تحلیل رفتار مشتری و کنفرانس اپل 2019

تحلیل رفتار مشتری و مثالی بارز در کنفرانس اپل

از مسائلی که ما به عنوان یک شرکت نرم افزاری با ان رو به رو هستیم، قانع کردن صاحبان کسب و کار به سرمایه گزاری در فرایند مهم جمع اوری داده مشتریان و تحلیل رفتار مشتری است.

رفتار خرید کاربران در حال تغییر است وآگاهی کاربران امروزی نسبت به محصولات بازار بیشتر شده است.

به گزارش شنبه مگ هوش مصنوعی در خرده فروشی نقش مهمی را ایفا کرده است. با رشد تجارت ماشینی ورود موتور های پیشنهادی و داده کاوی رفتار مشتری انتظار میرود تا سال ۲۰۲۴ روی شرکت های تحقیقاتی و خدمات بازرگانی مبتنی بر هوش مصنوعی سرمایه گذاری های زیادی شود.

این روال در سرتاسر دنیای تکنولوژی دیده میشود. اپلیکیشن ، وب سایت یا پلتفرم کسب و کاری که سازگار با این روند نباشند، شانس درآمدزایی بلند مدت را از دست میدهند.

در طراحی اپلیکیشن موبایل، توسعه بهترین سایت برای فروش یا یک پلتفرم یکپارچه برای تجمیع فرایند های یک سیستم، داده نقش مهمی را ایفا میکند.

کنفرانس اپل ۲۰۱۹

حدود یک هفته از کنفرانس ۲۰۱۹ اپل میگذرد و این روزها بازار سهام رفتار های جالبی را در سهام عمومی اپل مشاهده میکند

سهام اپل در حال افزایش است
البته روال افزایش قیمت سهام اپل، از قبل از کنفرانس اپل شروع شد. via Marketwatch.com

به جرات میتوان گفت هر زمان که پیشبینی می شد اپل رو به شکست است، این کمپانی با قدرت بیشتری از رقبا جلو میزند.

تمایز اپل، قوت او در ایجاد یک تجربه کاربری منحصر به فرد است.

کنفرانس اپل ۲۰۱۹، مانند کنفرانس های قبلی یک ویژگی بارز داشت. معرفی سرویس های جدیدی که کاربران را بیشتر درگیر لایف استایل اپل کند.

امسال از خبر باز شدن شعبه جدید اپ استور در نیویورک تا معرفی سرویس بازی Arcade و Apple Tv+، اپل بار دیگر تمرکز خود روی رضایت و سرگرمی کاربرانش را نشان داد.

محصولات اپل در دسته محصولات لاکچری قرار میگیرند. ولی با توجه به هدف گیری این کمپانی برای گرفتن سهم بیشتر از بازار و ارائه پلن های پرداخت قسط بندی شده، گستره کاربران اپ بسیار متنوع است. این کاربران معمولا تمام دستگاه های دیجیتال خود را از کمپانی اپل خریداری می کنند و به همین دلیل تمام محصولات جانبی مورد نظر را هم از همین کمپانی میگیرند.

کاربران اپل، درگیر محصولاتش هستند و این درگیری گسترده ای از فاکتورهای احساسی ( نیاز به خاص بودن) تا ضروریات زندگی را شامل میشود.

تحلیل رفتار مشتری کجای این داستان قرار دارد؟

به سادگی می توان گفت میزان محبوبیت یک برند خاص، حاصلِ وقت و هزینهای است که آن برند صرف تبلیغات خود کرده است تا بر احساسات مشتریان اثر بگذارد. ولی اپل صرفا تبلیغ محصولاتش را نکرد. کنفرانس های هر ساله اپل، از جهتی تبلیغ تجربه محصول، تعامل مستقیم با مردم و مکالمهی پر انگیزه با آنها است. اپل به خوبی میداند که تمایز، باعث وفاداری مشتریان اش شده است.

آیا می‌توان این روال را در آنلاین کردن بیزینس های جدید به کار برد؟

آنلاین کردن کسب و کار سنتی فرایندی حساس است. کسب و کار ها نیاز به ایجاد بیزینس پلن جدید، نوشتن برنامه های بازاریابی و مهم تر از هرچیز شناخت بازارهدف جدید و تحلیل آن هستند. در این راه شرکت های نرم افزاری می‌توانند با ارائه فاکتور های مهم در بازار تجارت آنلاین به کسب وکار کمک به‌سزایی کنند. طراحی اپلیکیشن موبایل و توسعه سایت باید به نحوی انجام شود که تجربه کاربر در نظر گرفته شده باشد. کاربران باید بتوانند با کسب و کار ارتباط برقرار کنند و این کار توسعه دهنده موبایل یا سایت است که نقطه ارتباط را به زیبایی و موثر طراحی کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

2 × پنج =