هزینه ساخت اپلیکیشن در سال 99

به روز شده‌ی این مقاله را در اینجا بخوانید: هزینه ساخت اپلیکیشن در سال 1400

هزینه ساخت اپلیکیشن چقدر است؟ یا فلان اپلیکیشن چند؟

تیم فروش نوژن روزانه با سوالات متفاوتی از این قبیل روبه رو می‌شوند. سوالاتی مانند یک اپلیکیشن مثل اسنپ چند؟ یا یه دیجیکالا میخوام، چند میشه؟

این جنس سوالات، طبیعی هستند، معمولا اولین واکنش ما در مواجه با کالا یا خدماتی که میخواهیم پرسیدن از هزینه آن است. ولی واقعیت این جاست که وقتی از قیمت اپلیکیشن یا هزینه طراحی سایت می‌پرسیم، موضوع یک جنس نیست که قیمت آن به صورت قطعی مشخص باشد. هر اپلیکیشن با اپلیکیشن دیگر از نظر بستر و تکنولوژی و الگوریتم متفاوت است.

جواب این سوال چه اهمیتی برای کسب و کار شما دارد؟ آیا برای بودجه بندی و بررسی قیمت های موجود در بازار به دنبال جواب این سوال هستید و یا قصد پیدا کردن ارزش یک سرمایه گزاری و محاسبه سود آوری آن در مقابل هزینه هایش را دارید؟

پس بهتر است سوال را بهتر بپرسیم :

هزینه ساخت اپلیکیشن به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت اپلیکیشن و نحوه محاسبه آن - نوژن

با توجه به شرایط فعلی که کل دنیا با آن مواجه است و تغییراتی که تمامی کسب وکار های سنتی و آنلاین در چند ماه آینده خواهند دید، اهمیت سرمایه گذاری روی سامانه های آنلاین مانند اپلیکیشن موبایل و وب سایت بیشتر از سال ۹۸ شده است.

ملاک های قیمت گذاری را در این مقاله، بین المللی محاسبه کرده ایم چرا که بسیاری از قیمت های ریالی بر مبنای تغییرات دلار، نوسانات شدیدتری را تجربه می‌کنند. همچنین در نظر داشتن برخی از سرویس ها که در شرکت های نرم افزاری به صورت بین المللی تهیه می‌شوند، اهمیت بالایی در محاسبه قیمت دارد.

هزینه ساخت اپلیکیشن در دنیا

تغییرات هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل به صورت میانگین در بازه ای بین 2000$ تا 500,000$ قرار دارد.

البته با توجه به تفاوت دستمزد برنامه نویس ها در کشور ها، متغیر دیگری به عنوان هزینه نفر بر ساعت نیز در این بازه قیمتی موثر است.

بازه ترسناکی به نظر می‌رسد، ولی به سادگی قابل توجیه است. هر گرانی بی دلیل نیست و کیفیت معمولا بهای بالایی دارد.

شرکت GoodFirm، در گزارشی که مربوط به سال ۲۰۱۸ بود، میانگین قیمت طراحی اپلیکیشن در صورت ساده بودن را بازه ای بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار در آمریکا اعلام کرد. هزینه اپلیکیشن با پیچیدگی متوسط و فیچر های نرمال بین ۶۱ تا ۷۰ هزار دلار و در نهایت اپلیکیشن پیچیده با ویژگی های خاص و متمایز و تعدد فیچر، هزینه ای بیش از ۷۰ هزار دلار داشت.

در دنیای ساخت اپلیکیشن، طراحی سایت و سایر سامانه های آنلاین، هر شرکت نرم افزاری یا فریلنسری ادعای بهترین بودن را دارد. البته ادعای اشتباهی نیست، همه ضمانت بهترین خدمات و ارائه بهترین راه‌حل ها را می‌دهند. و هرفرد یا شرکت نرم افزاری، با خلاقیت خود تمایزی در طراحی سامانه ها ایجاد می‌کند.

بسیاری از شرکت ها بر اساس قدمت و رزومه قیمت می‌دهند و برخی بر اساس ویژگی ها و خدماتی که در مسیر طراحی پروژه نرم افزاری ارائه می‌دهند. به همین دلیل، تفاوت قیمت ها و بررسی تمامی مواردی که منجر به انتخاب یک شرکت نرم افزاری یا فریلنسر می‌باشد، ممکن است گیج کننده باشد.

به عنوان مثال، حقوق یک برنامه نویس در آمریکا تا ۲۵۰ دلار در ساعت هم می‌رسد در حالی که در اندونزی این حقوق ممکن است تا چندین برابر کمتر باشد. جغرافیا هم عامل مهمی در قیمت گذاری ها است.

متوسط قیمت طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن در دنیا - دستمزد برنامه نویس اپلیکیشن - نوژن

در ادامه این مقاله به عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت ساخت اپلیکیشن می پردازیم:

مدت زمان  ساخت اپلیکیشن

یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه ساخت اپلیکیشن و هر سامانه آنلاین دیگر، ددلاین و زمان تحویل است.

زمان توسعه همه اپلیکیشن ها با هم برابر نیست. حتی بستری که اپلیکیشن در آن توسعه می یابد نیز در زمان توسعه تاثیر می گذارد

بیاید یک طبقه بندی کلی و تقریبی ایجاد کنیم:

توسعه یک اپلیکیشن کاربردی با قابلیت های ساده تقریباً کمتر از 3 ماه زمان می برد.

توسعه یک اپلیکیشن کاربردی با پیچیدگی های متوسط 3 الی 9 ماه زمان می برد.

توسعه یک اپلیکیشن وقت گیر پیچیده در بیشتر موارد بیش از 9 ماه زمان می برد.

قبل از محاسبه قیمت در شرکت، تیم فنی بر اساس ویژگی های مد نظر پروژه، تخمین زمان لازم برای پروژه را میزنند. سپس با در نظر گرفتن ددلاین مد نظر شما، تغییرات لازم را در قیمت ها و اختصاص نیرو ها اعمال می‌کنند. به این صورت متغییر زمان در قیمت را محاسبه می‌کنند.

 فیچر و ویژگی ها اپلیکشن موبایل

برای دانستن پاسخ سؤال هزینه ساخت اپلیکیشن چقدر است باید بدانید که اپلیکیشن شما چقدر پیچیده است. کارایی، تعداد و پیچیدگی فیچرهای اجرا شده بیشترین هزینه را برای توسعه برنامه ها به همراه دارد. صفحه ها، دکمه ها، زمینه های درگیر همگی جز مواردی است که بر قیمت یک اپلیکیشن تاثیر مستقیم دارد.

اجرای برخی از فیچرها می تواند به شدت طولانی، زمان بر و پر چالش باشد. در حالی که برخی دیگر نسبتاً کوتاه و ساده هستند. بسته به پیچیدگی راه حل ها ، توسعه دهندگان باید از API و الگوریتم های متععدی استفاده کنند. به عنوان مثال به طور میانگین کانکت کردن اپلیکیشن به سایت هزینه ای حدود 10,000 دلار در آمریکا دارد. ( مشخصا این هزینه در هزینه کلی توسعه اپلیکیشن محاسبه می‌شود و به معماری سیستم بستگی دارد)

بررسی هزینه اضافه کردن فیچر به پروژه و زمان اجرای آن بر اساس اطلاعات شرکت CleveRoad

فیچر

توضیحات زمان اجرای فیچر

هزینه تقریبی اجرای فیچر

ورود به حساب

ورود به حساب کاربری با ایمیل

ورود به حساب کاربری با شبکه های اجتماعی

گزینه فراموش کردن پسورد

خروج از حساب کاربری

42-28 ساعت

2100-1400 دلار

بارگذاری فایل

File uploading

بارگذاری عکس

بارگذاری فیلم

نمایش عکس

پخش فیلم

30-20 ساعت

1500-1000 دلار

پروفایل

Profile completion

اضافه کردن اطلاعات شخصی

اضافه کردن عکس

مشخص کردن منطقه جغرافیایی

29-23 ساعت

1450-1150 دلار

ویرایش پروفایل

Profile editings

ویرایش عکس پروفایل

عوض کردن پسورد

عوض کردن ایمیل

62-47 ساعت 3100-2350 دلار

جستجو

Search

جستجو بر اساس پیشنهادات 18-13 ساعت

900-650 دلار

چت

Basic messaging

جزئیات مخاطبان

نمایش آنلاین و آفلاین بودن

وضعیت نوشتن پیام

وضعیت ارسال و خوانده شدن پیام

ارسال عکس و فیلم و موسیقی

داکیومنت

170-160 ساعت

8500-8000 دلار

Push notification

کاربران می توانند push notification  دریافت کنند. 32-25 ساعت

1600-1250 دلار

پنل مدیریت کاربران

Basic admin panel: User management

نمایش لیست کاربران

ویرایش کاربران

حذف یا  block کاربران

ایجاد کاربر

90-66 ساعت

4500-3300 دلار

پنل مدیریت پرداخت

Basic admin panel: Payment management

مشاهده وضعیت پرداخت

Refound payment

44-23 ساعت

2200-1150 دلار

Basic admin panel: Push notifications

Send custom push notifications

14-8 ساعت

800-400 دلار

 

تعامل و درگیری کاربر با اپلیکشین

کاربر ممکن است در هر قسمت های مختلف اپلیکیشن از جمله اجازه دسترسی به گالری، استفاده از دیتا، اعلان ها و موارد دیگر با اپلیکیشن در تعامل باشد. به عنوان مثال مجوز ورود کاربر به اپلیکیشن می تواند ساده یا پیچیده باشد. افزودن قابلیت هایی مانند بازیابی رمز عبور، ذخیره رمزهای عبور، طراحی پیشرفته ویرایش تصویر یا ورود از طریق شبکه های اجتماعی منجر به افزایش هزینه می شود. ابزارهای دخیل، به عنوان مثال ایمیل، نوتیفیکیشن ها، اشتراک گذاری اجتماعی معمولاً در اپلیکیشن های فروش استفاده می شوند.

اظهار نظر و گذشاتن کامنت، اشتراک گذاری، دوست داشتن و غیره بدیهی است که برای اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. اعمال هر یک از این فیچرها موجب افزایش زمان توسعه و متعتقبا افزایش هزینه ساخت اپلیکیشن می شود.

استفاده از امکانات دستگاه

توسعه استفاده از امکانات دستگاه از طریق اپلیکیشن جز مواردی است که باید بررسی کرد. چند سال پیش ، نرم افزار اپلیکیشنی که به سخت افزار دستگاه دسترسی پیدا کرده بود، محدود به شماره گیری، استفاده از اینترنت یا دیتا،  بلوتوث کم مصرف، دوربین و اطلاعات مکان بود. در حال حاضر ما با تراشه های متعدد NFC سروکار داریم. سیستم های پرداخت و نوآوری در حال پیشرفت هستند. به طور معمول، برای ایجاد اپلیکیشن هایی با دسترسی به ویژگی های دستگاه همراه از API های خاص برای سیستم عامل استفاده می کنیم. با ظهور ویژگی های جدید ، نیاز به معرفی API های جدید داریم که برخی از آن ها هنوز توسعه نیافته اند . بنابراین، زمان توسعه اپلیکیشن بیشتر می شود، که بر کل هزینه تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، در هنگام توسعه ممکن است اتفاقات غیر منتظره ای از قبیل فیلتر شدن رخ دهد. به همین دلیل باید چنین هزینه هایی را در نظر بگیرید و بودجه را با هزینه اضافه محاسبه کنید.

مواردی که بر محاسبه قمیت اپلیکیشن تاثیر گذار است - هزینه ساخت اپلیکیشن - نوژن

سفارشی سازی ui  و ux

ایجاد یک طراحی رابط کاربری منحصر به فرد یک عمل پیچیده است که هزینه های اضافی را برای پروژه شما تأمین می کند. نمونه ای که میتوان به آن اشاره کرد مقایسه اپلیکیشن اجتماعی واتساپ و تلگرام است. اکثر افراد معتقدند که هنگامی که با تلگرام کارمی کنند لذت بیشتری می برند. این همان رابط تجربه کاربری مناسب است. حسی که کاربر از اپلیکیشن شما می گیرد. از سوی دیگر طراحی رابط کاربری مناسب از لحاظ بصری باعث ماندگار شدن یک اپلیکیشن در ذهن می شود. طراحی زیبا این روزها برای کاربران بسیار مهم است. بدون داشتن یک طراح باتجربه که خدمات طراحی UI / UX را ارائه می دهد، ساخت یک محصول عالی به سختی امکان پذیر است.

Platforms

آیا به فکر ایجاد یک برنامه iOS هستید؟ شاید قصد اجرای ایده ی خود را در بستر android دارید؟ بنابراین، باید هزینه ساخت برنامه های اندرویدی و آیفون را بدانید. شما باید از همان ابتدا بستر توسعه یا پلتفرم توسعه را مشخص کنید. چرا که. این سیستم عامل ها زبان های مختلف برنامه نویسی را دارند، SDK های متفاوتی دارند و از ابزارهای مختلف توسعه استفاده می کنند.

این سؤال پیش می آید: آیا در توسعه برنامه های iOS یا Android تفاوت قیمتی وجود دارد؟ در صورت ایجاد اپلیکیشن برای یک پلتفرم واحد، اختلاف قیمت قابل توجهی در Android و iOS وجود ندارد. اما اگر می خواهید برنامه شما از دو یا چند سیستم عامل پشتیبانی کند، مسلما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

زیرساخت اپلیکیشن یا backend

در توسعه اپلیکیشن تلفن همراه یک اند به طور معمول یک سیستم عامل است که API ها را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا تبادل داده ها بین اپلیکیشن و پایگاه داده را انجام شود. به منظور ردیابی فعالیت کاربر و ارزیابی عملکرد اپلیکیشن های کاربردی ، مجهز به تجزیه و تحلیل است. بسته به تعداد پارامترهایی که می خواهید ردیابی کنید و ردیابی چقدر دقیق و خاص خواهد بود ، هزینه ها متفاوت هستند.

پنل مدیریت مطمئناً ابزاری بسیار مفید برای مدیریت محتوای برنامه ، کاربران و آمار است. ویژگی های این پنل مدیریت و عملکرد آن به طور کامل به بک اند اپلیکیشن وابسته است.

پشتیبانی و بروزرسانی اپلیکیشن

یکی از آخرین نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که پشتیبانی اپلیکیشن چقدر هزینه دارد. در بسیاری از موارد ، هزینه پشتیبانی اپلیکیشن ممکن است 15 تا 20 درصد از قیمت اصلی توسعه باشد.

پشتیبانی، عیب یابی و نگهداری اپلیکیشن یک سرویس ضروری است حتی اگر هیچ برنامه ای برای افزایش مقادیر و اضافه کردن ویژگی های جدید به برنامه نداشته باشید.

رفع ایراد و نگهداری اپلیکیشن شامل موارد زیر است:

  • رفع اشکال مداوم
  • بهبود ثبات و عملکرد
  • بهینه سازی کد
  • افزودن پشتیبانی از آخرین نسخه های سیستم عامل
  • توسعه فیچرهای جدید

به همین دلیل همکاری با تیم توسعه بلافاصله پس از آماده شدن محصول متوقف نمی شود. این یک روند مداوم است که همه‌ی شرکت های توسعه نرم افزار باید ارائه دهند.

هزینه های بروزرسانی و پشتیبانی از اپلیکیشن موبایل - نوژن

کل هزینه ساخت اپلیکیشن چقدر می شود؟

روند توسعه اپلیکیشن های موبایل شامل این مراحل می شود:

  • برنامه ریزی
  • طرح
  • توسعه
  • آزمایش کردن
  • گسترش

در شرکت آرمان پردازان نوژن وقتی همکاری خود را شروع می کنیم، براساس نیازهای شما و توضیحات ایده شما، تخمین تقریبی می کنیم. ما تعداد تقریبی ساعتهای مورد نیاز برای تهیه برنامه را تعیین می کنیم. پس از دریافت تأییدیه شما، ما به ارزیابی دقیق، منطبق بر پیشنهاد شما می پردازیم.

اگر هدف شما نمایش کسب و کار خود به صورت اساسی به گونه ای تا مدت ها در ذهن مخاطبان و مشتریان  باقی بماند،است  طراحی و ساخت اپلیکیشن می تواند شما را در رساندن به این هدف کمک کند. در واقع داشتن اپلیکیشن به نوعی یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. تجربه نشان داده است پولی که برای توسعه اپلیکیشن تلفن همراه پرداخت می شود، به عنوان یک پول سرمایه گذاری شده و متعاقباً جز سرمایه گذاری های برگشتی است.

 

3 دیدگاه

  1. داشتن یک rfp میتونه باعث شه قیمتی که شرکت ها میدن دقیق تر باشه

  2. سلام به روی ماهتون. خسته نباشید.
    حقیقتش من منصرف شدم از زدن اپلیکیشن. کل پولهامو جمع کنم تازه سگم رو هم بفروشم بازم نمی تونم. فکر می کردم با 40 50 م می شه زد.
    قربان یو

    1. سلام به شما دوست عزیز
      ممنونیم که مطلب را مطالعه کردید.
      طبیعتا هزینه ها در این روز ها بالاتر رفته‌ و شروع این فرایند در این اوضاع حتما باید همراه با استراتژی و برنامه‌ریزی باشد. در غیر از این حالت، هزینه هایی بس سنگین که نتیجه مناسب به دنبال ندارند و چه بهتر که چنین ریسکی اتخاذ نمی‌شد…
      امیدوارم که شرایط برای همه بهتر شود…

دیدگاهتان را بنویسید

سه × 1 =