طراحی و توسعه اپلیکیشن و هزینه آن

هزینه طراحی اپلیکیشن و توسعه آن

از چالش‌های طراحی و توسعه اپلیکیشن تلفن همراه که اغلب کارفرماها با آن مواجه می‌شوند، بازه متفاوت قیمت گذاری است. دلیل گستردگی این بازه عوامل مختلفی است که برهزینه طراحی اپلیکیشن و توسعه آن تاثیر می‌گذارد. در مقاله قبلی برخی عوامل تاثیر گذار بر قیمت را بررسی کردیم. در این مقاله سعی داریم اختلاف قیمت از منظر نیروی انسانی و زمان توسعه و کیفیت اپلیکیشن را مورد مطالعه قرار دهیم.

رنج قیمت طراحی از صفر شروع می‌شود و گاها به صد میلیون می‌رسد. بله درست متوجه شدید. صفر تومان یا به عبارتی رایگان. اما مطمئنا با مبلغ صفر تومان اپلیکیشن دیوار یا شیپور ( که کار کند!) به شما تحویل نمی‌دهند.

در مواردی دیده شده که اپلیکیشن توسعه داده شده یک اپ وب ویو بوده که طراح اپلیکیشن در آن با تبلیغات در بستر پوش نوتیفیکیشن از اپ رایگان کسب درآمد می‌کند.

روش‌های مختلفی برای طراحی یک اپلیکیشن وجود دارد. یک شخص می‌تواند در صورت تسلط به دانش برنامه نویسی اپلیکیشن خود اقدام به طراحی اپلیکیشن موبایل کند. (با توجه به زمان بری یادگیری و نیز سختی به دست آوردن مهارت کامل در برنامه نویسی ما به بسط این موضوع نمی‌پردازیم.)

یا اینکه توسعه آن را به یک شخص دیگر (فریلنسر)، یک پلتفرم اپلیکیشن ساز یا حتی یک شرکت تخصصی توسعه نرم افزار بسپارد. بدیهی است که هر کدام از این روش‌ها معایب و مزایای خود را دارد و ما در اینجا به بررسی جداگانه این روش‌ها می‌پردازیم.

توسعه پروژه توسط فریلنسر و هزینه آن

برای بسیاری از کارفرماها هزینه اولویت اول است. به همین دلیل روی بازار فریلنسرها می‌آورند. فریلنسر شخصی است که به صورت آزاد و مستقل پروژه می‌گیرد و آن را انجام می‌دهد.

بسیاری از فریلنسرها دانشجو با مهارت و تجربه کاری کم هستند. علت قیمت پایین آن‌ها نیز همین موارد است. نداشتن مهارت کافی باعث می‌شود که فریلنسر در صورت پیچیده شدن پروژه نتواند آن را به انتها برساند. یا اینکه پروژه‌ای مملو از باگ به شما تحویل دهد. بزرگترین عیب فریلنسرها عدم مسئولیت در برابر مشکلات و رفع نواقص فنی بعد از تحویل پروژه می‌باشد. رنج قیمت توسعه اپلیکیشن توسط فریلنسر بسته به پیچیدگی پروژه از یک میلیون تا ده میلیون تومان است. اما قطعا شما نباید توقع داشته باشید با ده میلیون تومان اپلیکیشنی مشابه اسنپ به شما تحویل دهند.

البته در این بین افراد کاربلد و با مهارتی هم هستند که به هردلیلی دورکاری و مستقل کارکردن را ترجیح می‌دهند. قیمت این افراد حتی در بازار فریلنسری هم قیمت بالایی است و در بعضی موارد ممکن این تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز برسد. در این خصوص باید در نظر داشت که پروژه طراحی کامل یک اپلیکیشن معمولا به دو یا سه فرد درگیر در تیم نیاز دارد. فردی برای توسعه اندروید، فردی برای بک اند و فردی برای توسعه iOS. زمانی که پروژه ای در ابعاد بزرگ به صورت فریلنس انجام می‌شود، شاید هزینه های سرباری مانند بیمه و مالیات شرکتی از آن حذف شود، ولی برای توسعه حرفه ای آن مبلغ بالایی بدون داشتن قرارداد های رسمی و تعهدات حقوقی باید پرداخت شود.

شاید بپرسید چرا بعضی کارفرماها با داشتن آگاهی از ضعف کار با فریلنسرها توسعه اپلیکیشن خود را به آن‌ها می‌سپارند که باید گفت قیمت پایین پیشنهاد شده توسط فریلنسر و رویای درآمد هنگفت از اپلیکیشن برای بسیاری از افراد وسوسه برانگیز است.

شرکت نرم افزاری یا فریلنسر، انتخاب شما کدام است؟

هزینه طراحی اپلیکیشن توسط فریلنسر

via ali yahya on unsplash

توسعه اپلیکیشن توسط قالب‌های آماده

استفاده از قالب‌های آماده این امکان را به شما می‌دهد که در زمان توسعه خود صرفه جویی کنید. فیچرهای مد نظر خود یا مشتریان خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا کنید. هزینه‌ی چندانی را برای توسعه اپلیکیشن مورد نظر خود صرف نکنید.

ایجاد یک رابط کاربری UI جذاب و کارآمد برای اپلیکیشن‌ها تقریبا همیشه یک کار وقت گیر است ( و یکی از مهم ترین گام ها در توسعه اپلیکیشن موبایل هم هست). راه‌حل آسان‌تری که وجود دارد که آن استفاده از قالب‌های آماده برای پیشبرد توسعه اپلیکیشن است. هزینه استفاده از این قالب‌ها تا 20 میلیون تومان بسته به نوع پروژه و فیچر های آن می باشد.

استفاده از قالب آماده در واقع نوعی میانبر است که کارفرماها یا توسعه دهندگان از آن استفاده می‌کنند. توسعه و ایجاد زیر ساخت یک فیچر به نیاز افرادی که از یک قالب استفاده می‌کنند، بستگی دارد. در واقع گسترش پذیری اپلیکیشن با نیاز شما ارتباطی ندارد، بلکه به جامعه‌ای که قالب مشابه شما را خریده‌اند بستگی دارد. بزرگترین باگ قالب‌های آماده محدودیت توسعه و اختصاصی نبودن طرح است. این مشکل در دورنمای پروژه، در صورت گسترش بازار، تغییر نیاز کاربران و یا حتی تمایل کسب و کار به گسترش بخشی از خدمات مشهود می‌شود. که هزینه جبران آن از هزینه اولیه طراحی یک سامانه کامل و اختصاصی معمولا بیشتر است.

رفع نواقص فنی و باگ‌های پیدا شده در طول لانچ کردن پروژه منوط به تعهدات شرکت مجری می‌باشد و معمولا شرکت‌های نرم افزاری طبق قرارداد تا مدت معلومی به رفع عیب از اپلیکیشن می‌پردازند.  البته باید در نظر داشت که پشتیبانی از یک سامانه نباید تنها محدود به عیب یابی و رفع باگ شود. یک سامانه آنلاین در طول حیات خود، بالا و پایین های زیادی را تجربه خواهد کرد، از عیب های ناگهانی، از دست رفتن سرور و داده های دیتابیس تا قطعی اینترنت و نیاز به تغییرات زیرساختی! تمامی این مسائل در نبود یک تیم فنی مسلط در پشتیبانی پررنگ تر می‌شود.

توسعه اپلیکیشن توسط اپ استودیو نوژن

اپ استودیو نوژن، محصولی از شرکت نرم افزاری نوژن  است که به دلیل نیاز های بازار و پاسخگویی مسئولانه به این نیاز توسعه داده شده و به زودی برای دسترسی عمومی لانچ می‌شود.

نیاز روز افزون کسب و کارها در شرایط فعلی پاندمی ویروس کرونا و همچنین مهم بودن فاکتور زمان و هزینه توسعه اپلیکیشن موبایل برای مهاجرت کسب و کارهای سنتی به فضای آنلاین، یک صورت مسئله مهم بود. برای پاسخ به این مسئله تیم طراحی و فنی نوژن محصولی به نام اپ استودیو نوژن را توسعه داد.

با توجه به مطرح شدن پلتفرم های طراحی و توسعه اپلیکیشن بدون کد نویسی، کمبود مشاهده شده در بازار را هدف قرار دادیم. این کمبود سامانه ای برای طراحی اپلیکیشن هایی قدرتمند، بر پایه زیرساختی قوی و نسبتا اختصاصی بود که به کارفرمایان خدماتی گسترش پذیر و توانا در پاسخ گویی به نیاز های کاربرانشان ارائه می‌دهد. همچنین با توجه به ترند تقلید شده و یکسان در بازار، این اپلیکیشن با ارائه UI متمایز و طراحی اختصاصی تر، به کارفرما این اطمینان را می‌دهد که اپلیکیشن نهایی او با رقبای مشابه مواجه نخواهد شد.

اپ استودیوی نوژن بستری را فراهم کرده است که شما بتوانید به راحتی و بدون نیاز به داشتن دانش کد نویسی اپلیکیشن خود را با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن اپلیکیشن مورد نظر خود را راه اندازی و از آن کسب درآمد کنید. در اپ استودیو نوژن شما می‌توانید طراحی، محتوا، تنظیمات و ویژگی‌ها و فیچرهای مدنظر خود را مدیریت کنید و اپلیکیشن را بر اساس سلیقه و نیازهای خود بسازید. ساخت اپلیکیشن در اپ استودیوی نوژن بسته به فیچرهای پروژه تا 60 میلیون تومان هزینه دارد که نسبت به توسعه اختصاصی یک اپلیکیشن مبلغ و زمان کمتری از کارفرما می‌گیرد.

بر خلاف قالب‌های آماده زیر ساخت بیشتر ماژول‌های مرسوم استفاده شده در اپلیکیشن‌ها، در اپ استودیو نوژن اماده شده است. شما می‌توانید به اپلیکیشن خود به عنوان یک اپلیکیشن نیمه اختصاصی نگاه کنید و توقع خود را بالا ببرید.

رفع اشکالات فنی ، قرار دادن اپلیکیشن در استورها و انتخاب افزونه های مورد نیاز از جمله مزیت‌های استفاده از این بستر است که برای استفاده کاربران مهیا شده است. شرکت آرمان پردازان نوژن همواره تا پایان تحویل پروژه و رفع تمامی باگ‌های موجود در اپلیکیشن طبق قرارداد و تعهدات شرکت اجرا می‌شود.

در این بستر نیازی نیست که کارفرما آنچه در ذهن خود دارد بازگو کند، بلکه می‌تواند آن را اجرایی کند.

توسعه اپلیکیشن به صورت اختصاصی

زمانی که به فکر داشتن یک اپلیکیشن اختصاصی یا سایت حرفه‌ای افتاده‌اید، قطعا به جریان درآمدی و آینده بیزینس خود نیز فکر کرده‌اید.

پیش بینی سود و زیان‌، تحلیل نقاط قوت و ضعف SWOT و مشخص کردن بازار هدف اولین قدم برای استارت زدن یک اپلیکیشن اختصاصی است. از مزیت‌های داشتن اپلیکیشن اختصاصی ارتباط دائمی و مستمر با مشتریان و تعامل همیشگی است. داشتن یک سایت پایان کار نیست، با توجه به گسترش روز افزون گوشی‌های هوشمند نیاز بیزینس‌ها به یک اپلیکیشن اختصاصی بیشتر حس می‌شود. هزینه طراحی و توسعه یک اپلیکیشن اختصاصی، بالاتر از موارد فوق است. اما خب کیفیت پروژه نیز بالاتر است.

کیفیت ارزان نیست. در بازار پر تلاطم توسعه اپلیکیشن با انتخاب بهترین راه برای توسعه اپلیکیشن سرمایه خود را به درستی استفاده کنید. مبادا که به بهانه کمتر هزینه کردن تمامی سرمایه خود را از دست دهید. شرکت آرمان پردازان نوژن همواره در این راه همراه شما خواهد بود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × چهار =