معرفی 8 اپلیکیشن برتر واقعیت افزوده AR

واقعیت افزوده AR، یک فیچر ساده یا برگ برنده بیزینس؟

تصور کنید برای خرید یک لباس از فروشگاه آنلاین مردد باشید که آیا این لباس برای شما مناسب است یا خیر. یا حتی در انتخاب رنگ لباس دچار تردید شده باشید. واقعیت افزوده AR این امکان را به شما می‌دهد که لباس انتخاب شده را در سایزها و رنگ‌های مختلف امتحان کنید. سپس هر یک که برای شما مناسب‌تر است را خریداری کنید.

به بیان ساده، واقعیت افزوده AR یک نسخه از دنیای واقعی است که در آن با استفاده از عناصر دیداری، شنیداری و یا سایر محرک‌های حسی که از طریق فناوری قابل ارائه باشد، محیط واقعی اطراف ما را با عناصر مجازی ترکیب می‌کند. واقعیت افزوده همان چیزی است که به نظر می‌رسد: واقعیت، تقویت شده با اجزای دیجیتالی تعاملی.

واقعیت افزوده (AR) فناوری‌ای است که به افراد اجازه می‌دهد محتوای دیجیتالی (تصاویر، صداها، متن) را در محیطی واقعی قرار دهند.

برای اینکه بدانیم واقعیت افزوده AR چیست، باید بدانیم چه ویژگی‌هایی ندارد.

واقعیت افزوده AR یک تجربه کاملاً همه جانبه مانند واقعیت مجازی (VR) نیست. در حالی که واقعیت مجازی کاربران را ملزم به استفاده از هدست مخصوص می‌کند و آن‌ها را به دنیای کاملاً دیجیتالی می‌کشاند، واقعیت افزوده AR به آنها اجازه می‌دهد تا همچنان با دنیای فیزیکی اطراف خود تعامل داشته باشند.

تفاوت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی چیست؟

واقعیت افزوده AR

چگونه می‌توان از واقعیت افزوده برای بهبود تجربه مشتری استفاده کرد؟

واقعیت افزوده AR شیوه تعامل مشاغل با مشتریان خود را دگرگون می‌کند. تکنیک‌های جدید بهبود تجربه مشتری با استفاده از واقعیت افزوده، تعامل مصرف کنندگان با بیزینس آنلاین را افزایش داده و تمایل آن‌ها را برای خرید یا استفاده از خدمات را بیشتر کرده است.

اگر می‌خواهید تجربه مشتری در بیزینس شما روند مثبتی داشته باشد، اینجا را بخوانید.

واقعیت افزوده AR با توانایی همپوشانی و به اشتراک گذاشتن اشیا، فضاها و تصاویر فیزیکی بر اساس دید کاربر از دنیای واقعی  تجربه مشتری را متحول می‌کند. این فناوری دید 2 بعدی کاربران از محصولات در پلتفرم‌های فروش آنلاین را به یک فضای 3 بعدی و 360 درجه تغییر داده است که همین امر سبب تغییر نگرش کاربران به خرید آنلاین شده است.

واقعیت افزوده AR به عنوان ابزاری نوآورانه که از طریق تلفن همراه یا گجت‌های پوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد به برندها فرصتی تقریبا نامحدود برای تعامل سه بعدی با مصرف کنندگان خود می‌دهد. تجربه مشتری با واقعیت افزوده یک تجربه دیجیتالی جدید است که فرآیند خرید مشتری را به یک تجربه تعاملی بصری تبدیل می‌کند.

اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده AR رابطه‌ی بین مصرف کننده و برند را غنی می‌کند و به عنوان یک مکانیزم جدید قدرتمند برای کسب وکارها به عنوان یک ارزش افزوده عمل می‌کند.

 واقعیت افزوده در آستانه تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره است.

اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده

ممکن است اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده (AR) آینده نگرانه به نظر برسند، اما کاربران بیش از آنچه فکر می‌کنید به این تکنولوژی علاقه نشان داده‌اند. حدود 60 درصد آن‌ها فروشگاه‌هایی را که از واقعیت افزوده AR استفاده کرده‌اند،  را به فروشگاه‌هایی که از این تکنولوژی استفاده نکرده‌اند، ترجیح می‌دهند. همچنین آن‌ها حاضرند 40 درصد هزینه بیشتر برای کالای شما پس از استفاده از AR  پرداخت کنند. اما تقریبا حدود 70 درصد از کسب و کارها از این تکنولوژی استفاده نمی‌کنند.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا وقت آن نرسیده که فناوری واقعیت افزوده را به کسب و کار خود به عنوان یک مزیت رقابتی اضافه کنید؟

با توجه به فوایدی که درباره این فناوری گفته شد شاید از خود بپرسید که چرا تمامی بیزینس‌ها از AR استفاده نمی‌کنند؟
فناوری واقعیت افزوده یک فناوری جدید است به همین دلیل پرداخت هزینه اجرای آن برای بیزینس‌های نوپا قابل انجام نیست. معمولا کسب و کارهایی از این فناوری استفاده می‌کنند که به یک بلوغ در بیزینس خود رسیده باشند. یعنی نیازهای اولیه کاربران برای استفاده از خدمات آنلاین را در بیزینس خود را برطرف کرده باشند و سپس با توسعه بیزینس خود و اضافه کردن فناوری‌های جدید به پلتفرم خود مقدمات بهترین بودن در بین رقبا را آماده کنند.

معرفی 8 اپلیکیشن برتر واقعیت افزوده AR

در اینجا سعی کردیم بهترین اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده AR در حوزه‌های مختلف را معرفی کنیم تا با کاربرد این فناوری در صنایع مختلف آشنا شوید.

SketchAR

SketchAR یک اپلیکیشن موبایل است که با مجموعه‌ای از ابزارها برای افزایش مهارت‌های هنری، نقاشی کشیدن و فروش مستقیم آن از طریق اپلیکیشن روانه بازار شده است.

این اپلیکیشن با استفاده از واقعیت افزوده به کاربران خود این امکان را می‌دهد که تمرین نقاشی کنند. روند کار واقعیت افزوده در این برنامه به این صورت است که هر طرح دلخواه را با کمک دوربین موبایل هوشمند بر روی هر سطح صاف (عمدتا کاغذی) نشان می‌دهد. تنها چیزی که لازم است این است که کاربر یک مداد برداشته و خطوط مجازی را گام به گام دنبال کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از این فناوری فیلتر منحصر به فرد خود را طراحی کنید و مستقیما آن را در Snapchat  به اشتراک بگذارید.

Mondly

آیا دوست دارید یک زبان جدید یاد بگیرید، اما وقت ندارید؟ Mondly یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان جدید است و از آنجا که در تلفن همراه شما است، می توانید در همه حال مشغول یادگیری باشید.

Mondly در به کارگیری فناوری‌های جدید عملکرد قابل قبولی داشته است. این اپلیکیشن با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی AR به تخیل شما پر و بال می‌دهد. در زمان آموزش غیرمنتظره‌ترین چیزها، حیوانات و اشیا را به کنار شما می‌آورد تا یادگیری ملموس‌تری داشته باشید. همچنین با استفاده از چت بات‌ها یک تعامل واقعی را برای شما ایجاد می‌کند.

Mondly  توانسته با استفاده از به روزترین فناوری‌ها یک شریک مکالمه عالی در موضوعات مختلف برای شما باشد و هر مکالمه با آن گامی رو به جلو برای دستیابی به تلفظ بی‌نقص و روان است.

Ikea Place

IKEA Place یکی دیگر از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده AR برای iPhone و Android است که روی دکوراسیون خانه نیز متمرکز شده است. فروشنده مبلمان به خریداران این فرصت را می‌دهد تا محصولات مورد نظر را در خانه‌های خود قرار دهند.

دیگر وقت آن رسیده تردید برای خرید مبلمان را کنار بگذارید. چرا که این اپلیکیشن با در نظر گرفتن کل نقشه خانه شما بررسی می‌کند تا ببینید کدام مبل به دکوراسیون شما بیشتر می‌آید یا اینکه مبل مورد نظر شما از نظر ابعاد برای لوکیشن شما مناسب است یا خیر؟ عملکرد فیچر کشیدن و رها کردن و گزینه‌ای برای مشاهده رنگ‌های مختلف لذت استفاده از اپلیکیشن IKEA را چندین برابر کرده است.

Youcam Makeup

اپلیکیشن بعدی Youcam Makeup است. صنعت لوازم آرایش یکی از بزرگترین و ثروتمندترین صنایع در جهان است. شاید خریداران بتوانند در فروشگاه‌های لوازم آرایش تعدادی از رنگ‌ها را روی پوست خود امتحان کنند، اما در حال حاضر با وجود کرونا این اجازه به مشتریان داده نمی‌شود. اماMakeup   YouCam این کار را می‌کند، به خریداران اجازه می‌دهد بسیاری از مارک‌های اصلی با فناوری AR را آزمایش کنند.

Youcam Makeup یک دوربین سلفی با کمک AR است که به عنوان دستیار آرایش و مد عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد طیف وسیعی از محصولات زیبایی مانند رژ لب، رژگونه و آرایش چشم را از برندهایی مانند L’Oreal، Maybelline و …  که پیش تولید شده است، مشاهده کنید.

علاوه بر پیش نمایش لوازم آرایش و لوازم جانبی و فیلترهایی برای سلفی گرفتن، این اپلیکیشن مانند یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند. چرا که به شما این امکان را می‌دهد که پس از آرایش با لوازم آرایش مورد علاقه‌‌تان، عکس خود را به اشتراک بگذارید، کاربران دیگر را دنبال کنید و محصولات آرایشی را بررسی و در صورت علاقمندی آن را بخرید.

واقعیت افزوده AR

ScopeAR

تصور کنید همه افراد در سازمان شما بتوانند در هر لحظه به راهنمایی‌های تخصصی مورد نیاز خود برای انجام هر کاری به آسانی دسترسی پیدا کنند. اپلیکیشن Worklink by ScopeAR  به پرسنل تعمیر و نگهداری یا کارگر/شخص دیگری این امکان را می‌دهد بدون نیاز به مراجعه به کارخانه، با تکنسین و متخصصین در ارتباط باشید و از آن‌ها در حل مشکل فنی کمک بخواهند.

با استفاده از این اپلیکیشن، کارشناس می‌تواند به حل این مشکل بپردازد، از طریق دستگاه‌های متصل شده به صورت زنده کار کند و توصیه‌های لازم را به کارگران درباره آنچه که باید انجام دهند، بکند. همچنین این اپلیکیشن امکان تماس تصویری را نیز برقرار کرده است. پلتفرم WorkLink به شرکت‌ها امکان می‌دهد دستورالعمل‌ها و محتوای AR سفارشی ایجاد کنند.

Amikasa

Amikasa یکی از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده AR است که فقط نسخه وب و iOS موجود است. طراحی اتاق به حالت سه بعدی به شما امکان می‌دهد در ابتدا پلان اتاق خود را بکشید. سپس اتاق‌های خود را با استفاده از مبلمان، کفپوش و رنگ دیوارهای برندهای واقعی بسازید، تغییر دهید و دکوراسیون مجدد طراحی کنید. این اپلیکیشن به جای جای تمرکز بر یک فروشگاه یا برند، محصولات را از سراسر وب جمع می‌کند. بنابراین خریداران می‌توانند بدون مراجعه به هر فروشگاه یا وب سایت وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون یک اتاق را خریداری کنند.

Inkhunter

تتوها به شما این امکان را می‌دهند که سبک خود را نشان دهید یا چیزی که برای شما مهم است را مستقیماً در پوست خود جاودانه کنید. برنامه ریزی برای تتو بسیار مهم است زیرا نتیجه دائمی خواهد بود و به راحتی نمی‌توان آن را پاک کرد. Inkhunter یکی از بهترین اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده برای پیش نمایش ظاهر یک طرح تتو روی پوست شما است.

یک طرح روی خود بکشید، با دوربین گوشی خود آن را ببینید و سپس Inkhunter یک پیش نمایش پویا از طرح تتو را با قابلیت چرخش و سفارشی کردن طرح به شما نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند مجموعه‌ای از طرح‌های از پیش تعیین شده را امتحان کرده یا طرح خود را بارگذاری کنند. با توجه به ترند بودن تتو در سال‌های اخیر می‌توان با استفاده از این اپلیکیشن  مطمئن شد که طرح به شما می‌آید یا خیر. یا اینکه هیچوقت از داشتن چنین طرحی در بدن خود پیشمان نخواهید شد.

Medical Realities

اپلیکیشن Medical Realities از AR و VR برای آموزش مباحث پزشکی با گیمیفیکیشن مناسب برای افزایش بازده یادگیری استفاده می‌کند. این پلتفرم در زمان شروع پاندمی کمک شایانی به کاربران برای تشخیص و مراقبت از بیماران کرده است.

کارآموزان می‌توانند درس‌های پزشکی، شبیه سازی کامل روش‌های پزشکی، دستورالعمل‌ها و فیلم‌ها را با استفاده از Oculus و سایر دستگاه‌های VR مشاهده کنند.

از این اپلیکیشن در بیمارستان‌ها در سناریوهای واقعی و در کالج‌های پزشکی برای ارزیابی و ارائه آموزش در دوره‌های مختلف پزشکی استفاده می‌شود.

چرا AR در حال حاضر چنین تقاضا دارد؟

نمی‌توان به آمارها بی تفاوت بود. مصرف کنندگان عاشق داشتن واقعیت افزوده به عنوان ویژگی تجربه خرید آنلاین هستند. همانطور که در بالا اشاره کردیم بیش از نیمی از کاربران برای خرید راحت‌تر و مطمئن‌تر از برندهایی که واقعیت افزوده را در پلتفرم آنلاین خود به کار برده‌اند، استفاده می‌کنند.

همه گیری کووید 19 مصرف کنندگان را مجبور کرد که برای رفع نیازهای خود به پلتفرم‌های آنلاین مراجعه کنند. این افزایش شمار کاربران آنلاین به پیشرفت و محبوبیت فناوری AR دامن زد و برای کسب و کارها به عنوان یک برگ برنده مطرح شد. البته به این نکته توجه داشته باشید که رشد اخیر واقعیت افزوده AR فقط مربوط به همه گیری کرونا نیست. این امر با استفاده گسترده از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های دارای قابلیت AR برای انجام خریدهای اینترنتی نیز مربوط می‌شود. همانطور که مصرف کنندگان بیشتری از تلفن همراه برای جستجوی اطلاعات و قیمت محصولات استفاده می‌کنند، توسعه فناوری واقعیت افزوده AR یک روند طبیعی است که مصرف کنندگان به سرعت آن را پذیرفته‌اند.

ویژگی‌های سرگرم کننده‌ای که این فناوری به کاربران داده است، رضایت آنان را جلب کرده است. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید از بازار رقابت باز نمانید بهتر است که هر چه زودتر تجربه مشتریان خود را با استفاده از این فناوری بهبود دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

8 + 3 =