قالب‌ های سایت آماده برای کسب و کار

سایت راحت‌ ترین و در دسترس ترین راه برای آنلاین و به روز بودن یک کسب و کار است.

بیزینس ها در هر مقیاس و موقعیت جغرافیایی، برای گسترش فعالیت و ورود قدرتمند به بازار نیاز به راهکاری برای دسترسی غیر مستقیم به همه‌ی مشتریانشان داشته باشند.

مهم نیست بیزینس شما محلی (local) باشد یا بین المللی (International)، مهم نیست فیلد شما فروش شال و روسری باشد یا ابزار آلات صنعتی، داشتن یک وبسایت خوب به اندازه داشتن کارت تجاری اهمیت و اولویت دارد.

اگر صاحب کسب و کارید و دنبال راحت ترین و ساده ترین وبسایت ممکن با کمترین هزینه هستید یا یک وبسایت بزرگ، جامع و شدیدا خاص میخواهید که از سایت رقبا متمایز باشد، فقط نیاز دارید بین دو راهی سایت بر پایه قالب های آماده یا سایتی که صفر تا صد مختص شما طراحی شده باشد، انتخاب کنید.

قالب های آماده ( Website Templates)

قالب آماده اولین و بهترین انتخاب برای کسی است که دانشی از طراحی وب ندارد و در عین حال نیاز به یک وبسایت سریع دارد.سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، نرم افزار های تحت وب ای هستند که تعدادی قالب و لی اوت از پیش آماده شده در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

هرکسی با پنل مدیریت محتوایی که دارد میتواند به راحتی سایتش را به روز کند.وردپرس، جوملا و دروپال در حال حاضر مطرح ترین سیستم های مدیریت محتوا هستند.

وردپرس و جوملا به دلیل راحتتر بودن و در دسترس تر بودن، بین کاربرهای ایرانی محبوبیت بیشتری دارند که به طبع به معنی حاضر، آماده و قابل دانلود بودن قالب‌های پیش فرض بیشتر برای این دو CMS است.

قالب ها خوبند، به شرط استفاده‌ درست!

استفاده از CMS به معنی استفاده از هزاران پلاگین آماده (Plugin)، مجانی و پولی است که امنیت تا سئو، UI و UX و هزاران ویژگی (Feature) مطلوب رو در یک قدمی کلیک شما، ممکن می‌کند.

قالب‌هایی که طراحی شده‌اند معمولا با توجه به نیاز‌های خاص مشتریان طراحی شدند و برای هر بیزینس بین دسته‌بندی قالب‌ها به راحتی طرح مطلوب رو پیدا می‌شود.

وردپرس، جوملا و دروپال تدابیر امنیتی لازم که سایت رو از خطر هک شدن حفظ کند نسبتا در خود تعبیه کردند.

پلاگین‌ های سئو روی این قالب‌ها نسبتا خوب جواب می‌دهند و با دنبال کردن نکاتشان می‌توان سئوی سایت را بهبود داد.

پلاگین‌ ها و سیستم‌های آنالیزی برای این قالب‌ها طراحی شده که مدیریت سایت، تحلیل رفتار کاربر توی سایت و آنالیز ورودی خروجی به سیستم رو ساده می‌ کند.

در یک کلام، کار با این قالب ها به معنی نوشتن محتوای خوب با رعایت اصول سئو و آپلود کردن آن‌ها است.

شخصی کردنِ چیزی که پیش فرضه برای کسی که دانش وب نداره اصولا کار ساده‌ای نیست!

قالبهای آماده ( قالب‌های اصلی و نه کپی‌هایی که یک بار خریده شدن و بعد در مقیاس بالا فروخته می‌شن!) فراوانی زیادی دارند و دسته‌بندی‌های بیزنسی زیادی از پروفایل عکاسی تا سایت شیر آلات رو شامل می‌شوند ولی در نهایت هر کسب و کار ممکن است بخواهد خاص ترین و متفاوت ترین موجودیت ممکن در وب باشد. این به معنای نیاز به شخصی کردن قالب‌هاست.

فرمت بیشتر قالب‌ها یکی است و در نحوه‌ی تغییر انیمیشن‌ها یا فونت تفاوت دارند و بیشترین حد دسترسی که مدیر سایت در تغییرات دارد، فقط امکان تغییر جزئی در لی‌اوت صفحه را به او می‌دهد.

پلاگین‌هایی که برای ورد پرس و جوملا آماده شده اند در صورتی که از منابع معتبر گرفته نشده باشند امنیت سایت رو به خطر می‌اندازند یا سرعت لود صفحات پایینی دارند که هم برای سئو مشکل ساز است و هم تجربه کاربر رو لذت بخش نمی کند.

قالب های خوب وردپرس پولی هستند!!!

قالب‌های که به قیمت ۵ هزار تومن یا حتی رایگان در سایت های ایرانی فروخته می‌شوند قالب هایی هستند که یک بار دلاری خریده شدند، شکافته شدند، تغییر کردند و ایرانیزه شدند و بعد با سود بیشتری به انبوهی از کاربر ها فروخته می‌شوند. قالب های خوب پولی را از وب سایت های معتبری که جزئیات محصول را دقیق ذکر کرده اند و حتی‌المکان پشتیبانی را دارند بخرید!

استفاده از قالب آماده از سمت مدیر سایت راحت است ولی از سمت کاربر به معنی لود شدن انبوهی از کد‌ها، پلاگین ها و انیمیشن هاییست که کار کاربر رو دشوار میکند و بیشتر تاثیر منفی دارد.

قالب های وردپرس یا جوملایی که به اصطلاح با زبان فارسی تطبیق داده شده اند هم چون به صورت خاص برای زبان فارسی ساخته نشده بودند، مدیر سایت بالاخره جایی از مسیر دچار سردرد عظیمی می‌شود که ناچار به کمک یک برنامه نویس مسلط به HTML یا PHP برای ایجاد تغییرات نیاز دارد.

قالب ها مناسب شما هستند اگر…

اگر سایت شما قرار است فرمت ساده ای داشته باشد، صرفا یک رزومه آنلاین باشد یا فقط یک کارت بیزنس آنلاین با اطلاعات تماس و معرفی بیزنس شما باشد احتمالا قالب های آماده برای شما بهترین انتخاب است.

در این حالت هزینه های شما کنترل شده خواهند بود ولی باز هم نه به این معنی که سراغ قالب‌های رایگان بروید…توجه داشته باشید…امکانات خوب معمولا رایگان نیستند…یا حداقل این قدر ساده قابل دسترسی نیستند.

اگر تازه کسب و کار خود را راه اندازی کردید و منابع مالی‌ محدودی دارید، زمان زیادی برای تولید محتوای گسترده ندارید یا اگر بلاگ شخصی که قصد راه اندازیش را دارید ساده و با نقشه‌ی مشخصی است…قالب های آماده برای شما انتخاب مناسبی هستند.

با این فرض که درصورت رشد زمانی قطعا نیاز به پلتفرم قدرتمند تر و بهتری پیدا می‌کنید و در آن زمان باید راهکار مناسب تری انتخاب کنید.
مشورت، سرچ و زیر و رو کردن تمام قالب های موجود و CMS های در دسترس رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

1 × 1 =