سفارش آنلاین غذا ، اپلیکیشن و سایت (پارت دوم)

در پارت اول این مقاله از اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا، ویژگی ها و نمونه‌های تولید شده آن‌ها گفتیم. در این بخش از مقاله به کسب درآمد از این اپلیکیشن ها و راهی برای ایجاد تمایز و موفقیت بیشتر این اپلیکشن ها می‌پردازیم.

اپلیکیشن سفارش غذا مثل اسنپ فود یا اپتایزر میخواهم

احتمالا اگر صاحب کسب و کاری در حوزه غذا باشید، یکی از سرچهای شما (ساخت اپلیکیشن اسنپ فود) خواهد بود.

همین درخواست پر تکرار در نمایشگاه الکامپ هم شنیده میشد. صاحبان رستوران یا افرادی در حوزه زنجیره تامین یا دلیوری غذا که مشابه اپلیکیشن اسنپ فود، ریحون یا اپلیکیشن اپتایزر که از پروژههای داخلی شرکت است را طلب میکردند.

موفقیت یک اپلیکیشن در بازار رقبا به تمایز خدمات ارائه شده توسط آن اپلیکیشن یا سرویس بستگی دارد. اپلیکیشن هایی که غذا را از رستوران به کاربر میرسانند در حال حاضر زیاد وجود دارند. زمانی یک کسب و کار به سود دهی در این سرویس میرسد که مدل بیزینسی خود را از رقبا متفاوت کند و صرفا قصد تقلید با رنگ و لعابی متفاوت را نداشته باشد. بیزینس مدل این کسب و کارها از بخش تامین و عرضهی کالای غذایی تا مدل جذب مشتری و یا حتی گرایش مشتری به سمت سایر حوزه های غذایی را میتواند شامل شود.

خلاقیت و پیدا کردن یک المان منحصر به فرد که کاربر به آن نیاز دارد، قدم مهمی در فرایند ساخت اپلیکشن سفارش آنلاین غذا است. به عنوان کارفرما سعی کنید شرکت‌ نرم افزاری را به چالش بکشید، کپی کردن از نمونههای خارجی قوی یا نمونههای داخلی رقیب کاری ندارد! ایجاد یک محصول متفاوت در ذهن افراد جامعه مینشیند و همین باعث موفقیت خواهد بود.

جریان درآمدی و ارزش افزوده یک اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا چیست؟

آمار دریافتی از اپلیکیشنهای سفارش آنلاین غذای بینالمللی نشان میدهند که سود این اپلیکیشن ها با روندی تصاعدی افزایش مییابد.

کسب درآمد در این اپلیکیشن ها به طور استاندارد با سه مدل زیر انجام میشود:

۱هزینه دلیوری

برخی رستورانها، سرویس پیک اختصاصی ندارند و در صورت استفاده از پیک های شهری، مشتری باید هزینه های دلیوری بالایی را متقبل شود. در این صورت سرویس آنلاین سفارش غذایی که بر اساس مدل لجستیک عمل میکند، پیکهای خود را در اختیار رستوران قرار میدهد و در این صورت هزینهای به عنوان حق پیک دریافت میکند. همچنین اگر هزینه با توجه به ساعات شلوغی محاسبه شود، سود اپلیکیشن قابل توجه خواهد بود.

درصد هزینه‌های دلیوری
via rubygrage.com

۲کمیسیون سفارش

اپلیکیشن های آنلاین غذایی میتوانند بر اساس درصد کمیسیون ثابتی با رستورانها قرار داد بببندند و از هر فاکتور یا سفارش، مبلغی را از رستوران دریافت کنند.

در این حالت باید اپلیکیشینها با دقت و در نظر گرفتن مواردی مانند، سایز و سطح رستوران، مدل مشتریان و تعداد رقبای

 

بازار، کمیسیون خود را به رستوران اطلاع دهند.

درصد کمیسیون در اپلیکیشن آنلاین سفارش غذا

۳تبلیغات نردبانی

رستورانها برای بهتر دیده شدن و قرار گرفتن در صفحههای اصلی یا دسته بندی های ویژه، به اپلیکیشنها مبالغی را پرداخت میکنند. این مبالغ به صورت فصلی یا رقابتی تغییر میکند و در صورت عملکرد مثبت اپلیکیشن میتواند منبع درآمدزایی چشمگیری ایجاد کند.

 

آیا امکان کسب  درآمد در اپلیکیشن‌ سفارش آنلاین غذا به همین سه مورد محدود میشود؟

باید در نظر داشت که رد و بدل شدن داده و اطلاعات در یک سرویس آنلاین یا هر کسب و کاری برای ایجاد ارتباط است. این ارتباط در صورتی معنی دار خواهد بود که ارزش افزوده خود را از دست ندهد و با گذشت زمان امکان تطبیق سرویس خود با شرایط جدید را داشته باشد. تنها محدودیت موجود، عدم خلاقیت و استفاده نکردن از امکانات است.

هوشمند سازی سیستم و عامل پیشنهاددهنده فاکتور مهمی در افزایش فروش هستند. علاوه بر ایجاد رضایت برای مشتری و رستورانها و سودآوری بیشتر در سه دسته بالا، هوشمند سازی میتواند راههای درامدی بیشتری را باز کند.

تعامل و ارتباط محدود به اجزای سیستم کسب و کار نیستند و با استفاده از دادههای هوشمند سازی و تحلیل رفتار کاربران، میتواند با کسب و کار های دیگری همکاری کرد و به این ترتیب دایره خدمات را گستردهتر کرد.

حرف همیشگی و سخن اخر: هوشمند باشید تا متمایز شوید!

تعداد اپلیکیشن ها و سایت ها هرروز بیشتر میشوند و تنوع خدمات انلاین، اکوسیستم کسب و کار را گستردهتر کرده است.

در میان حجم انبوه سرویس های غذایی که هرروز بر تعدادشان افزوده میشود، و اپ ساز های آنلاینی که وعده خدمات انحصاری را به هر کسی میدهند، تمایز تنها برگ برنده است. خدمات کسب و کار باید منحصر به فرد و ضروری باشند و متفاوت عرضه شوند. حتی اگر سرویسی، غیر ضروری به نظر میرسد باید با تبلیغات و قدمهای درست تبدیل به نیازی اساسی شود.

به همین دلیل هوشمند و داده محور بودن کسب و کار، یک جهش بزرگ خواهد بود.

شاید بتوان گفت نقطه قوتی که داده به کسب و کار میدهد، توان تصمیم گیری است. با شناختن دقیق پارتنر ها، مشتریان و بازار، شما فقط کسب و کار را در توانایی های موجود به درآمدزایی نزدیک نمیکنید. بلکه با خلق فرصت های جدید، ایجاد جریان درآمدی میکنید.

ترند های آماری نشان میدهد که تا چند سال آینده، بازار سفارش آنلاین غذا از خرید حضوری جلو میزند و این بهترین فرصت برای کسب و کارهایی است که در حوزه خدمات لجستیک میتوانند ارزش افزوده ای ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

3 × دو =