طراحی سایت، از ایده تا اجرا

اگر در ابتدای راه طراحی سایت شخصی و یا سایتی برای کسب و کار خود هستید، این مقاله می تواند برای شما مناسب باشد.

دنیای اینترنت، این پلتفرم پر از داده و گسترده، یک بانک اطلاعاتی قدرتمند است که برای بقای کسب و کار خود و یا حفظ نامتان، باید در آن حضور داشته باشید. کاربر دنیای امروزی، تاب ساعت‌ها گشتن در کتاب های مرجع و یا صفحه نیازمندی‌های روزنامه همشهری را ندارد. او به سادگی پشت سیستم خود می‌نشیند و در گوگل تایپ می‌کند : “خرید لباس لوکس” ، “سفارش غذای آنلاین” یا “خرید ملک لحظه ای”. یکی از هزاران سایتی که در کسری از ثانیه به او نمایش داده می‌شوند، برنده این بازی پر رقابت هستند.

بازی همین جا تمام نمی‌شود. بین ۱۰ گزینه صفحه اول، او احتمالا ۸ گزینه را به دقت بررسی می‌کند. تمام سایت ها شرطبندی آنلاین و یا خرید لباس را زیر و رو می کند و در نهایت خرید او از سایتی است که با تمام نیاز هایش منطبق باشد.

کاربران امروزی، باهوش هستند و در عین حال بی حوصله. آن ها بهترین نتیجه را در سریع ترین زمان ممکن می خواهند و گاهی برای اثبات این که کسب و کاری مشکلی دارد، حاضر هستند ساعت ها سایت او و یا سایت های مشابه را بررسی و مقایسه کنند.

جایی برای خطا وجود ندارد، به خصوص اگر در یک بازار پر رقابت در حال جنگ برای زنده ماندن هستید.

طراحی سایت با قالب اختصاصی یا سایت وردپرس

اگر در ابتدای مسیر طراحی سایت و یا سفارش سایت برای کسب و کار خود هستید، یکی از بزرگترین موانع انتخاب بین طراحی سایت به صورت کاملا سفارشی و انتخاب یک قالب آماده مانند وردپرس،جوملا یا دروپال است.

وردپرس یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین CMS های امروزی است. تقریبا بیش از 28% وب سایت های امروزی با استفاده از پلتفرم ساخته شده اند. پس این سوال برایتان ایجاد می‌شود که اگر این تعداد بیزینس از وردپرس استفاده می‌کنند، احتمالا گزینه مناسبی برای شما هم هست!

وردپرس برای تمام بیزینس ها گزینه مناسبی نیست!
via webhosting

خیر! وردپرس ممکن است گزینه مناسبی برای شما نباشد!

از وردپرس بیشتر بدانیم

وردپرس در اصل یک پلتفرم بلاگ نویسی بود. و همچنان هم برای سایت هایی که صرفا محتوا محور هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. ولی در صورتی که کسب و کار شما نیاز به یک پلتفرم کامل و کاربردی تحت وب با بخش های متفاوت، صفحات مرتبط، امکان خرید و یا انجام فرایند های پیچیده دارید، پیشنهاد می‌کنیم که اکیدا از وردپرس دوری کنید.

پلاگین ها و ادیتور ها عامل قدرت وردپرس امروزی

در واقع چیزی که به سایت های وردپرسی امکان زیبا بودن می‌دهد ادیتور های قدرتمند و پلاگین هایی هستند که با ارائه تم به قالب های وردپرسی، صفحات زیبایی می‌سازند. یقین داشته باشید که با احتمال بالایی، سایت نهایی شما همان ظاهر حرفه ای و زیبای preview قالب وردپرسی که خریده اید را نخواهد داشت. توسعه دهنده هایی که این قالب ها را طراحی کرده اند، زمان زیادی برای پیدا کردن بهترین تصویر ها گذاشته اند تا با ایجاد یک هارمونی زیبا، ظاهری فریبنده به قالب ها بدهند.

نکته مهم دیگر زمانی است که شما هزینه ای برای خرید قالب پرداخت می‌کنید و بعد از خرید تازه متوجه عدم هماهنگی بین تم قالب و هویت بصری برند خود می‌شوید.

هویت بصری برند باید در سایت نیز پیدا باشد.
طراحی سایت باید همسو با دیزاین هویت بصری برند باشد. via and.co

لازم به تکرار نیست که وفاداری شما به هویت بصری ثابت و تکیه بر یک قالب تصویری در تمام پلتفرم های دیجیتال و آفلاین اهمیت بسیار بالایی دارد.

سرعت، سهولت استفاده، کیفیت و هزینه

استفاده از وردپرس آسان است و بعد از دیدن یک ویدیوی آموزشی به سادگی می‌توانید سایت خود را به نمایش بگذارید. ولی کار این جا تمام نمی‌شود…

تمام پلاگین هایی که برای زیبا کردن ظاهر صفحات خود نصب کرده اید و تم‌ای که احتمالا هزینه بالایی برای آن پرداخت کرده اید، نیاز به آپدیت مستمر، نگهداری، تست و بهبود دارند. سرعت لود سایت به دلیل پلاگین هایی که صرفا نصب کرده اید پایین است و هر کاری که می‌کنید تمام چراغ های یوست سئو سبز نمی‌شود.

سایت رتبه خوبی پیدا نمی‌کند و همیشه ارور هایی مبنی بر حجم بالای عکس ها دریافت می کنید. RTL صفحات به هم ریخته می‌شود، ویجت ها به درستی کار نمی‌کند، صفحات سایت روی گوشی موبایل ظاهر افتضاحی دارد و هزاران مشکل دیگر.

نکته این است که وردپرس در ابتدای کار ساده و راحت و نجات دهنده است ولی تمام کمپانی های بزرگ و مطرحی که از وردپرس استفاده می‌کنند یک تیم کامل برای پشتیبانی آن در اختیار دارند.

شاید وردپرس برای یک کاربر عادی، مانند جلیقه نجاتی باشد که او را از دریای برنامه نویسی نرم افزار نجات دهد، ولی تا زمانی که یک برنامه نویس بخش هایی از وردپرس را بهبود ندهد، تمام صفحاتی که برای سایت خود ایجاد کرده اید ظاهری نامرتب و نقشه ای غیر قابل فهم برای موتور های جستجو خواهند داشت.

طراحی سایت مناسب برای کسب و کار

ورد پرس، پلتفرم بسیار مجبوبی است که به دلیل سادگی استفاده بهترین انتخاب برای بسیاری از کسب وکار ها محسوب می‌شود. ولی اگر نیاز به یک سایت قدرتمند، ایمن و کاربردی دارید، بهتر است به گزینه های جایگزین هم فکر کنید.

فرایند طراحی سایت وابسته به نیاز کسب و کار است. همانطور که در مسیر از ایده تا اجرا طراحی اپلیکیشن موبایل گفتیم:

وقتی ایده طراحی اپلیکیشن موبایل یا کلا یک سامانه‌ی تحت وب در ذهن خود دارید. بهتر است ابتدا درباره‌ی قابلیت اجرا و پیاده سازی ایده‌ی خود تحقیق کنید. چه موانعی بر سر راه شما برای اجرایی کردن این ایده وجود دارد؟ این موانع قابل حل شدن است یا خیر؟
اینها سوالاتی است که قبل از هر کاری باید پاسخ آن را پیدا کنید.

تحلیل ایده در راستای نیاز بازار و امکانات در اختیار کسب و کار

تحلیل ایده وبسایت هم به شما و هم به شرکت نرم افزاری برای انتخاب بهترین استراتژی طراحی کمک بسزایی خواهد کرد.

  • نیاز شما چه وبسایتی است؟
  • آیا وبسایت شما تنها محتوا محور است؟
  • رقبای شما در بازار چه عملکردی دارند؟
  • منابع درآمد سرویس آنلاین شما چه خواهد بود؟
  • آیا وب سایت شما یک پلتفرم فروش خواهد بود؟
  • نحوه تعامل کاربر با سایت شما چگونه است؟
  • کاربران شما چه افرادی هستند؟

پیدا کردن پاسخ تمام این سوالات، به شرکت نرم افزاری امکان طراحی بهترین تجربه کاربری را خواهند داد. اهمیت طراحی تجربه کاربری متناسب با کاربران شما، در زمانی که کاربر در وبسایت شما باقی می ماند خود را نشان می‌دهد.

بعد از تکمیل یک فرم RFP، ما می‌توانیم یک پروپوزال  اختصاصی برای سرویس شما را طراحی کنیم. ارائه این فرم به شرکت نرم افزاری، فرایند طراحی سایت و سایر خواسته های نرم افزاری شما را که در فاز توسعه و گسترش مطرح می‌شوند، تسهیل می‌کند.

نقشه ذهنی شما به طراحان سایت و دیزاینر هایی که رابط کاربری و تجربه کاری UI/UX را طراحی می‌کنند، کمک می‌کند تا بهترین وایرفریم را دیزاین کنند.

طراحی سایت با استفاده از وایرفریم
via justinmind.com

طراحی سایت بر اساس نقشه پیش‌فرض، فرایندی بدون نقص و حرفه ای خواهد بود که امکان گسترش سایت را بسیار آسان می‌کند.

تحویل پروپوزال

پس از تحویل RFP و دریافت کامل لیست نیاز های کارفرما، فرایند طوفان ذهنی و ایده پردازی های گروهی در نوژن شروع می‌شود. پرپوزال های نوژن با درنظر گرفتن کامل حالت مد نظر کارفرما و همچنین امکان گسترش سیستم با دو حالت پرمیوم و استاندارد تحویل داده می‌شود.

طراحی سایت و وب اپلیکیشن

در پروپوزال دو آیتم مشاهده می‌شود

  • دیاگرام اپلیکیشن طراحی شده
  • مدلسازی پیش بینی شده سامانه

پروپوزال نوژن

طراحی رابط و تجربه کاربری

شرکت آرمان پردازان نوژن رابط کاربری را با توجه به مدل سازی پروژه، مطالعه نمونه های موجود در بازار به قصد ایجاد تمایز، سلیقه کارفرما و سلیقه بازار هدف طراحی می‌کند.

کسب و کار هایی که دورنمایی شفاف، اهداف مشخص و مشتریانی با نیاز های مشخص دارند با جهت گیری سمت وب سایت و اپلیکیشن هایی که مختص آن‌ها طراحی شده است، می‌توانند از جاگیری بهتر در بازار اطمینان بیشتری داشته باشند.

طراحی رابط و تجربه کاربری از تحلیل ایده شروع می‌شود و بعد از طراحی نقشه اولیه محصول و کسب نظرات کارفرما، مدلسازی نهایی با توجه به هویت بصری کسب وکار انجام خواهد شد.

برنامه نویسی و طراحی سایت

بعد از برنامه ریزی و تعیین دقیق زیرساخت و سرور ساید پروژه، توسعه دهنده های Back-end سرور، API ها و وب سرویس ها را مشخص می‌کنند.

زبان برنامه نویسی مورد استفاده توسعه دهنده های سمت سرور نوژن PYTHON است.

همزمان گروه فرانت طراحی سایت، با توجه به نقشه سایت، ساختار پیاده سازی را برنامه ریزی می کنند و بر اساس نقشه پیش بینی شده، فرایند توسعه سایت را استارت می‌زنند.

زبان های مورد استفاده طراحان Front-end نوژن، React می‌باشد.

نسخه اولیه سایت

مطابق با برنامه فازبندی پیش بینی شده، نسخه اولیه سایت برای پیدا کردن ایرادات و نا هماهنگی با خواسته های تلویحی کارفرما ارائه می‌شود. خروجی ای مرحله یک نسخه قابل اجرا برای کارفرما می‌باشد که تمام جزئیات رابط کاربری و تجربه کاربری را به تصویر می‌کشد.

بازخورد های کارفرما در این مرحله دسته بندی شده و سایت وارد مرحله تکمیلی می‌شود.

سیستم کاری نوژن، چابک است و فرایند ها همگام و مطابق با برنامه زمانبندی پیش می‌روند. به این ترتیب تمام مواردی که خارج از برنامه پیش می‌آیند قابلیت هندل شدن خواهند داشت.

تحویل نهایی وب سایت طبق فاز بندی

تحویل پروژه در شرکت آرمان پردازان نوژن به صورت فاز به فاز انجام می‌شود. مزیتی که این فرآیند دارد رفع باگ مستمر در تمام طول پروژه است. مزیت دیگر این است که در تحویل نهایی پروژه عملا باگی وجود ندارد.بنابراین کارفرما می‌تواند کسب و کار خود را در دنیای تکنولوژی و آنلاین استارت بزنند.

شرکت نرم افزاری نوژن و طراحی اپلیکیشن موبایل

در شرکت نرم افزاری نوژن، یکی از خدمات نرم افزاری ارائه شده، طراحی سایت و وب اپلیکیشن می باشد. در صورت تمایل به دریافت مشاوره تخصصی در خصوص طراحی اپلیکیشن با مشاوران ما در تماس باشید.

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

15 + 12 =