانی رویداد‌ها را شامل شود.

نوآوری در صنعت هتلداری: چرا به یک اپلیکیشن موبایل یا وبسایت نیاز دارید؟

در حال حاضر در کشور وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی خدمات مرتبط به رزرواسیون هتل و اقامت‌گاه را ارائه می‌کنند، همینطور بسیاری از هتل‌ها وبسایتی مختص به این مسئله نیز طراحی کرده اند. ولی توجه شما را به این نکته جلب می‌کنیم که در شرایط حال حاضر دنیای تکنولوژی، صرفا داشتن یک وبسایت برای یک کسب و کار کافی نیست.

هوشمندی در صنعت هتلداری
در کشور آلمان قوانینی برای آنلاین کردن بخشی از فرایند رجیستر کردن مهمان در هتل وضع شده است که علاوه بر افزایش امنیت این فرایند در صرفه جویی زمان نیز نقش مهمی داشته است. منبع : rateboard.io

 

این که وب‌سایتی خدمات نصف و نیمه رزرو اتاق را به مشتری ارائه دهد و باز هم مشتری برای اطمینان از رزرو شدن اتاقش نیاز باشد با هتل تماس بگیرد به معنای ارائه خدمات آنلاین نیست. بلکه این مسئله خود بیشتر ضربه به نام و اعتبار کسب و کار است.

در ادامه چند مورد از چندین و چند مزایای داشتن یک اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت نوآور و هوشمند برای کسب و کار های این حوزه را بیان می‌کنیم.

  • بهبود تجربه مشتری

کاربر امروزی کاربری هوشمند و وابسته به تکنولوژی است. طبیعی‌ست که چنین کاربری با ایده نوآوری در ارائه خدمات هتل‌داری هیجان زده می‌شود و حتی برای تجربه‌ای بهتر در هتلی دوست-دار تکنولوژی هزینه‌ای بیشتر هم پرداخت خواهد کرد.

کاربران با استفاده سامانه‌های آنلاین می‌توانند به سادگی از خدمات هتل استفاده کنند و به جای نیاز به تماس های متعدد و یا مراجعه حضوری به میز خدمات هتل تنها با چند کلیک در اپلیکیشن هتل می‌توانند نیازمندی خود را برطرف کنند.

یک مثال ساده خدماتی است که هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت به کاربران خود در اپلیکیشن موبایل این مجموعه ارائه می‌دهد. کاربران با استفاده از اپ هتل می توانند درخواست حوله، ملحفه، سرویس تاکسی و حتی تماس جهت بیدار کردن‌شان را ثبت کنند.

هتل ماریوت

  • افزایش درامد

زمانی که یک پلتفرم ارتباط مستقیم با مشتری داشته باشید، راحت‌تر می توانید خدمات خود را به او ارائه کنید. تصور کنید مشتریان به سادگی بتوانند آفرها و پروموشن‌های مربوط به رزرو استخر، شرکت در یک کنسرت و یا خرید خدمات اختصاصی ماساژ را ببیند.

این حالت را با زمانی مقایسه کنید که مشتری هتل باید میان انبوه بروشور‌هایی که هتل به او ارائه می‌دهد بچرخد تا چیزی که نیاز دارد را پیدا کند…طبیعتا در حالت اول ساده‌تر انتخاب می‌کند و در نتیجه به درامد زایی هتل نیز کمک بیشتری خواهد کرد.

  • بهبود عملکرد کارمندان

زمانی که خدمت هتل را با فناوری ترکیب می‌کنید به مدیریت اجازه می‌دهید که هنگام اوج تقاضا خدمات را بهتر پیگیری کنند و در نتیجه کارکنان را به طور موثری مدیریت و هماهنگ کنند.

زمانی که گزینه سامانه‌ای آنلاین مانند نرم افزار مدیریت هتل‌داری را از معادله حذف می‌کنید، صف طویلی از درخواست‌های منتظر پردازش، کارمندانی خسته و بی‌انگیزه و همچنین رده مدیریتی کلافه از حجم کاری خواهید داشت. و این مورد به سادگی توسط مهمانان هتل نیز مشاهده می‌شود که به نوبه خود منجر به ضرر و یا از دست دادن مشتری می‌شود.

  • بهبود تصویر برند

همانطور که بارها در این بلاگ به آن اشاره کرده‌ایم و مطمئنا زیاد با آن در امور روزمره کسب و کار مواجه شده‌اید، مشتریان به کسب و کار‌هایی که اپلیکیشن و زیرساخت آنلاین مناسبی دارند بیشتر اعتماد می‌کنند. این مسئله در صنعت هتل‌داری هم وجود دارد. علاوه بر برنامه‌های وفاداری هوشمندانه‌ای که می توانید با استفاده از یک پلتفرم اختصاصی در اختیار مشتریان‌تان بگذارید، با استفاده از یک سامانه آنلاین متمرکز می‌تواند به صورت گسترده‌تر تبلیغاتی اصولی برای کسب و کار خود نیز داشته باشید.

در نهایت تمامی این مزایا منجر به آگاهی افزوده از برند خواهند شد.

چطور برای کسب و کار هتل‌داری خود اپلیکیشن یا وبسایتی مناسب طراحی کنید؟

مدیریت هتل به خودی خود فرایندی پرچالش و بسیار مشکل است. و زمانی که قصد می‌کنید راهکارهای آنلاین را به کسب و کار خود معرفی کنید با چالش‌های جدیدی نیز روبه‌رو خواهید شد. ولی این چالش‌های اولیه که در پذیرش فناوری برای هر کسب و کاری رخ می‌دهد نقطه شروعی برای رشد و پیشرفت آتی خواهند بود. به خصوص اگر این مسیر به صورت اصولی و از طریق کانال‌های استاندارد طی شود.

  • کسب و کار خود و جایگاه آن در بازار را به درستی بررسی کنید

چه یک هتل ۵ ستاره باشید چه یک اقامت گاه بوم‌گردی، قطعا در بازار رقبایی دارید. پس با هوشمندی علاوه بر بررسی کلی صنعت هتل‌داری در کشور، رقبای خود را نیز بررسی کنید. جایگاه آن‌ها و میزان رضاتمندی مشتریان از خدماتشان را در مقابل خودتان مطالعه کنید.

در این مطالعه می‌توانید به دیتاهای با ارزشی از جمله میزان مشتریان وفادار، مشتریان فصلی، مشتریان وابسته به رویداد‌های اجتماعی فرهنگی، علایق مشتریان هنگام استفاده از خدمات هتل، سهولت دسترسی مشتریان به هتل و بسیاری دیتاهای دیگر دسترسی پیدا کنید. بر اساس این دیتاها می توانید راهکارهایی برای بهبود شرایط و یا اطلاع رسانی مناسب به مشتریان احتمالی و مشتریان فعلیتان را طراحی و اجرا کنید.

  • انتظارات خود را از پلتفرم‌های آنلاین‌تان مشخص کنید

تصمیم بگیرید که اپلیکیشن موبایل و یا سایت طراحی شده برای کسب و کارتان چه نقشی را قرار است ایفا کند. آیا سرفا درگاهی برای رزرو اتاق است؟ و یا اپلیکیشن و سایت شما بخشی از یک سامانه یکپارچه مدیریت هتل‌داری و ارتباطات با مشتری خواهد بود؟

این انتظارات متفاوت مسیر‌های متفاوتی را توسعه می طلبند که بهتر است که در ابتدای کار مشخص شود. عموما بهتر است در این مراحل از کمک‌های یک مشاور کسب و کار و یک مشاور نرم افزاری استفاده کنید.

  • یک شرکت نرم افزاری و یا تیم توسعه مناسب برای طراحی اپلیکیشن موبایل یا طراحی سایت خود انتخاب کنید

طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی سایت همان‌قدری کاری تخصصی محسوب می‌شود که هتل‌داری. برای جلوگیری از ضررهای آینده به دنبال افرادی کاردان و متعهد باشد چرا که اعتبار برند شما به طور مستقیم با کارایی سامانه آنلاین‌تان گره خورده است.

در عقد قرارداد با تیم‌های نرم افزاری حتما و حتما قراردادی دقیق و حقوقی را امضا کنید و با توجه به ماهیت حساس صنعت هتل‌داری و نیاز به ارتباط مداوم مشتریان از استاندارد بودن خدمات پشتیبانی ارائه شده اطمینان حاصل کنید.

شرکت نرم افزاری نوژن چه کمکی می تواند به شما کند؟

به عنوان شرکتی فعال در حوزه طراحی راهکارهای یکپارچه وب و اپ برای کسب وکارها مفتخریم که خدماتی استاندارد و هوشمندانه به کسب و کار ها ارائه می‌دهیم و همواره به دنبال ایجاد روابطی بلند مدت با مشتریان‌مان بوده ایم.

علاوه بر خدمات طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی سایت در شرکت نوژن خدماتی اختصاصی در حوزه مشاوره اختصاصی نرم افزاری نیز ارائه می‌دهیم. به این صورت می‌توانیم از ابتدای مسیر متعهدانه و همچون یک شریک تجاری در کنار کسب و کار شما برای چالش‌های مسیر‌تان در دنیای آنلاین به دنبال بهترین راهکار ها باشیم و سپس از صفر تا صد توسعه را به تیم اختصاصی نرم افزاری نوژن بسپاریم تا سامانه‌ای هوشمند و استاندارد در اختیارتان بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

10 + نه =