طراحی تجربه کاربری UX و ترند های آن در سال ۲۰۲۰

شاید برای معرفی ترند های ۲۰۲۰ هنوز زود باشد. ولی دنیای تکنولوژی سرعتی ماورای باور دارد و باید از قبل ترند های آن را پیش بینی کرد.

تجربه کاربری چیست؟

تجربه کاربری یا UX، همان حسی است که هنگام استفاده از یک محصول، نرم افزار، اپلیکیشن یا وبسایت دریافت میکنید.

این حس شامل فاکتور های تعاملی معنادار، تجربه محور، ارزشی و عملی بین کامپیوتر و انسان میباشد. طراحی تجربه کاربری UX و پیاده سازی آن در سرویس تاثیر مستقیمی بر موفقیت یا شکست یک سازمان خواهد داشت.

هر محصول فراتر از فقط یک محصول است، بلکه محصول های تولید شده مجموعه ای یکپارچه از تجربه های به هم پیوند خورده میباشند.

تست تجربه کاربری یک اپلیکیشن
از گوشی های موبایل قدیمی تا موبایل هوشمند، زندگی ما به دلیل تعامل ما با این دستگاه ها دچار تغییرات انقلابی شده است. مهم ترین عامل این تغییر، سرمایه گذاری زمانی ما روی تجربه ای است که از این دستگاه ها دریافت می‌کنیم

 

ترند های طراحی تجربه کاربری UX در اپلیکیشن و وبسایت سال ۲۰۲۰

هر سال ترند های طراحی تجربه کاربری UX و تکنیک های آن تغییر میکنند. البته باید در نظر داشته باشیم که اصول طراحی و فرایند ها ثابت میمانند و این ترند های طراحی UX یا UXD است که تغییر میکند.

با تغییر رفتار انسان ( تغییر رفتار مصرف کاربر) ، تقاضای بازار برای طراحی تجربه کاربری تعاملی، واکنش گرا و درگیر کننده، بیشتر شده است.

بررسی رفتار کاربر در طراحی تجربه کاربری
via Startaê Team on Unsplash

به طبع طراحان امروزی لازم است که بیش از پیش با ترند های UXD اشنا باشند تا بتوانند با تقاضای بازار و نیازهایی که درحال اپدیت و تحول هستند با قدرت رو به رو شوند.

برخی از ترند های تجربه کاربری به نقل از وبسایت DZone:

۱همگام سازی دیوایس

۲طراحی های همراه با داستان جذاب، برنده خواهند بود.

۳مینیمالیسم دوباره مطرح خواهد شد

۴طراحی mindful یا ذهن آگاه ( در این خصوص بعدا مقالهای خواهیم نوشت)

۵رابط کاربری صدا محور و تکنولوژی AI

۶واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

۷استفاده از چت بات، AI و یادگیری ماشین ML

طراحی تجربه کاربری و وظایف یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی وبسایت

این ترندهای طراحی به تازگی ایجاد نشده اند و معرفی ترند های جدید به معنی فراموش کردن راهکار های پیشین توسعه بهینه وبسایت یا اپلیکیشن نیست.

وظیفه یک شرکت نرم افزاری در طراحی اپلیکیشن موبایل یا به سرانجام رساندن پروژه های پر چالش طراحی و توسعه سایت، توجه به نیاز های در حال تغییر بازار است. طراح UI و UX باید بتواند خواسته های کارفرما را با نیاز های بازار، سلیقه و ترند های موجود منطبق کند و طرح نهایی را ارائه دهد.

همگام شدن با این ترند ها به کسب و کار ها کمک میکند تا برای کاربرانشان فضایی خوشایند و خوش تجربه در تعامل با محصول یا سرویس خود ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × چهار =