هزینه توسعه صرافی ارز دیجیتال چقدر است؟

چه مواردی بر هزینه توسعه صرافی ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارد؟

هزینه توسعه صرافی ارز دیجیتال چقدر است؟ این سوالی است که این روزها زیاد از کارشناسان مجموعه ما پرسیده می‌شود. آیا به دنبال قیمت ایده آل برای ساختن یک پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال درجه یک هستید؟ ما اینجاییم تا به شما برای یافتن پاسخ این سوال کمک کنیم. در حال حاضر، ارزهای دیجیتال و مبادلات رمزنگاری در اوج محبوبیت خود به سر می‌برند و طرافداران زیادی چه در داخل کشور و چه در جهان پیدا کرده‌اند. بنابراین، ترافیک کاربران زیادی در صرافی‌های معتبر وجود دارد و متقابلا تقاضا برای توسعه صرافی ارز دیجیتال نیز در حال افزایش است.

استفاده از ارز دیجیتال روز به روز در حال بیشتر شدن است. به طوری که بسیاری از بیزینس‌های آنلاین خرید و فروش، بستر پرداخت با ارز دیجیتال را در پلتفرم خود تعبیه کرده‌اند. این امر باعث شد تا بسیاری از استارتاپ‌ها، کارآفرینان و سایر کسب و کارها، به دنبال آن باشند که پلتفرم مبادلات ارز دیجیتال خود را راه اندازی کنند.

در این مقاله، قصد داریم درباره مواردی را که هزینه توسعه صرافی ارز دیجیتال را تعیین می‌کنند، صحبت کنیم.

عواملی که هزینه توسعه صرافی آنلاین را تعیین می‌کنند:

همانطور که می‌دانیم و از تب و تاب بازار ارزهای دیجیتال مشخص است، توسعه صرافی ارز دیجیتال در حال حاضر بهترین تجارت آنلاینی است که می‌توان برای کسب سود بیشتر راه اندازی کرد. ساختن یک پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال کاری جسورانه، پر هزینه و سخت است و در صورتی به درآمد بالا می‌رسد و نتیجه دلخواه را به دست می‌آورد که فیچرهای پلتفرمش مخاطبانش را راضی کند.

رابطه مستقیم زمان تحویل پلتفرم با هزینه

آگاهی از مدت زمان تحویل پروژه بسیار مهم است و معمولا بهتر است که این موضوع در پروپوزال دریافتی از شرکت نرم افزاری که مسئول توسعه پلتفرم شماست، قید شود. هر چه زمان توسعه و تحویل کوتاه‌تر باشد، با توجه به بزرگی و سنگین بودن پروژه توسعه پلتفرم آنلاین ارز دیجیتال، هزینه آن بیشتر می‌شود.

نکته ضروری بعدی این است که شما باید حداکثر بودجه و حمایت مالی برای راه اندازی یک صرافی ارز دیجیتال داشته باشید. همچنین، بودجه شما باید برنامه‌هایی که برای آینده کسب و کارتان در نظر دارید را شامل شود. به عنوان مثال،  ممکن است پلتفرم شما با خطایی مواجه شود، یا اینکه بخواهید فیچر جدیدی به پلتفرم خود اضافه کنید. همچنین باید بودجه لازم برای پشتبانی پلتفرم نیز جز هزینه‌های الزامی در نظر گرفت. به جز این موارد یکسری هزینه‌های جاری وجود دارد که بخشی از آن‌ها را نام می‌بریم:

  • انجام فرآیند قانونی و گرفتن مجوزها
  • ارائه دستمزد به کارکنان

بنابراین مطمئن شوید که برای راه اندازی پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال، بودجه مالی کافی دارید.

نوع صرافی

انتخاب نوع صرافی ارز رمزنگاری شده ، هزینه توسعه صرافی ارز دیجیتال را نیز شکل خواهد داد. چرا که هر نوع پلتفرم مبادلات رمزنگاری هزینه توسعه متفاوتی دارد. در حال حاضر، انواع مختلفی از صرافی‌های رمزنگاری در بازار وجود دارد. مانند:

  • صرافی ارز دیجیتال متمرکز
  • صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز

بنابراین، قبل از اینکه وارد توسعه صرافی ارز دیجیتال شوید، نوع صرافی خود را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری از نوع صرافی‌ ارز دیجیتال بدانید، اینجا برای شما به تفصیل توضیح داده‌ایم.

هزینه طراحی صرافی آنلاین

مجوز برای اجرای یک صرافی رمزنگاری

در حال حاضر، بیشتر کشورها در سراسر جهان برای اعطای مجوز برای راه‌اندازی یک پلتفرم صرافی ارز دیجیتال، هزینه‌های بالایی دریافت می‌کنند. اما استثنائاتی مانند قزاقستان وجود دارد که مجوز پلتفرم مبادلات رمزنگاری را با هزینه کم صادر می‌کند.

فرایند پرداخت

همواره این نکته را در گوشه ذهن خود داشته باشید که شما باید با دیگر صرافی‌های برجسته ارز دیجیتال رقابت کنید و در رقابت پیروز باشید. برای این منظور باید با یک سرویس پردازش پرداخت کارآمد کار کنید. سیستم پردازش پرداخت باید با PCI DSS مطابقت داشته باشد تا از تبادل شما در برابر تهدیدات سایبری محافظت کند. مطمئناً زمان پردازش و انطباق آنی، بر هزینه توسعه صرافی ارز دیجیتال تأثیر خواهد گذاشت. اما این ویژگی نقشی اساسی در موفقیت پلتفرم مبادلات ارز دیجیتال شما خواهد داشت.

شبکه سازی و ارتباط با سایر صرافی‌ها برای بهبود نقدینگی

اگر کاربران شما نقدینگی کافی در صرافی آنلاین شما پیدا نکنند، بدون شک از آن زده می‌شوند و دیگر تمایلی به استفاده از پلتفرم شما نخواهند داشت. برای غلبه بر این مشکل، باید صرافی خود را با هر پلتفرم صرافی محبوب دیگری مرتبط کنید. شراکت با صرافی‌های بزرگ‌تر ارزهای دیجیتال منجر به افزایش نقدینگی می شود. این فیچر در صرافی‌های غیرمتمرکز که اخیرا پرطرفدار شده‌اند، اجرا می‌شود و طبیعتا باعث بالا رفتن هزینه توسعه صرافی ارز دیجیتال شما می‌شوند.

پیاده سازی مکانیزمی با امنیت بالا

برای کاهش هزینه توسعه، بعضی از کارآفرینان در جنبه‌های امنیتی اشتباه می‌کنند. هنگامی که در حال ساخت یک پلتفرم مبادلات رمزنگاری هستید، نمی توانید از مکانیسم‌های امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله ای، پایگاه داده رمزگذاری شده و موارد دیگر غافل شوید. بر اساس گزارش‌های اخیر، صرافی‌های ارز دیجیتال هدف اصلی حملات سایبری بوده‌اند. بنابراین، فعال کردن ویژگی‌های امنیتی، هزینه توسعه صرافی ارزهای دیجیتال را نیز شکل می‌دهد. در ادامه ویژگی‌های امنیتی قدرتمندی را که باید در پلتفرم مبادلات رمزنگاری خود فعال کنید، فهرست می‌کنیم:

  • احراز هویت بیومتریک
  • رمزگذاری داده‌ها
  • احراز هویت دو مرحله‌ای
  • حفاظت از جعل درخواست متقابل (CSRF).
  • حفاظت از جعل درخواست سمت سرور (SSRF).

این‌ها ویژگی‌های امنیتی ضروری هستند که باید در صرافی ارز دیجیتال خود بگنجانید. این ویژگی‎ها از صرافی آنلاین شما در برابر هک و سایر فعالیت‌های کلاهبرداری محافظت می‌کند.

فیچرهای برجسته‌ی دیگری که هزینه توسعه تبادل ارزهای دیجیتال را شکل می‌دهد:
دفتر سفارش اکسچنج‌ها

به لیستی گفته می‌شود که در آن سفارش خرید و فروش مشتریان ثبت می‌شود. پشتیبانی از کاربران برای ردیابی سفارش‌هایشان و بررسی آسان تمام سفارشات انجام شده، تراکنش‌ها و تاریخچه سفارشات باید به آسانی قابل انجام باشد. تمامی سفارشات خرید و فروش در پلتفرم صرافی ارز دیجیتال باید ثبت شود.

 

احراز هویت KYC

این احراز هویت برای جلوگیری از اقدامات مجرمانه مانند پولشویی اجرا می‌شود. این روش همچنین به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا درک بهتری از مشتریان خود داشته باشند و مدیریت ریسک بهتری داشته باشند. تأیید اصالت کاربر با کارت شناسایی دولتی آن‌ها انجام می‌شود. علاوه بر اطلاعات هویتی، باید اطلاعات مکانی و شغلی فرد نیز بررسی شود.

هزینه ساخت صرافی آنلاین

ادغام درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال

درگاه پرداخت Crypto یک شبکه پرداخت دیجیتال است که در آن بیزینس‌های آنلاین می‌توانند پرداخت با ارزهای دیجیتال را بپذیرند. این یک نوع نرم افزار است که ارتباط پرداخت بین فروشنده و خریدار را برای تراکنش ارزهای دیجیتال برای خدمات یا سایر محصولات تسهیل می کند. مانند یک درگاه پرداخت سنتی، درگاه های پرداخت کریپتو به کاربران آرامش می‌دهد تا بدون هیچ دردسری با ارزهای دیجیتال مختلف پرداخت کنند. بدیهی است که هر چه امکانات بیشتری در پلتفرم ایجاد شود، هزینه توسعه صرافی ارز دیحیتال افزوده شود.

اپلیکیشن موبایل برای IOS و اندروید

اگر پلتفرم توسعه داده شده بجز وب سایت شامل اپلیکیشن هم شود، مسلما بر هزینه توسعه تاثیر می‌گذارد.

فیچر مبادله جفت ارز در پلتفرم

در پلتفرم ارز دیجیتال، وجود قابلیت مبادله جفت ارز به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را با ارز فیات یا ارز سنتی یا هر دارایی دیجیتال دیگری منتقل کنند.

Liquidity API

نقدینگی ضروری ترین عاملی است که باید در هنگام ایجاد یک پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال در نظر گرفت. پلتفرم صرافی آنلاین با قابلیت  Liquidity API  خیال کاربران را در رابطه با حجم نقدینگی در صرافی راحت می‌کند و آن‌ها را مجاب می‌کند تا از صرافی شما استفاده کنند.

معامله مارجین

سرمایه‌گذاران نترسی که احساس می‌کنند نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز نیست، می‌توانند از امکانات معاملات مارجین که امروزه بسیاری از صرافی‌ها آن را ارائه می‌دهند، استفاده کنند. وجود این فیچر می‌تواند برای کاربران وسوسه کننده باشد.

توسعه و ادغام کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های رمزنگاری نقش مهمی در توسعه صرافی ارز دیجیتال دارند. این به کاربران شما کمک می کند تا رمزنگاری ها و سایر دارایی‌های دیجیتال را به صورت ایمن ذخیره، دریافت و انتقال دهند. احراز هویت دو مرحله‌ای، خزانه‌های چند امضایی و موارد دیگر بر امنیت کیف پول‌ها تاثیر می‌گذارد. توسعه کیف پول رمزنگاری شامل انواع کیف پول ذخیره سازی داغ، سرد و گرم است. هر نوع ذخیره سازی کیف پول عملکردهای متفاوتی دارد.

کیف پول رمز نگاری چیست؟

ماژول یکپارچه IEO

Initial Exchange Offering  مدل ترند تامین مالی جمعی در صنعت کریپتو است. این پلتفرم فروش توکن است که در آن تمام توکن های تازه منتشر شده برای جمع آوری سرمایه فروخته می شود. اگر صاحب صرافی هستید، می‌توانید پروژه‌های IEO را برای فهرست شدن در پلتفرم صرافی خود انتخاب کنید.

ادغام شخص ثالث

فیچر ادغام شخص ثالث در پلتفرم به اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا به ویژگی‌های سیستم عامل یا سایر سرویس‌های خارجی دسترسی پیدا کند. بنابراین می توانید یک API برای بهبود عملیات عملکردی صرافی رمزنگاری خود پیاده سازی کنید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که:

  • کیف پول چند امضایی را مدیریت کنید
  • تسهیل تراکنش ارزهای دیجیتال
  • بازیابی اطلاعات بازار
ادغام پنل مدیریت سفارشی

پنل مدیریت بخش بسیار مسئولیت پذیری از پلتفرم تبادل ارز دیجیتال است. در اینجا مدیر باید بتواند کارمزدهای معاملاتی را نظارت کند. همچنین، مدیر باید بتواند به اطلاعات کاربر مانند ایمیل، مخاطبین و سایر پارامترها دسترسی داشته باشد. این پنل مدیریت به شما کمک می‌کند تا پلتفرم مبادلات رمزنگاری را از ابتدا به انتها کنترل کنید. به‌عنوان مالک صرافی، می‌توانید تمام ویژگی‌های امنیتی، تنظیمات و سایر عملکردها را سفارشی کنید. ادمین میزان معامله گران در بورس را مدیریت و ثبت می کند. بنابراین، تراکنش ایمن و مطمئن را برای تجارت صرافی رمزارز شما فراهم می کند.

 

با داشتن این ویژگی‌ها در صرافی خود، به راحتی می‌توانید در بازار ارزهای دیجیتال موفق شوید. اما بر هزینه توسعه صرافی ارزهای دیجیتال نیز تأثیر می‌گذارد.

حالا شاید بپرسید…

هزینه دقیق ایجاد یک صرافی ارز دیجیتال چقدر خواهد بود؟

هزینه طراحی صرافی آنلاین

هزینه توسعه صرافی ارز دیجیتال در واقع بر اساس rfp شما و همچنین شرکت توسعه دهنده پلتفرم شما تعیین می‌شود. هنگام برنامه ریزی برای توسعه یک پلتفرم مبادلات رمزنگاری، سه چیز ضروری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مانند:

  • نگهداری
  • سرور
  • حجم کریپتویی که می‌خواهید در پلتفرم خود داشته باشید.

برای توسعه یک صرافی ارز دیجیتال، باید یک تیم با تجربه در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال داشته باشید.

همانطور که در بالا توضیح دادیم هزینه توسعه صرافی ارز دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین مشخص شد در توسعه صرافی آنلاین نمی‌توان از مواردی مثل امنیت برای کاهش هزینه، چشم پوشی کرد. به هر حال به طور کلی می‌توان گفت هزینه توسعه صرافی ارز دیجیتال از 250 میلیون تومان شروع می‌شود و بازه‌ی پایانی آن واقعا مشخص نیست. با تمام توضیحاتی که ارائه شد در نظر داشته باشید توسعه صرافی ارز دیجیتال با مبلغ 100 میلیون تومان یا کمتر شوخی‌ای بیش نیست.

اگر هنوز در مورد هزینه توسعه صرافی ارزهای دیجیتال سؤالی دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

4 × 3 =