واقعیت افزوده یک ضرورت در فروشگاه های اینترنتی

برندهای لوازم منزل مثل IKEA و Home Depot یا برندهای لوکس مد و لباس مثل Gucci و LV با استفاده از برنامه های واقعیت افزوده (AR) سعی بر القا تجربه مجازی خرید با شعار “قبل از خرید امتحانش کن!” دارند. آنها با استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی خود پیش نمایش مبلمان و محصولاتشان را قبل از خرید در خانه خریدار امکان پذیر کرده اند تا افراد به جای تصور محصول، در خانه آن را ببینند و با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنند.

واقعیت افزوده در ابتدا به عنوان یک ویژگی جالب در صنایع مختلف استفاده شد تا مشتریان تجربه جدید همراه با حس محصول واقعی داشته باشند اما امروز دیگر اینطور نیست!

الزام استفاده از واقعیت افزوده در اپلیکیشن های فروشگاهی یا کاتالوگ های آنلاین برندها با فراگیری بیماری کرونا (COVID-19) به سرعت تبدیل به یک نیاز اساسی برای خرده فروشان شده است.

طبق نظرسنجی جهانی نیلسن در سال 2019، مصرف کنندگان اذعان داشتند، استفاده از تکنولوژی های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی میتواند در زندگی روزمره به آنها کمک کند و بیش از نیمی از آنها اظهار کرده اند که مایل به استفاده از این قبیل تکنولوژی ها هستند تا قبل از خرید محصولات آن ها را بهتر ارزیابی کنند.

استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در سفر مشتری می‌تواند ارزش افزوده زیادی برای مصرف کنندگان ایجاد کند. اکنون زمان آن فرارسیده است که برندها و رهبران بازار صنایع خرده فروشی با استفاده از این قبیل تکنولوژی ها تجربه خرید مشتری را متحول کنند و با استفاده از آن راه را برای رشد و ورود این صنعت به آینده هموارتر کنند.

همراه با آغاز سال 2020 میلادی، یک نام جدید به گوش همه مردم جهان رسید؛ نامی که به یک پاندمی تبدیل شد؛ کرونا ویروس! این بیماری تا به امروز که در اواخر سال 2020 میلادی هستیم باعث ایجاد اتفاقات جدید و تغییرات بزرگی در سبک زندگی مردم شده است.

با همه گیری این بیماری استفاده از سرویس ها و خدمات آنلاین توسط کاربران به شکل چشمگیری افزایش یافت و سبک زندگی آنها را در مدت زمان کوتاهی تغییر داد، تغییری که طبق تحقیقات IBM حدودا 5 سال در حالت عادی طول می‌کشید!

بیماری کرونا (COVID-19) بر نحوه زندگی، خرید و فروش محصولات تاثیر جدی گذاشته است، در این میان فروشگاههای خرده فروشی نیز بهتر است به جای این انتظار که مصرف کنندگان خیلی سریع به حالت قبل بازگردند، با واقعیت جدید سازگار شوند.

اکنون نگرش مشتریان نسبت به تعامل با مکان های فیزیکی برای خرید محصولات از فروشگاههای خرده فروشی تغییر کرده است. انطباق با حالت جدید نیاز به ارائه یک تجربه و راه حل خوب در سفر مشتری دارد، زیرا ویروس کرونا رفتار مشتریان را در خریدهای آنلاین هم تغییر داده و دقت خریداران در انتخاب محصولات بیشتر شده و سختگیر و بی اعتماد شده اند.

بهترین راه حل برای برندهای بزرگ و رهبران بازار فروشگاهی آنلاین و آفلاین استفاده از تکنولوژی های غیرحضوری برای ایجاد راهی نو در تعامل با مشتریان است. واقعیت افزوده راه حلی است که به خرده فروشان آنلاین و آفلاین کمک می کند تا خدمات مناسبی را ارائه دهند و به نیازها، خواسته ها و ترس های مشتری احترام بگذارند.

چرا واقعیت افزوده برای کسب و کار شما سودمند خواهد بود؟

کاربردهای استفاده از واقعیت افزوده در پلتفرم های هوشمند فروشگاهی
بحران جهانی کرونا ثبات مالی مشتریان را تحت تأثیر قرار داده است، آنها با توجه بیشتری نسبت به قبل به نیازهای خود توجه می‌کنند و به جای خرید بیشتر سعی می‌کنند تا محصول بهتری را برای خرید انتخاب کنند؛ از این رو جستجوی بیشتری برای اعتبار سنجی محصولات و برند آن ها قبل از خرید انجام خواهند داد.

  • کاهش ارتباطات انسانی
    پس از بحران جهانی کرونا، مشتریان وسواس بیشتری نسبت به مراجعه حضوری در فروشگاه‌های خرده فروشی و سایر مکان های فیزیکی دارند و به احتمال زیاد از مکانهای عمومی برای حفظ فاصله اجتماعی و جلوگیری از بیماری، فرار از ترافیک و … اجتناب می کنند، این امر سبب شده تا فروشگاههای فیزیکی (آفلاین) رویکرد جدیدی را در زمینه عملکرد و خدمات مشتری خود اتخاذ کنند.
  • تست محصول بدون حضور فیزیکی
    در حال حاضر خریدارن برای کشف و انتخاب محصول مناسب آن ها در محیط امنشان نشسته اند و این فروشگاه‌های خرده فروشی هستند که می‌توانند به این جستجو و سفر اکتشافی مشتری ارزش جدیدی را بدهند و به آنها کمک کنند تا با تکنولوژی واقعیت افزوده بیش از پیش بر روی جزییات متمرکز شوند.
  • کاهش بازگشت محصولات
    یکی از عواملی که در فروشگاه‌های آنلاین باعث ایجاد هزینه برای فروشگاه داران می‌شود، برگشت کالاهایی است که مشتری با دیدن اطلاعات ناقص، احساس اشتباه در مورد محصول یا دیگر عوامل اقدام به خرید کرده است اما پس از رویت کالا چیزی خارج از تصور خود را میبیند.
    با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در پلتفرم های هوشمند فروشگاهی میتوانیم به مشتریان خود این امکان را بدهیم تا با استفاده از این تکنولوژی همانند فروشگاه های فیزیکی تجربه آزمایش محصولات ما را داشته باشند.
    توانایی استفاده مجازی از محصول، مقیاس بندی و تجسم آن در محیط مورد نظر می‌تواند به مشتریان ما امکان انتخاب صحیح را بدهد. این روش اعتماد به نفس مشتریان را برای قضاوت بهتر و انجام خرید آنلاین افزایش داده، منجر به ایجاد حس رضایت شده و احتمال بازگشت کالا را تا 85 درصد کاهش می دهد؛ زیرا مصرف کنندگان نسبت به مناسب بودن محصول اطمینان خاطر نشان می کنند. همچنین با رسیدن محصول، از تجارب ناخوشایند مانند عدم تطابق رنگ و … جلوگیری می کند، و محصول دریافت شده با انتظارات آنها مطابقت دارد.
  • افزایش وفاداری مشتریان
    قبل از همه گیری کرونا ویروس، خرده فروشان و فروشگاه داران متقاعد سازی و تحریک احساسات را به عنوان محرک اصلی فروش میدانستند. اما اکنون، تجربه محصول عامل اصلی تقاضا است. مشتریان می خواهند محصولات و خدمات را تجربه کنند و از خرده فروشان انتظار دارند چنین فرصتی را به آنها ارائه دهند. بنابراین در این شرایط، خرده فروشان باید مشتریان خود را با محصولات با کیفیت بالا حفظ کنند و برای جذب مشتریان جدید تجربه ای بیش از یک خرید عادی را بسازند تا آنها ترغیب به خرید شوند.
    برای پاسخگویی به خواسته های مشتری، باید در ارزش های تجاری خود تجدید نظر کنید و تجربه مشتری را در اولویت اصلی خود قرار دهید، استفاده از واقعیت افزوده در پلتفرم های هوشمند فروشگاهی می‌تواند در وفادار سازی مشتریان تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • استفاده از استراتژی های جدید بازاریابی
    محتوای واقعیت افزوده (AR) تغییر قابل توجهی در استراتژی های بازاریابی خرده فروشی ایجاد خواهد کرد. در حالی که ترویج امتحان قبل از خرید استراتژی یکی از راه های جذب مشتری است، به این فکر کنید که QR کدهایی را به بیلبوردها، آگهی های تبلیغاتی و سایر لوازم بازاریابی اضافه کنید که اطلاعات بیشتری را ارائه می دهند و تجارب تجاری منحصر به فردی را ارائه خواهند کرد.
    تصور کنید شخصی در پارک قدم می زند، یک برنامه تلفن همراه را باز می کند و فروشگاه مواد غذایی مجازی را با چندین جزیره تجسم می کند. این شخص توانایی انتخاب اقلام، افزودن آنها به سبد خرید و پرداخت کامل را دارد. سپس محصولات سفارش داده شده به صورت خودکار در خانه تحویل داده می شوند، یا او می تواند آنها را مستقیماً از فروشگاه تحویل بگیرد.
    واقعیت افزوده (AR) همچنین با ارائه تعاملات جدید و قالب های تبلیغاتی برای برجسته شدن در صفحات فرود شلوغ، تغییر چشمگیری در تبلیغات آنلاین ایجاد می کند. به جای تصاویر یا فیلم های دو بعدی، برندها و بازاریاب ها می توانند کمپین های نمایش و تبلیغات سه بعدی را اجرا کنند. مشتریان علاقه‌مند می توانند محصولات را به صورت سه بعدی، و در مقیاس مشاهده کرده و محصول را در یک دنیای واقعی مستقیماً از صفحه های مقصد تجسم کنند.
    واقعیت افزوده (AR) همچنین فرصت های جدید فروش را به صورت رویدادهای مجازی ایجاد می کند، جایی که فروشگاه‌های خرده‌فروشی و برندها می توانند تبلیغات مجازی و ارائه محصولات مجازی را برای افزایش هیجان ایجاد کنند و مشتریان را به رویدادهای منحصر به فرد و مبتنی بر هولوگرافی دعوت کنند.

نمونه‌هایی از استفاده واقعیت افزوده در فروشگاه ها

در راه کشف و انتخاب محصول مناسب به کمک تکنولوژی AR در جستجوی برندهایی بودیم که از این تکنولوژی استفاده کرده باشند. ما اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده (AR) را در صنعت خرده فروشی و پلتفرم های هوشمند فروشگاهی جمع آوری کردیم تا بهترین های آنها را به شما معرفی کنیم.

قبل از خرید امتحانش کن!نمونه ای از کاربرد واقعیت افزوده در اپلیکیشن های زیبایی - نوژن

برخی از اپلیکیشن های واقعیت افزوده محصولات را بر روی فضای دلخواه خریداران مجسم می کنند، بنابراین مشتریان می توانند قبل از خرید محصولات واقعی، و ظاهر آنها را امتحان کنند.

این نوع اپلیکیشن های واقعیت افزوده در صنعت خرده فروشی در بخشهای زیبایی، جواهرات و پوشاک میان کاربران و مشتریان بسیار محبوب هستند.

 

اپلیکیشن واربی پارکر (Warby Parker)

واربی ​​پارکر فروشنده عینک آفتابی، عینک طبی و لنز است. این شرکت به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده در تلاش است تا یک تجربه مجازی برای کمک به مردم در خرید عینک به روشی راحت تر ارائه کند و فرآیند خرید را برای افراد ساده تر کند.

معرفی اپلیکیشن هوم دپو (Home Depot)

هوم دپو، بزرگترین خرده فروش خانه سازی در ایالات متحده، دارای قابلیت AR در برنامه تلفن همراه خود است. شما می توانید محصولات هوم دپو را در هر اتاق از خانه خود قرار دهید و ببینید آیا متناسب است یا نه. این شرکت برای ایجاد مدل های سه بعدی محصولات با اندازه واقعی و جزییات دقیق از ARKit اپل استفاده کرده است.

معرفی اپلیکیشن هوم دپو جهت استفاده از واقعیت افزوده در پلتفرم هوشمند فروشگاهی

معرفی اتاق پرو مجازی تیمبرلند

کمپانی تیمبرلند که یکی از خرده فروشان پوشاک در جهان است، در سال 2014 از فناوری Magic Mirror برای جلب مشتریان جدید استفاده کرد. این برند با ساخت یک تابلو پرو مجازی به جای اتاق پرو به مشتریان تجربه پوشیدن مجازی لباس ها را داده است که از فناوری سنجش حرکت Kinect استفاده میکند، این پروژه در یک مرکز خرید لهستان اجرا شده است.

قیمت طراحی اپلیکیشن های فروشگاهی واقعیت افزوده

اگر شما هم مشتاقید تا یک برنامه واقعیت افزوده (AR) برای تجارت خرده فروشی خود بسازید و می خواهید بدانید تا چه بودجه ای برای پیاده سازی این اپلیکیشن نیاز دارید با ما همراه باشید تا در ادامه برای مثال یکی از اپلیکیشن های بالا را بررسی کنیم و میزان هزینه ساخت اپلیکشن را در کنار هم محاسبه کنیم.

هزینه ساخت برنامه واقعیت افزوده (AR) شامل چندین فاکتور است که به ترتیب به بررسی آنها میپردازیم.

  • پلتفرم
  • طراحی UI و UX
  • مدلسازی سه بعدی
  • برنامه نویسی و توسعه محصول

 

ویژگی ها عملکرد مورد نیاز برنامه نویسی front برنامه نویسی Back برنامه نویسی IOS
وبسایت
اتاق پرو چرخش سه بعدی 48 8
تشخیص تصویر 24 48
اشتراک گذاری در اینستاگرام 6 8
ذخیره تصاویر 8 12
انتخاب محصولات 12 16
داشبورد ادمین
پیاده سازی مدل ها پردازش تصویر (رندر سه بعدی) 24 26
اپلیکیشن فروشگاهی IOS
اتاق پرو چرخش سه بعدی 80
تشخیص تصویر 56
اشتراک گذاری در اینستاگرام 12
ذخیره تصاویر 8
انتخاب محصولات 24
مجموع ساعات مورد نیاز برای پیاده سازی 240 ساعت وبسایت + 180 ساعت IOS

برای یک سرمایه گذاری بزرگ آماده‌اید؟

اگرچه AR هنوز در مرحله رشد خود قرار دارد، اما این فناوری در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از برندهای عمده خرده فروشی مانند Home Depot، IKEA، Nike، Sephora، Pepsi و بسیاری دیگر است. این برندها از محتوای AR استفاده می کنند تا تجارب هوشمندانه و تعاملی را برای مشتریان خود ایجاد کنند، ایجاد این تجربه متفاوت برای برندها باعث افزایش چشمگیری در آگاهی از برند، وفاداری مشتری و افزایش درآمد خواهد بود.

این موج جدید تجربه خرید همه جانبه همچنین انتظارات جدیدی را برای مشتریان دیجیتالی امروز رقم زده است. بررسی ها نشان می دهد که 48٪ از مشتریان بیشتر در خرده فروشی که تجربه AR را ارائه می دهد خرید می کنند. پیش بینی گارتنر با این روند مطابقت دارد و نشان می دهد که 100 میلیون مشتری امسال بصورت آنلاین یا فروشگاهی با یک محیط AR تعامل خواهند کرد.

این الگوها نشانه روشنی است که در آینده ای نه چندان دور، مدل های واقعیت افزوده (AR) در فرآیند خرید به یک قاعده تبدیل می شوند و مشتری ها به طور معمول از برندها و فروشگاههای آنلاین یا آفلاین انتظار ارائه این تکنولوژی را خواهند داشت خواه برای خرید کفش، لباس، مبلمان یا حتی اتومبیل!

برای خرده فروشان و صاحبان مشاغل، اکنون زمان مناسب سرمایه گذاری در تکنولوژی واقعیت افزوده است. پذیرندگان اولیه این فن آوری امیدوار کننده برنده های مشخصی هستند که باعث افزایش سودآوری و بقای طولانی مدت در بازار می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

14 + ده =